Contact

Sparen bij KBC

  • Spaarrekening: beoordeling van spaarbanken

X_KANTOREN_GEVONDEN

Beoordeeld door huizentruit (Bijgewerkt: December 10, 2011)
Algemene beoordeling 
 
2.5
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
2.0
Online banking 
 
4.0
Wie blijft daar klant?
Ambtenarenmentaliteit bij het personeel.Zeer lage vergoeding voor sparen, kosten voor alles en nog wat.Onlangs wilden ze mij een hogere uitgifteprijs, makelaarsloon én BEURSTAKS aanrekenen voor een primaire olbligatieuitgifte.Te mijden als de pest
Was this review helpful to you? 31 13 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door isabel
Algemene beoordeling 
 
2.5
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
2.0
Online banking 
 
5.0
Voorlopig nog geen nieuwe redding nodig.
Is dit de volgende bank die we moeten redden.
Ik zie niet in wie hier nog klant wil blijven
Was this review helpful to you? 22 9 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door wieter
Algemene beoordeling 
 
7.0
Tarieven 
 
4.0
Transparantie 
 
7.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
9.0
online banking werkt goed
Lage rente op spaarrekeningen,deze bank is een van de laatste om de rente te verhogen maar ze zijn er als de kippen bij om te verlagen, de kosten haalt het rendement naar omlaag, veel gebouwen en personeel jaren winst gemaakt als het wat slechter gaat hebben ze staatssteun nodig.
Kleine banken hogere rente zonder staatssteun, hoe is dat mogelijk?.
Was this review helpful to you? 22 6 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door rikrik
Algemene beoordeling 
 
3.5
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
7.0
ik zou het niet meer weten, ik ben er zo goed als weg
kosten ,kosten voor alles kosten
opdringen van eigen produkten goed voor de bank,slecht voor de klant
Was this review helpful to you? 22 6 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Ivo1952 (Bijgewerkt: Juni 02, 2011)
Algemene beoordeling 
 
2.3
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
6.0
Online banking goed voor dagdagelijkse zaken,
Veel te hoge instapkosten, het enige wat telt is kopen - verkopen. Klant is onbelangrijk.
Specifieke items moeilijk te vinden op de site, uiteraard bewust zo gemaakt want dan ga je naar het kantoor en kunnen ze je pluimen.
Was this review helpful to you? 16 6 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Zwiertje
Algemene beoordeling 
 
4.5
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
6.0
Online banking 
 
9.0
Ik heb er al een tijdje niet meer mee gewerkt, maar tot voor een paar jaar vond ik hun online-banking erg goed en gebruiksvriendelijk. Personeel was soms wel opdringerig, maar altijd correct.
Voor alles en nog wat worden kosten aangerekend, tot in het belachelijke. Als je die kosten voor een heel jaar bijeen telt, wordt dit echt een aanzienlijk bedrag. Vaak opdringerige verkoopstechnieken en hun adviezen zijn doorgaans erg gekleurd naar wat zij graag willen verkopen. Zitten bijna altijd achteraan in het peloton als het op rendement aankomt. Ik heb zoveel mogelijk zaken weggehaald bij deze bank. Over enkele jaren zal ik er volledig weg zijn.
Was this review helpful to you? 21 5 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Nete (Bijgewerkt: Februari 27, 2011)
Algemene beoordeling 
 
2.5
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
3.0
Tja, in feite geen....
Ooit eens een drietal weken een KBC zichtrekening gehad. Toen 90% van de uittreksels het hadden over "bijdrage voor dit" en "bijdrage voor dat" heb ik die rekening snel ondergebracht bij Argenta.

Over hun spaarboekjes zullen we maar zwijgen zeker ?
Was this review helpful to you? 15 7 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door counter
Algemene beoordeling 
 
1.3
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
2.0
Online banking 
 
1.0
Geen, binnen een paar maanden ben ik er weg!
Veel te lage intrest (in vergelijking met andere banken) en voor alles worden hoge kosten aangerekend, zelfs voor eigen geld af te halen.Personeel is nogal opdringerig om hun fondsen en andere beleggingsproducten aan te smeren aan volgens mij zeer slechte voorwaarden voor de klant, wel goed voor de bank zelf.
Dit is geen bank meer voor mij.Basta.
Was this review helpful to you? 16 7 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door ServMe
Algemene beoordeling 
 
7.5
Tarieven 
 
4.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Denken mee met de klant, geven goed en correct advies en zijn klantvriendelijk. Online banking werkt goed en heeft goede ondersteuning via helpdesk.
Pushen net zoals de meeste grootbanken al hun producten naar de klant. Bodem tarieven voor standaard zichtrekening/spaarrekening. Relatief hoge kosten verbonden aan rekeningen.
Was this review helpful to you? 8 1 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door criticus
Algemene beoordeling 
 
6.3
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
- Ik schreef i.v.m. een fiscaal moeilijk dossier enkele banken aan. Het meest volledige en correcte antwoord kwam van KBC. Hun fiscale dienst verdient een pluim. (Bij Argenta was er toen maar één persoon op de hoofdzetel die het antwoord ook wist.)
- Je kreeg bij kBC wel een vriendelijke en professionele service. De bankdirecteur keek erop toe dat je dossier ter harte wordt genomen.
- De enige bank die me een groene lening met hypothecaire waarborg wou geven. Ik ben nochtans geen trouwe KBC-klant. Bij andere banken waaronder mijn thuisbank Argenta ving ik bot.
- Ik doe er geen internetbankieren. Ik vulde dan maar dezelfde score in als het gemiddelde alhier.
- Lage intresten.
- Dure zichtrekening en de tarievenlijst met alle soorten te betalen kosten is ongelooflijk uitgebreid.
Bij het aangaan van een (groene) lening verplichten ze u om een KBC-zichtrekening te openen. Je mag de lening dus niet rechtstreeks afbetalen vanaf een andere bank. Dus dien je eigenlijk een jaarlijkse beheersvergoeidng te betalen om hun lening te mogen afbetalen.
- Je vindt de 'algemene voorwaarden' op hun internetsite nauwelijks. Zelfs niet via hun zoekfunctie. KBC gaf er een andere naam aan.
Was this review helpful to you? 13 3 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door musty
Algemene beoordeling 
 
5.8
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
7.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
9.0
online zichtrekening fijn of goed mee te werken.
online zichtrekening te duur. sommige banken gratis.
personeel vraagt soms iets aan het loket waar eigenlijk andere mensen geen zaken mee hebben.
Was this review helpful to you? 8 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door benl (Bijgewerkt: November 26, 2010)
Algemene beoordeling 
 
3.8
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
5.0
- veel filialen
- correcte informatie
- toppunt van lage intrest: zoals alle grootbanken dus!
- klantvriendelijkheid
Was this review helpful to you? 10 3 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door josa
Algemene beoordeling 
 
6.5
Tarieven 
 
5.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
8.0
Online banking werkt zeer goed
Duidelijke info
Onlangs info gevraagd over een van hun producten, consulent was zo eerlijk het mij af te raden ("ik sta er zelf niet achter")
Interesten op spaarrekening aan lage kant. Geen internet-spaarrekening (terwijl hun waalse tak CBC er 2 heeft)
Als ik mail stuur naar klantendienst (telecenter) doen ze gewoon een forward naar de contactpersoon van mijn filiaal (wat niet de bedoeling was, dat kan ik zelf ook als ik wil)


Was this review helpful to you? 7 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Smetje72
Algemene beoordeling 
 
8.8
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
10.0
Heel goed contact met de bank.
Samen bekijken wat er kan en mogelijk is.
Het online gedeelte van de bank is ok, werkt wanneer je het wil
Te weinig producten voor mensen met iets minder geld, minimum van instap is redelijk hoog
Was this review helpful to you? 3 4 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door relativity
Algemene beoordeling 
 
1.0
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
1.0
Niet van toepassing, gezien ik, door hun manier van verkopen, nooit klant ben geworden.
De enkele keren dat ik een KBC kantoor ben binnengeweest, heeft men mij veel te dure producten willen aansmeren.
Was this review helpful to you? 5 3 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door bdh
Algemene beoordeling 
 
1.8
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
2.0
Online banking 
 
3.0
online banking is ok
Duur, ingewikkeld, overal kosten
Was this review helpful to you? 7 2 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door HJG6500
Algemene beoordeling 
 
1.0
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
1.0
Geen enkel
Score voor "online banking" is hier van geen waarde: doe ik niet bij KBC.
Specialist in ingewikkelde producten die de bankbedienden zelf niet verstaan
Grote druk vanuit Brussel om opgelegde verkoopsdoelstellingen te bereiken of te overtreffen
Lage tarieven voor de eenvoudige producten zoals spaarrekeningen, termijnrekeningen
Maken fouten in uitvoeren van papieren (internationale) EURO-overschrijvingen
Kennen hun eigen producten niet: bijvoorbeeld bij fondsen: datum inventariswaarde versus datum uitvoering vd opdracht
Schuiven klachten van zich af met onaanvaardbare argumenten
Was this review helpful to you? 6 4 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Lukske (Bijgewerkt: Oktober 13, 2012)
Algemene beoordeling 
 
2.8
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
4.0
veel kantoren
Zeer dure bank, lage opbrengsten.
Slechte producten.
Een oudemannenbank in die zin dat ze graag klanten hebben die goedgelovig zijn.
Was this review helpful to you? 6 2 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door WimSwevers
Algemene beoordeling 
 
10.0
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
10.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
10.0
Vriendelijkheid van de klanten
Alleen open op zaterdag in steden
Was this review helpful to you? 2 5 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door puiteke123
Algemene beoordeling 
 
7.5
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Was this review helpful to you? 0 3 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Bermudez
Algemene beoordeling 
 
1.8
Tarieven 
 
1.0
Transparantie 
 
1.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
4.0
Geen
Duur over de volledige lijn.
Blijf er weg indien mogelijk.
Ik ben er alleen CERA vennoot
Was this review helpful to you? 0 2 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door guanaco
Algemene beoordeling 
 
5.5
Tarieven 
 
4.0
Transparantie 
 
4.0
Klantendienst 
 
6.0
Online banking 
 
8.0
veel kantoren
Altijd wel ergens verborgen kosten voor allerhande diensten die je toevallig geactiveerd zou hebben.
in ons geval was lening een pak duurder (zelfs indien beide partners bij KBC waren)
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Vike
Algemene beoordeling 
 
7.3
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
10.0
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Wout000
Algemene beoordeling 
 
7.3
Tarieven 
 
5.0
Transparantie 
 
7.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
9.0
- Scherpe tarieven voor allerlei producten (verzekeringen, kredieten, etc...)
- Behulpzame klantenservice
- Uitgebreid kantorennetwerk !
- Online Banking applicatie die de Belgische competitie overtreft !
- Talloze producten en indien nodig op maat van de klanten
- Zeer snelle verwerking van overschrijvingen
- Grootbank van België met strategie gericht naar de Belgen
- Grootbank in België
- Zelfde intrest als de meeste grootbank (aan de lage kant)
- Kosten
Was this review helpful to you? 1 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door cp1234
Algemene beoordeling 
 
3.3
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
2.0
Klantendienst 
 
1.0
Online banking 
 
8.0
Overal wel een kbc bankkantoor te vinden.
Veel te lage intrest.
Geen intrest op heel de som op de zichtrekening.
Hoge kosten verbonden aan zichtrekening en kaarten.
Zelfs bij gemaakte fouten door de bank, moet je hemel en aarde verzetten vooraleer ze hun eigen fouten willen rechtzetten. ( meermaals gebeurd )
Continu nieuwe personeelsleden in het kantoor.
Personeel tracht altijd bepaalde producten aan te smeren.
Transparantie, van bv. beleggingen is ver te zoeken.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Janneman
Algemene beoordeling 
 
6.0
Tarieven 
 
4.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
9.0
- Vaak zeer scherpe tarieven voor woonkredieten. Dit voor nieuwe klanten
- pro actief voor beleggingen voor te stellen
- klantenservice
- Eenmaal klant bij KBC moet je de volle pot betalen voor bijkomende leningen & diensten.
- Woonkredieten hebben een scherp tarief maar ze verlappen je er heel wat bij...
- Stellen vaak arbitrages voor van beleggingen naar huisproducten + diverse kosten
- weinig intrest ( zoals elke grootbank )
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door paul
Algemene beoordeling 
 
4.8
Tarieven 
 
2.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
9.0
geen , en zal er nooit klant willen worden
altijd een lage grootbanktintrestje. Overal kosten aanrekenen, en atlijd de klanten maar produkten willen aansmeren met " praten helpt ( voor kbc dan ) "
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Maarten
Algemene beoordeling 
 
7.8
Tarieven 
 
6.0
Transparantie 
 
6.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
10.0
-Zeer snelle verwerking van overschrijvingen en gebruiksvriendelijk online banking
-Iedereen dezelfde interest
-Een van de goedkopere zichtrekeningen als je ze vergelijkt met andere grootbanken
-Een lage interest, geen bank om grote bedragen op de spaarrekening te plaatsen.
-Durven een actie te doen voor vers geld en deze dan vervroegd stopzetten.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Vaganzza
Algemene beoordeling 
 
5.5
Tarieven 
 
4.0
Transparantie 
 
5.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
6.0
- Uitgebreid kantorennet
- Uitgebreid productaanbod
- Spaarrekening brengt weinig op
- Redelijk wat kosten op de zichtrekening
- Online banking kan beter
- Je moet kiezen of je de uittreksels uitprint in het kantoor of je ze thuis afprint. Een combinatie is niet mogelijk.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door robokat (Bijgewerkt: Juni 18, 2010)
Algemene beoordeling 
 
4.5
Tarieven 
 
3.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
5.0
Online banking 
 
7.0
Zeer volledig productaanbod.
Rendementen op spaarrekeningen en termijnrekeningen zijn bedroevend.
Oppassen met "beleggingsadvies" van KBC, dit is helemaal niet objectief en de "beleggingsadviseurs" prijzen enkel het product aan waar ze het meeste winst op halen en niet wat beste voor de klant is.
De beleggingsproducten van KBC behoren tot de zwakst presterende producten op de markt, zelfs in vergelijking met andere Belgische grootbanken en zijn dus meestal totaal te mijden.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
PAGINA_X_VAN_X

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen