Contact

Sparen bij NIBC

  • Spaarrekening: beoordeling van spaarbanken

X_KANTOREN_GEVONDEN

Beoordeeld door badscy@telenet.be
Algemene beoordeling 
 
5.3
Tarieven 
 
7.0
Transparantie 
 
4.0
Klantendienst 
 
3.0
Online banking 
 
7.0
Hopelijk blijven de rentes van NIBC nog een tijdje de beste ?!
Dikke problemen m.b.t. de NIBC vereiste om een herkomstrekening op te geven om geld te kunnen transfereren naar hun getrouwheidsrekening. Had spaarrekening bij andere bank opgegeven als herkomstrekening zonder eraan te denken dat geld op een spaarrekening (bij zo goed als elke bank) enkel kan getransfereerd worden naar de zichtrekening bij dezelfde bank en pas van daaruit naar een andere bank. Je vraagt je af wat het NIBC kan schelen waar geld naar hun spaarrekeningen vandaan komt.
Lage rating als bank !
Was this review helpful to you? 4 6 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door hendrik.gelap
Algemene beoordeling 
 
3.8
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
3.0
Klantendienst 
 
2.0
Online banking 
 
1.0
Iets hogere intrest dan bij Rabobank
Na storten van een grote som van één van mijn banken,werd mij gemeld bij NIBC dat deze niet werd aanvaard omdat die niet van de bank kwam die ik had aangegeven bij mijn inschrijving bij NIBC.Ik wasintussen weg van die bank.d.w.z., dat U niet kan storten van gelijk welke bank.Doordat ze niet werken met een zichtrekening,dien je altijd uw storting te doen op het door U opgegeven bank Nr.,anders moet U weer uw paspoortcopy opsturen met een formulier met een nieuw nummer van de bank.VééL te ingewikkeld allemaal en zeker niet veilig. Bij RABObank krijg je een Digipas toegestuurd,zeker eenvoudiger en veiliger.Intussen zit mijn geld al 6dagen geblokkeerd zonder intrest!!!Nu moet die terug naar mijn bank die het gestort heeft,papieren opsturen, terug de storting doen,dat zal mij zeker 2weken intrest kosten.Ik zal maar het geld naar RABObank sturen zeker voor de minste miserie.Dus denk goed na voor U een storting doet.Ik heb tot mijn spijt ondervonden dat de intrest die ik dacht meer te krijgen ,verdwenen is in het gesukkel bij NIBC.
Was this review helpful to you? 16 42 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Spillertwo
Algemene beoordeling 
 
9.8
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
10.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
9.0
Tot hiertoe ben ik zeer tevreden met de werking bij NIBC.
Rekening was geopend op twee dagen tijd en zonder moeilijke formaliteiten (heel wat anders dan bvb bij Deutsche Bank), internettoepassing werkt goed, storting was snel zichtbaar op de rekening, vlotte internettoepassing met een makkelijk inlogsysteem, vlotte antwoorden op vragen hier op de website.
Verder vind ik hun systeem met een tegenrekening zeer handig want dat scheelt toch weeral de administratie van een bijkomende rekening.
Op de website geeft men enkel de credit intresten weer.
Het zou handig zijn om hier ook de getrouwheidsintresten weer te geven samen met bedrag en datum van verwerving.

Hun rating is niet de beste van de diverse banken maar zolang je binnen de depositogarantie blijft van 100.000 euro zie ik er geen risico in. De boodschap volgens mij blijft echter wel om je spaarcenten te spreiden. Als er dan iets misgaat bij een bepaalde bank dan heb je elders nog centen ter beschikking in afwachting van de terugbetaling uit de depositogarantie. Persoonlijk heb ik mijn spaargelden gespreid over drie banken, elk 1/3e. Misschien niet het maximale qua rendement maar wel veiliger.
Was this review helpful to you? 37 9 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door sandstorm
Algemene beoordeling 
 
9.3
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
In tegenstelling tot verschillende reactie mbt de reactie snelheid van de klantendienst, ben ik wel te spreken over de geleverde diensten. Vlotte opening van mijn account, bij paswoord reset een snelle afhandeling, andere vragen via mail werden netjes binnen 1 werkdag beantwoord.
- Enkel een spaarbank, maar dat weet je uiteraard voor je er aan begint
- Geld versluizen tussen NIBC rekeningen is niet mogelijk.
Was this review helpful to you? 5 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door colenwim
Algemene beoordeling 
 
8.5
Tarieven 
 
8.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
rekening aanvraag is binnen enkele dagen al gebeurd , staat alles via de website uitgelegd.Ze werken met een code die je gratis via sms ontvangt.Ook de helpdsek is gratis 0800 nummer.Bij vragen reagereert deze bank vlug ( misschien omdat ze nieuw zijn?)
De hoogste rente zal wellicht tijdelijk zijn en alleen voor nieuwe klanten?
Was this review helpful to you? 49 79 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door richard (Bijgewerkt: Juli 31, 2012)
Algemene beoordeling 
 
6.5
Tarieven 
 
7.0
Transparantie 
 
7.0
Klantendienst 
 
6.0
Online banking 
 
6.0
goede online
jammer dat ze nu rente laten dalen
Was this review helpful to you? 4 3 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door lop
Algemene beoordeling 
 
9.8
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
10.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
10.0
Een van de beste rendementen op de markt hopelijk houden ze dat ook vol. Alles is gratis. Handig systeem om in te loggen. Rekening was vlot geopend,er moest niks verzonden worden via de post kan allemaal via email gebeuren. Hebben geen al te beste rating maar is gewaarborgd voor 100 000€ per persoon door de nederlanse staat.Hun site is zeer eenvoudig om te gebruiken. Als ze hun rendement zo houden zullen ze aan mij een goede klant hebben .Maar ga niet over het gewaarborgd bedrag (200 000€ gehuwd)
Geen
Was this review helpful to you? 11 11 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door koenmax (Bijgewerkt: Januari 17, 2012)
Algemene beoordeling 
 
9.8
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
10.0
Heb de helft van mijn spaargeld overgeboekt naar deze bank. En dit was snel beklonken.
Aangezien dat mijn andere bank KBC niet zoveel opbrengt. De online diensten werken goed en
je hebt een zekerheid van 6 maanden dat je aan deze rente kan verder gaan.
Afwachten of ze deze rente kunnen blijven bieden?
Was this review helpful to you? 10 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door WImRim
Algemene beoordeling 
 
9.8
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
10.0
1. Snel geopende rekening
2. Hoge rente
3. Overzichtelijk gebruik
Op dit moment nog geen negatieve opmerkingen
Was this review helpful to you? 4 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door PeetersD (Bijgewerkt: Februari 03, 2016)
Algemene beoordeling 
 
9.8
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
10.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
9.0
- Tarieven blijven jaar na jaar bij de beste van de markt. Hopelijk blijft dit zo.
- Klantendienst werkt goed en correct.
- Rentewijzigingen worden tijdig gemeld.
- Online banking is vrij sec en wat verouderd, maar wel overzichtelijk.
Was this review helpful to you? 8 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Kili
Algemene beoordeling 
 
9.5
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
10.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
9.0
Zowel het openen van de rekening en het overschrijven van geld is enorm snel afgehandeld! Geen enkel probleem gehad, zeer vriendelijke klantendienst! De hoogste rente voor spaarrekeningen momenteel op de markt als je het voor een periode van minstens één jaar laat staan.
De rating
Was this review helpful to you? 4 2 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Lucitta
Algemene beoordeling 
 
9.5
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
9.0
Momenteel beste rendement op de markt. Makkelijk om een rekening te openen. Supervriendelijke klantendienst.
tot hiertoe: geen!
Was this review helpful to you? 4 1 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door nico131
Algemene beoordeling 
 
9.5
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
10.0
Online banking 
 
9.0
De enige bank tot op heden dat ik heb meegemaakt dat u een account volledig elektronische kunt openen.
Gegevens invullen op website, doorsturen en via mail een foto van uw identiteitskaart opsturen, u ontvangt vrij snel een mail met uw gegevens, zo kan u de eerste storting doen vanuit uw tegenrekening.
Geen gedoe met afdrukken documenten, ondertekenen, naar een postbus lopen ( al u al één vind :-))) ) en dan wachten en wachten en wachten.
Een voorbeeld voor de andere banken hoe het anders kan.

Tot op heden geen negatieve ervaring, enkel spijtig dat de rente weer zakt, maar dat zijn we tegenwoordig gewoon.

Was this review helpful to you? 19 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Lukske
Algemene beoordeling 
 
9.3
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Zeer vlotte openening, voorlopig hoge interest.
Al mijn nieuw spaargeld gaat voorlopig hier naartoe (tot max 100.000 Euro)
Als je het negatief kan noemen: hun rating. Maar ja, het is ongeveer hetzelfde als Argenta.
Was this review helpful to you? 8 1 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door fellowship
Algemene beoordeling 
 
9.3
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
10.0
Wie wil er geen half percentje meer?
Toch heb ik na een jaar klant te zijn de indruk dat NIBC zijn woord houdt,
en zijn product inderdaad bij de aantrekkelijkste spaarrekeningen is/blijft.
Tot nu toe verliep alles prima.
Neen.
Was this review helpful to you? 5 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door grootbankmedewerker (Bijgewerkt: Maart 01, 2013)
Algemene beoordeling 
 
9.3
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Iets meer dan een jaar klant, alles vlot verlopen : opening rekening, eerste transfer, rente 2012, overboeking rente.
Klantendienst (nog) niet nodig gehad, maar alles wordt duidelijk gecommuniceerd dus ... no problem.
Rente intussen gedaald, maar nog steeds in dezelfde positie/verhouding als bij aanvang : TOP dus.
Tot op heden geen enkele.
Was this review helpful to you? 3 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Vaganzza (Bijgewerkt: Januari 20, 2012)
Algemene beoordeling 
 
9.0
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
8.0
- Op dit moment de beste rentes zonder voorwaarden in België
- Opening in een aantal dagen ZONDER dat men iets per post moet versturen
- Werken met een tegenrekening, dus geen onnodige zichtrekening nodig
- Vóór 12u overschrijven = in de namiddag op je tegenrekening
- SMS bevestiging voor overschrijvingen: handig en snel (dus geen ingewikkelde en tijdrovende digipass)
- Automatisch correct gezette valutadata. Bv. als je in de namiddag een overschrijving instelt zonder memodatum, zal hij automatisch de volgende bankwerkdag nemen = datum van effectieve verwerking.
- Rentecalculator aanwezig (moet wel nog wat op punt gezet worden: de GP ontbreekt in de berekening en er wordt onterecht een fiscale zegel in rekening gebracht)
- Volgens mij een blijver qua rente, zie hiervoor ook zeker naar de NL spaarrekening (de laatste jaren steeds in top 5 hoogste rente in NL)
- Communicatie: goede klantendienst en moderator hier op het forum aanwezig.
- Klantendienst = 0800-nummer
- Je moet de dubbele vrijstelling voor gezamelijke rekeningen zelf aanvragen, ook al ben je gehuwd of wettelijk samenwonend. Indien je dit niet doet, zal er RV worden afgehouden.
- Je kan nog geen geld tussen de spaarrekeningen onderling versluisen: je moet eerst overschrijven naar je tegenrekening en dan terug naar de andere spaarrekening overschrijven.
- Online banking kan wel nog beter qua uittreksels.
- De BBB-rating, uiteraard kan je de vraag stellen wat ratings waard zijn?

Er werd op het forum beloofd hier werk van te maken, hopelijk gebeurt dit ook! ;)
Was this review helpful to you? 32 4 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door raygee61
Algemene beoordeling 
 
9.0
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Nog steeds de beste tarieven van de markt ondanks het zakken van de intresten
overschrijving naar tegenrekening voor 12.00 met online banking, geld op tegenrekening in de namiddag (slechts enkele uurtjes later dus!)
je kan zelf voorstellen doen om het overzicht te verbeteren, aangeven wat je zou willen verandert zien. (bvb: app? ...) kreeg telkens telefoontjes van de klantendienst om eventueel meer uitleg. wordt vervolgd. als alle klanten ongeveer hetzelfde vragen zullen die veranderingen er wel komen, ben ik zeker van.
niet echt iets negatief te vermelden. Alleen nog ruimte voor "verbeteringen"
Was this review helpful to you? 4 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Elthyr
Algemene beoordeling 
 
9.0
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Zonder problemen opgestart. Het wachtwoord verloren en zonder problemen een nieuw kunnen aanmaken, zonder dat ik de indruk kreeg dat er risico's van veiligheid waren. Positieve afhandeling van rente.
Geen negatieve opmerkingen. Hoewel de rating natuurlijk altijd wat zorgen baart, maar als je niet alle spaargeld bij één bank zet, lijkt me dat geen probleem.
Was this review helpful to you? 4 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door mikke
Algemene beoordeling 
 
8.8
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Alles verliep vlot binnen aanvaardbare termijn. Voor mij is het afwachten welke interesten ze gaan geven na de gewaarborgde interest van 6 maanden.
Bij dalen van interest ben ik direct weg, heb dan geen vertrouwen meer in deze bank.
Vlotte klantendienst en klare online antwoorden via spaargids.
Ik heb in elk geval hoop dat deze bank de hoogste in de markt blijft.
Alles verliep vlot binnen aanvaardbare termijn.
Kan voor mij niet dat je kunt zien hoeveel je rekening gaat opbrengen en dat dit niet juist is(geen getrouwheidpremie en geen 11 maanden regeling in verrekend). Iets dat nog niet correct werkt, moet nog niet kunnen.
Waarom kan in Nederland hogere rente gegeven worden bij NIBC ?
Was this review helpful to you? 14 3 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Hago
Algemene beoordeling 
 
8.8
Tarieven 
 
10.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
9.0
- nieuwe internetbank met hoge rentes
- ook termijnrekening met interessante rentes
- klantendienst reageert soms traag
Was this review helpful to you? 2 6 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Inge200464
Algemene beoordeling 
 
8.8
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
8.0
Klantendienst goed bereikbaar.
Wijzigingen rentevoeten wordt via email doorgestuurd dus je moet dit niet zoeken in de berichten op je app.
Vlotte communicatie.
Tot op heden nog geen.
Was this review helpful to you? 0 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door ThijsVDB
Algemene beoordeling 
 
8.5
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
8.0
Hoge rente
Klantvriendelijkheid
Service is goed, na telefoontje was mijn rekening binnen de 20' geopend
Mijn rekening kwam maar actief na 3 werkdagen en een telefoontje.
Was this review helpful to you? 3 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door fredy.hoornaert
Algemene beoordeling 
 
8.5
Tarieven 
 
7.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
9.0
Een vlotte afwerking om in te schrijven .
Jammer genoeg als ze clienteel genoeg hebben zakken ze de rente !!
Om van onze premie te genieten moeten wij het geld een jaar laten staan , dat zou voor de bank ook zo moeten zijn tot het einde van het jaar !
Was this review helpful to you? 2 7 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Stoffelke30
Algemene beoordeling 
 
8.5
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
8.0
alles was redelijk snel in orde gezien de drukte nu, klantendienst was vriendelijk en probeerde zo snel mogelijk te helpen
hoge intrest en geen kosten, prima, hopelijk blijft het zo
geen tot hiertoe in feite
Was this review helpful to you? 5 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door ClementPeerens
Algemene beoordeling 
 
8.5
Tarieven 
 
8.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
9.0
Online banking 
 
8.0
- Ondanks rentedalingen nog steeds bij de beste rentes van de markt, ook voor langetermijnsparen
- Snelle en vriendelijke klantendienst
- Online banking werkt goed
- Niets op aan te merken, alles werkt gewoon zoals het hoort
- Rentes zijn wat gezakt de laatste tijd, maar dit is ook bij andere banken het geval
Was this review helpful to you? 4 1 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door Steve Geldwolf
Algemene beoordeling 
 
8.3
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
9.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
8.0
Hoge rente
rating
Was this review helpful to you? 4 7 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door phineke17
Algemene beoordeling 
 
8.3
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
8.0
Goede rente.
Klantendienst antwoord vlug!
Heel correcte bank
Ben een tevreden klant !:D
Rekening openen is makkelijk en aanvraag wordt vlug behandeld.
Niet echt iets dat ik totaaaal niet ok vindt..
De bevestigingscodes zijn soms wel vervelend ... Ik kreeg eens een code niet ia sms.. Na 2 minuten wachten..
Overschrijving opnieuw gedaan en plots kreeg ik 2 codes via gsm.. Dus wist ik niet welke van de 2 de juiste was..
Zolang het werkt is het oke voor mij :D
Was this review helpful to you? 6 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door RaVen
Algemene beoordeling 
 
8.0
Tarieven 
 
9.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
7.0
Online banking 
 
8.0
Hoge rente, geen zichtrekening, vlotte sms-confirmatie, ...
Tot nu toe nog niets
Was this review helpful to you? 1 0 Rapporteer deze beoordeling
Beoordeeld door julien
Algemene beoordeling 
 
8.0
Tarieven 
 
8.0
Transparantie 
 
8.0
Klantendienst 
 
8.0
Online banking 
 
8.0
geen opmerkingen.
rekeninguittreksel is een probleem,(men kan ze niet ontvangen) Hopelijk wordt dit euvel zo snel mogelijk verholpen.
Was this review helpful to you? 9 10 Rapporteer deze beoordeling
PAGINA_X_VAN_X

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen