Contact

Belfius telt maandelijks 20.000 nieuwe klanten

Sinds de naamsverandering van Dexia Bank België in Belfius wint de bank stilaan het vertrouwen terug. Het klantenbestand kent met 20.000 nieuwe klanten per maand weer een lichte groei en ook met de spaargelden gaat het goed, meldt De Standaard.

In oktober vorig jaar kostte de nasleep van de crisis de bank nog handenvol geld en klanten. De vrees dat Dexia overkop zou gaan, joeg gemeentebesturen en hun schatkisten halsoverkop in de armen van een andere bank. De spaarders volgden en brachten hun zuurverdiende spaarpot ook in veiligheid bij de concurrentie.

Een overname van Dexia Bank België door de Belgische staat en een naamsverandering in Belfius moesten het tij doen keren.

"Tot begin januari zijn we nog klanten verloren. Vaak mensen die al in oktober beslist hadden weg te gaan, maar gewacht hebben tot 2012 om nog te kunnen genieten van hun intresten", legt Belfius-woordvoerster Moniek Delvou uit in De Standaard.

‘Nu komen er maandelijks zo'n 15.000 à 20.000 klanten bij. Ook het totaal aan spaargelden ging terug de hoogte in. Onze recente kasbonuitgifte was een succes, met een opbrengst van zowat 1,2 miljard euro."

De positieve cijfers geven het personeel naar eigen zeggen opnieuw zelfvertrouwen. "De tijd dat mensen van onze bank wegliepen uit vrees voor nog meer problemen is nu duidelijk voorbij", aldus nog Delvou.

Lees ook:

Andere tips over kasbons, spaarrekeningen en zichtrekeningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen