147, 16315

Klanten KBC vullen al 40% aanvragen voor persoonlijke leningen zelf in

Klanten KBC vullen al 40% aanvragen voor persoonlijke leningen zelf in

In maart werden al 16% van alle leningen op afbetaling die bij KBC werden afgesloten volledig afgesloten en afgewerkt via het internet. Worden daar ook de leningen bijgeteld waarvan de gegevens door de klant op zijn pc of tablet werden ingevuld en die vervolgens in het kantoor werden afgewerkt, dan stijgt dit aantal zelfs tot 40%.

KBC ziet in de verdere overgang naar het digitaal bankieren een belangrijke rol weggelegd voor zijn vijf regionale adviescentra. Die worden bemand die effectief vertrouwd zijn met de klant en de regio. De KBC-medewerkers bieden er via spraak- of videobellen advies aan personen die hen via pc of tablet oproepen. Op sommige dagen ontvangen de adviescentra, die elke werkdag bereikbaar zijn van 8u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u, meer dan 100 oproepen. Sinds 1 maart kunnen klanten daar ook terecht voor informatie over een lening.

De toegenomen digitalisering doet KBC intussen ook zijn kantorenwerking aanpassen. Sinds 2013 werken zo’n 320 bankkantoren in de namiddag enkel op afspraak. Op die manier maakt de instelling meer tijd vrij voor advies en oplossingen op maat.

Dit voorjaar is KBC trouwens gestart met een test waarbij in éénzelfde cluster bankieren op afspraak in alle 17 kantoren wordt toegepast. Later dit voorjaar wordt de test geëvalueerd.  

Spaargids.be laat u toe om alle aanbiedingen voor leningen op afbetaling in ons land te vergelijken.

Lees ook:

Andere tips over persoonlijke leningen

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.