Contact

KBC lanceert nieuw kantoorconcept

Op 3 juni 2013 opent KBC Bank in Gent haar eerste kantoor van een nieuwe generatie. Het 'Bamboo'-kantoor is kleiner dan het klassieke filiaal en het maakt gebruik van de nieuwste technologie.

De nieuwe kantoren van KBC bestaan uit twee belangrijke onderdelen. Ten eerste is er een selfservicezone waar klanten de klok rond geld kunnen afhalen via een bankautomaat. Daarnaast is er ook een advieszone waar klanten terecht kunnen bij bankmedewerkers. Hiervoor hoeft men zich niet langer aan te melden bij een loket: de bankmedewerker komt zelf naar u toe. De adviesruimte wordt buiten de kantooruren afgeschermd van de self-servicezone met een glazen wand.

Bovendien zijn de Bamboo-kantoren ook ecologisch verantwoord. De kantoren zijn niet alleen kleiner dan de klassieke kantoren, ze werken voortaan ook papierloos dankzij het digitaal verspreiden van informatie.

De bankmedewerkers maken ook gebruik van tablets. Dankzij videoconferencing kunnen ze tijdens gesprekken met cliënten experts oproepen op grote flatscreens. Daarnaast gebruikt de KBC-adviseur ook dezelfde website en applicaties die klanten thuis gebruiken.

Lokale ondernemers en verenigingen gebruik maken van de infoborden in het uitstalraam om activiteiten en events aan te kondigen.

Het vernieuwde concept is het resultaat van een intern onderzoek dat uitwees dat ongeveer 70% van de KBC-klanten nog steeds zijn of haar bankkantoor bezoekt. KBC telt momenteel 830 bankkantoren, waarvan 107 CBC-kantoren in Brussel en Wallonië. In 2014 wil KBC nog een tiental (bestaande) kantoren inrichten volgens het Bamboo-principe.

Lees ook:

Log in om reacties to posten. Geen login? Registreer u hier.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen