- Je bevindt je hier:
- Home
Sparen bij Argenta
- Spaarrekening: beoordeling van spaarbanken
User reviews
X_KANTOREN_GEVONDEN
Beoordeeld door GODETIA
Algemene beoordeling
6.3
Tarieven
6.0
Transparantie
4.0
Klantendienst
7.0
Online banking
8.0
Ik heb goedkoopste pakket. Dus eigenlijk geen kosten. |
Het gratis verdwijnt stelselmatig bij Argenta. Nu ook betalen voor visakaart bij goedkoopste pakket. Intresten zakken volledig de dieperik in, alleen groeirekening , maar daar kan men maar 500 euro per maand op storten. Het wordt misschien tijd om een te gaan vergelijken bij andere banken. |
Beoordeeld door cardinal
Algemene beoordeling
8.5
Tarieven
8.0
Transparantie
7.0
Klantendienst
10.0
Online banking
9.0
Gratis zichtrekening Kantoor dichtbij Goede klantenservice |
Tarieven en producten beginnen duurder te worden |
Beoordeeld door Marcopolo123
Algemene beoordeling
1.0
Tarieven
1.0
Transparantie
1.0
Klantendienst
1.0
Online banking
1.0
Gratis |
Zo wat alles wat kan mislopen gebeurt, klantonvriendelijk ,smeken om uw centen en verantwoording afleggen wat je met de centen gaat doen. Niet meewerken en teveel vragen stellen is buiten zoals in mijn geval ondanks dat er flink wat spaargeld op mijn rekening stond, ben blij dat ik er weg ben Een GOEDE raad, blijf VER VER WEG van deze bank. Betaal liever een beetje en ga bij een goede bank (als die er nog zijn.....) |
Beoordeeld door MarcBoske
Algemene beoordeling
1.0
Tarieven
1.0
Transparantie
1.0
Klantendienst
1.0
Online banking
1.0
Positief...? |
Men wordt er behandeld als een crimineel wanneer men cash wil afhalen op het kantoor, op tijd aangevraagd, telkens geweigerd om de reden..??? Men speelt er rechter over UW geld ! NEEN, dan liver een bank waar we iets moeten betalen maar behandeld worden als KLANT...! |
Beoordeeld door bertje001
Algemene beoordeling
9.5
Tarieven
10.0
Transparantie
9.0
Klantendienst
10.0
Online banking
9.0
Gratis zichtrekening +gratis kaarten.Gratis beleggingsrekening- Geen beheerskosten.Beleggingsplatform werkt prima. Getrouwheidspremie stipt op tijd ! Klantendienst:zeer goede Service. Kantoor dichtbij.Vriendelijke medewerkers. Geen opdringen voor aankoop fondsen. |
- Slechte Intresten : mogen hoger .Vroeger beter.Spijtig! - Hoge makelaarskosten voor aankoop en verkoop aandelen |
Beoordeeld door pmari
Algemene beoordeling
5.0
Tarieven
1.0
Transparantie
4.0
Klantendienst
7.0
Online banking
8.0
- kantoor in de buurt - app werkt wel goed |
- trieste openingsuren van de kantoren. - slechte spaarrentes bij Argenta vergeleken met andere banken (zie spaargids.be) Vroeger stond Argenta bekend voor de hoogste spaarrentes (dus blijkbaar helemaal niet meer) Basisrente staat nog steeds op 0,15% (triestig laag) Getrouwheid op 0,75 Totaal : 0,9% --> veel te laag vergeleken met andere banken (zie spaargids.be) |
Beoordeeld door artliner
Algemene beoordeling
3.3
Tarieven
10.0
Transparantie
1.0
Klantendienst
1.0
Online banking
1.0
goedkoop. Daarmee is alles gezegd. |
Ronduit slecht. Machtsverhouding. Arrogantie. Minachting. Vindt eisen uit, dat andere filialen niet handteren. .... |
Beoordeeld door rubenvb
Algemene beoordeling
4.5
Tarieven
6.0
Transparantie
2.0
Klantendienst
4.0
Online banking
6.0
Gratis rekeningen, competitief aanbod hypotheken. Vriendelijke kantoormedewerkers. Competente kantoorhouder voor bespreking hypotheekaanbod. Pensioensparen lijkt het het laatste decennium wel goed te doen. |
Beleggingsplatform en ondersteuning is een ramp. Ik heb een totaal van 3 keer fysiek naar een kantoor moeten gaan om een van hun eigen fondsen te kunnen aankopen. Dit kwam grotendeels door de incompetentie of het gebrek aan ervaring in deze materie van de medewerker. Spaarrekeningen stellen niets meer voor. Steile beleggingstarieven die een archaïsch maar uitgebreid beleggingsplatform vrijwel nutteloos maken. |
Beoordeeld door Toezichter
Algemene beoordeling
4.0
Tarieven
6.0
Transparantie
4.0
Klantendienst
3.0
Online banking
3.0
Gratis zichtrekening, weinig onkosten, fysieke bank, nabijheid, bieden alle producten aan. |
Slechte of geen service, onwetendheid, zeer lange wachtperiodes bij aanvraag van allerlei soorten bankzaken, zoals leningen, verzekeringen, enz... |
Beoordeeld door Tim
Algemene beoordeling
9.0
Tarieven
10.0
Transparantie
9.0
Klantendienst
10.0
Online banking
7.0
- Goedkoop - persoonlijke aanpak kantoren - steeds betrouwbaar ivgl andere banken |
Ze zijn meestal wat later dan andere banken met online banking. Wat ze doen is dan wel betrouwbaar en degelijk |
Beoordeeld door Ronaldx
Algemene beoordeling
7.8
Tarieven
9.0
Transparantie
8.0
Klantendienst
6.0
Online banking
8.0
Geen jaarlijkse kosten |
Vervangen van oude betaalkaart groot probleem in Hoboken !!! Heb nu nog 14 dagen en dan vervalt( geldigheid- datum ) mijn giro -kaart ! Hen nu andere bank moeten nemen met tweede zichtrekening . |
Beoordeeld door gerdoes
Algemene beoordeling
6.0
Tarieven
2.0
Transparantie
8.0
Klantendienst
6.0
Online banking
8.0
geen maandelijkse kosten |
vanaf 1januari 2019 nog 0,01 basis rente een schande weg bij Argenta |
Beoordeeld door marcusdem
Algemene beoordeling
4.3
Tarieven
8.0
Transparantie
6.0
Klantendienst
2.0
Online banking
1.0
Goedkope bank, maar daar is dan ook alles mee gezegd. |
Zeer slechte ervaring met internetbankieren, ligt regelmatig uit. Dit jaar rond Pasen zelfs een ganse week. Kantoor en hoofdzetel beperkt in tijd bereikbaar in vergelijking met sommige andere banken, zeer vervelend als internetbanking uit ligt. De online dienst van de hoofdzetel kan soms niet antwoorden op een vraag en ze bellen nadien (ondanks belofte) niet terug. Klacht op de hoofdzetel wordt meestal doorgeschoven naar de kantoorhouder, die er zelf niets kan aan doen. Is stilaan op weg een derderangs bank te worden. |
Beoordeeld door caro89
Algemene beoordeling
9.8
Tarieven
10.0
Transparantie
10.0
Klantendienst
10.0
Online banking
9.0
Alles is gratis en werkt prima! Afschriften kan je gratis printen |
Rentes spaarrekening te laag |
Beoordeeld door Lucar42
Algemene beoordeling
8.0
Tarieven
7.0
Transparantie
8.0
Klantendienst
9.0
Online banking
8.0
Ik ben al jaren een tevreden klant en zal dat nog jaren blijven als ze verder gaan in dezelfde richting. |
Geen expliciet negatieve opmerkingen . |
Beoordeeld door Dobermann01
(Bijgewerkt: Juni 05, 2016)
Algemene beoordeling
9.0
Tarieven
8.0
Transparantie
9.0
Klantendienst
10.0
Online banking
9.0
Bank die nog wil werken op lange termijn.Geen kosten =winst.Voel er mij welkom. Geen praatjes alleen over opbrengst maar ook duidelijke info over kosten gepaard gaande met herfinanciering ,beleggingen...Spijtig dat herfinanciering nipt niet kon overgenomen worden door de iets te hoge kosten (notaris wederbelegging ...)Dus overgestapt naar ARGENTA met rest.Spijtig dat ik nog vasthang met verplichting bij grootbank(loondomiciliering ...)Hopelijk blijft service zoals ze nu is.Was meer dan 30j klant bij KBC maar geen klantenbinding(overzetten contactpersonen waar ik wel goede band mee had...) |
Geen sparen met hogere intrest zoals ING temposparen.Dat zou voor mij ideaal zijn.Start to save gehad maar overgezet naar ING. |
Beoordeeld door haelewyn
Algemene beoordeling
3.0
Tarieven
6.0
Transparantie
4.0
Klantendienst
1.0
Online banking
1.0
Echt goedkoop , vooral voor de zichtrekening en het gebruik van de kaart in het buitenland. |
Ik was bij 3 verschillende kantoorhouders gaan horen voor het openen van een zichtrekening. De eerste 2 waren ronduit boertig onbeleefd en zagen me precies liever niet komen als klant. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. De derde kantoorhouder wou heel graag een afspraak maken. Tijdens het eerste gesprek begon er al een boel gezeik over dat ik niet enkel klant kon worden voor de zichtrekening want dat de bank daar ook niets aan had. Door de slechte rente van de spaarrekeningen, wou ik dat product niet afnemen. Uiteindelijk heb ik er toch een laten openen maar ik heb er nooit geld op gezet. Geopend om van het gezaag vanaf te zijn.. Slechte reden om ergens klant te worden ! Een loondomiciliering wou ik niet laten uitvoeren op de Argenta rekening want andere banken schikken me beter voor mijn dagelijks bankieren. Hier werd wel erg op aangedrongen. Ik voel me gelukkig dat ik hier mijn been heb stijf gehouden. De online banking van Argenta komt me als oubollig over. Het ding doet wel zijn werk maar daar is dan ook alles mee gezegd. Om bovenstaande redenen voelde ik me bij Argenta al gauw te veel gedwongen om bepaalde producten af te nemen en Argenta mijn hoofdbank te maken, wat ik niet wou. Ik ben na korte tijd op mijn stappen teruggekeerd en heb alle rekeningen bij deze bank op 0 gezet met het vaste idee om er nooit meer mee samen te werken. Mijn eindconclusie is dat Argenta de meest onvriendelijke kantoorhouders en bedienden heeft van alle banken waar ik al mee gewerkt heb. Ze komen dus automatisch in de categorie : van die boer wil ik geen eieren ! Ik vind het niet de moeite waard om me te laten afbekken in ruil voor een nog iets goedkopere bankkaart en zichtrekening. |
Beoordeeld door profke
Algemene beoordeling
7.0
Tarieven
1.0
Transparantie
9.0
Klantendienst
9.0
Online banking
9.0
Totaal geen bankkosten,zichtrekening ,bankkaarten gratis!!! |
rente te laag ,gaan mee met de grootbanken. |
Beoordeeld door michaelderycke
Algemene beoordeling
6.8
Tarieven
3.0
Transparantie
10.0
Klantendienst
9.0
Online banking
5.0
als er problemen zijn dan willen ze het zeer rap opgelost hebben |
zeer lage rente |
Beoordeeld door FrankVandenbroucke
Algemene beoordeling
9.0
Tarieven
9.0
Transparantie
9.0
Klantendienst
9.0
Online banking
9.0
Vlotte service en gemakkelijk en goedkoop bestellen van producten online. |
Niet de hoogste opbrengst. |
Beoordeeld door francoisdhertefelt
Algemene beoordeling
8.5
Tarieven
8.0
Transparantie
7.0
Klantendienst
10.0
Online banking
9.0
Zeer tevreden over diensten in kantoor, altijd vriendelijk, goede openingsuren en opvragen van geld geen probleem. Het voordeel van een landelijke gemeente. Als men alle gratis diensten uitrekend komt men op eind van het jaar ook tot een mooie spaarsom. |
Er zijn nog steeds mensen die niets geleerd hebben uit het verleden en steeds de hoogste intrest willen, dan moeten die maar op De Beurs spelen!!!! Wat betreft online bankieren lopen ze misschien iets achterop maar vergeet niet hoe simpelder het systeem werkt hoe gemakkelijker te kraken. Ikzelf heb er geen problemen mee. Zelf intresten berekenen/nakijken is bijna onmogelijk maar dat is bij ALLE banken hetzelfde volgens Paul Dhoore. |
Beoordeeld door bossuyt
Algemene beoordeling
6.5
Tarieven
7.0
Transparantie
8.0
Klantendienst
6.0
Online banking
5.0
Ze werken correct. |
Ik kon enkele keren niet aan mijn geld door problemen met hun home-banking systeem.Heb contact gehad met hoofdkantoor in Antwerpen, en men zij daar dat mijn agent het nodige bedrag kon storten. Hij zij dan weer dat hij dit niet kon . enz zeker ......... |
Beoordeeld door MadameSoleil
Algemene beoordeling
2.8
Tarieven
5.0
Transparantie
1.0
Klantendienst
1.0
Online banking
4.0
Het enige wat nog enigszins positief is dat ze lokale kantoren hebben. |
MasterCard werd geweigerd ook al heb ik zichtrekening met loonstorting (sta niet op zwarte lijst en heb geen betalingsmoeilijkheden) Ze willen u alleen als klant als je alles neemt wat ze u aanbieden, liefst zichtrekening met goed gevulde spaarrekening, pensioensparen en verzekering en als het kan verkopen ze u en passant ook nog graag een fonds. Het draait bij deze bank niet langer om klanten dienen, maar om eigen zakken vullen. Ze gaan echt de grootbank-toer op en dat is geen positieve evolutie. |
Beoordeeld door niki72
Algemene beoordeling
2.0
Tarieven
4.0
Transparantie
2.0
Klantendienst
1.0
Online banking
1.0
Rente ligt nog een klein beetje hoger dan bij de grootbanken maar er zijn veel betere alternatieven te vinden. Gebruikers van spaargids.be zullen dit zeker al gemerkt hebben. |
Dienstverlening is ondermaats. Foute informatie, weken wachten op antwoord en soms zelfs helemaal geen antwoord op vragen. Moeilijk doen om schijven van een lening op te nemen. Zogezegd gratis dienstverlening wordt ergens anders dubbel en dik betaald. Zeer gebruiksonvriendelijke online banking. Zelfs voor het afsluiten van een internet rekening moet met langs een kantoor gaan. Waarom iets eenvoudig doen als het ook moeilijk kan? Voor alles en nog wat moet een documentje ondertekend worden.... |
Beoordeeld door LucVR
Algemene beoordeling
6.8
Tarieven
7.0
Transparantie
6.0
Klantendienst
7.0
Online banking
7.0
Het blijft zeer positief dat alle verrichtingen en kaarten gratis blijven. Dit blijft een serieuze bezuiniging ten opzichte van de grootbanken. |
Het betaalkastje is bijna niet meer te gebruiken, aangezien bij een batterijvolume van minder dan 14% de opdrachten blind moeten ingegeven worden. Een nieuwe kastje is nog niet te krijgen. De intresten zijn wel zeer laag geworden, hoewel ze net boven de grootbanken blijven. Het beleggingsadvies is zoals overal vooral gericht op eigen nieuw gelanceerde fondsen, zonder voldoende correcte achtergrond. |
Beoordeeld door Sloeberke
Algemene beoordeling
7.3
Tarieven
6.0
Transparantie
8.0
Klantendienst
8.0
Online banking
7.0
Zeer vriendelijk en bekwaam personeel. |
Toch wel zeerlage rentevoeten voor het e-sparen maar wel begrijpelijk. Hoe kunnen ze anders het "gratis" verhaal voor het beheren van de rekeningen blijven voortzetten ? |
Beoordeeld door Promo
Algemene beoordeling
1.0
Tarieven
1.0
Transparantie
1.0
Klantendienst
1.0
Online banking
1.0
/ |
Vanaf de gelden van het vermogen van mijn familie binnen waren, was elke moeite teveel. Zowel het plaatselijk kantoor als de hoofdzetel zijn meermaals zwaar in de fout gegaan. Internetbankieren is een lachtertje vergeleken met andere banken. |
Beoordeeld door Hugoo
Algemene beoordeling
7.8
Tarieven
6.0
Transparantie
8.0
Klantendienst
10.0
Online banking
7.0
Steeds een kantoor in de buurt. De diensten (rekeningen en kaarten) en de dienstverlening zijn volledig kosteloos. (Lage rente fnuikt helaas de score) Intenetbank is veilig, hoewel het eenvoudiger kan. |
Ooit was Argenta kampioen: 9% op spaarrekening, 5% op zichtrekening, vlaggen, ballons, geschenken, gadgets allerhande... Gesmolten als sneeuw voor de zon. Waar gaan deze procenten en cadeaus nu naartoe ? In elk geval niet meer naar de (trouwe) klant... |
Beoordeeld door ettj2
Algemene beoordeling
3.5
Tarieven
7.0
Transparantie
2.0
Klantendienst
3.0
Online banking
2.0
Weinig nog waarvoor je nog naar deze bank zou gaan gezien de alternatieven .... - Vroeger de intrest en sommige beleggingsroducten maar dat is ondertussen al jaren achter de rug - Weinig kosten (al jaagt de onkunde van sommige van hun kantoorhouders je uiteindelijk op kosten, zie hierboven) - Internetbanking als je niet te veel eisend bent - Hoofdzetel vriendelijke contacten (al kunnen die de fouten van hun kantoorhourders wel niet rechtzetten) |
- Je moet er niet zijn voor professioneel advies, blijf er zeker weg van complexe producten. Erger nog al enkele keren mogen voor opdraaien door onwetenheid van het kantoor. Als klant moet je het maar weten luid het antwoord, wat een klantgerichtheid ! - Opletten met "tussenrekeningen"(waarop je één keer per jaar op overboekt naar andere maar meestal deze rek. op nul komt te staan). Zit met negatieve "intrest", tja intrest op een bedrag voor enkele dagen min de interestberekeningskosten ("zegelrecht")geeft je een negatieve intrest met debetintresten. Je wordt hiervan niet op de hoogte gebracht. - Internetbankieren is totaalvoorbijgestreefd ivg met andere systemen |
Beoordeeld door Willy Driesen
Algemene beoordeling
1.0
Tarieven
1.0
Transparantie
1.0
Klantendienst
1.0
Online banking
1.0
niks |
Via Gezinsbond Fortuneo nu 2.85% op 1 miljoen oude belgische franken krijg je + € 250 / jaar overstappen dus!! |