obligatie in NOK
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: obligatie in NOK
Klopt, de belastinginkomsten bedragen iets van een 100 miljard, maar het grootste deel gaat direct naar gemeenschappen en gewesten. De federale overheid moet het doen met een goede 40 miljard.
Re: obligatie in NOK
Ondertussen heb ik al een positie in NOK en wil ik deze opbouwen. Bij Belfius is er een nieuwe obligatie met een step-up systeem. Bruto actuarieel 2%. Looptijd 6 jaar.
Op de secundiaire markt staan alle obligaties in NOK zwaar boven pari maar 2% vind je wel soms nog, looptijd is dan wel minder lang nog te gaan dan die 6. Teken ik nu best in op die nieuwe uitgifte of toch maar kijken op de secundaaire markt?
Op de secundiaire markt staan alle obligaties in NOK zwaar boven pari maar 2% vind je wel soms nog, looptijd is dan wel minder lang nog te gaan dan die 6. Teken ik nu best in op die nieuwe uitgifte of toch maar kijken op de secundaaire markt?
Re: obligatie in NOK
Alles valt of staat met de waarde-evolutie van de NOK natuurlijk. Vorig jaar bijvoorbeeld was er een een high-low van 20%. Daarbij valt uw 2% dus in het niets.
Beurzen maar ook vele vreemde valuta ( toch de belangrijkste ) staan (te) hoog genoteerd. Als de dip (zacht uitgedrukt) er straks komt, wordt de vraag: waar vlucht men naartoe? Als de NOK dan bij de gelukkigen is, is het wel bingo voor u.
Beurzen maar ook vele vreemde valuta ( toch de belangrijkste ) staan (te) hoog genoteerd. Als de dip (zacht uitgedrukt) er straks komt, wordt de vraag: waar vlucht men naartoe? Als de NOK dan bij de gelukkigen is, is het wel bingo voor u.
Re: obligatie in NOK
De NOK kreeg vorig jaar een dip door de lage olieprijs, vandaar dat ik wel wil bijkopen. In de koers van de valuta maak ik me weinig zorgen. Ik vraag me gewoon af welke van beide opties best zijn. Zelf denk ik best nieuwe uitgifte omdat ik dan mijn valuta risico spreid over een langere termijn. Maar ik vraag me af wat de rest denkt.
- FinanceGeek
- Jr. Member

- Berichten: 65
- Lid geworden op: 28 jan 2015
- Contacteer:
Re: obligatie in NOK
Een interessant artikel over de Noorse economie (gratis registratie vereist):
http://ftalphaville.ft.com/2015/02/17/2 ... ct-norway/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ftalphaville.ft.com/2015/02/17/2 ... ct-norway/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: obligatie in NOK
Ondertussen krijg je ruim 9 NOK voor een euro. Misschien tijd om dit eventjes te herbekijken. Zijn jullie koper van de NOK of niet?
