1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
Ik bezit deelbewijzen Arcopar C uitgegeven via Dexia.
Daar het Arcopar C dividend grotendeels afhankelijk is van het Dexia dividend, zal dat in de komende jaren waarschijnlijk bitter weinig zijn.
Ik oveweeg dan ook op 1 april ze allemaal te verkopen.
Zijn er nog coöperanten die er zo over denken?
Daar het Arcopar C dividend grotendeels afhankelijk is van het Dexia dividend, zal dat in de komende jaren waarschijnlijk bitter weinig zijn.
Ik oveweeg dan ook op 1 april ze allemaal te verkopen.
Zijn er nog coöperanten die er zo over denken?
-
torrevieja
- Jr. Member

- Berichten: 66
- Lid geworden op: 05 jan 2009
- Contacteer:
Re: 1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
Ben ook in het bezit van Arcopar C aandelen ,zal met belangstelling de raadgevingen van forumleden volgen want ik weet ook niet wat het beste is .Ik geloof dat men maar bepaalde periodes kan en mag verkopen. groetjes
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: 1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
Ook ik heb de C aandelen. Dit is al mijn beste belegging ooit geweest met kapitaal- en intrestzekerheid. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat ik deze ga verkopen omdat er mogelijks enkele jaren zullen tegenslaan (alhoewel je hebt je vaste rendement altijd!). Met deze aandelen heb je recht op een bonus (wat bij de A en D aandelen niet zo is!).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
torrevieja
- Jr. Member

- Berichten: 66
- Lid geworden op: 05 jan 2009
- Contacteer:
Re: 1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
Bedankt Vaganzza, bijhouden dus want ze hebben eigenlijk al jaren hun best gedaan hé. groetjes
Re: 1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
Ik heb eveneens Arcopar-aandelen (type C) en zou deze nooit verkopen... De laatste 5 jaar (2004-2008) bracht me dit een netto-intrest op die duidelijk steeds hoger lag dan de hoogste renderende (internet-)spaarrekeningen, nl. tussen 5% en 5,95% (rente + bonus tesamen). Vorig bedroeg het rendement 4,20% + 1,75% bonus..., hetgeen toch nog een stuk meer is dan de gemiddelde hoogrentende internetspaarrekening van midden 2008... Voor dit jaar zal het rendement vermoedelijk inderdaad lager liggen, doch in vergelijking met de ondertussen ook drastisch gedaalde rentes op spaarrekeningen, zal het rendement nog hoog blijven... Zeker niet van de hand, maar HOUDEN... Is de meest rendabele investering die ik de laatste jaren had...
Re: 1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
Het Arcopar dividend over het afgelopen boekjaar 2008 bedraagt 4%.
Zij noemen dit 'marktcomform', maar ik vind dit 'povertjes', wetende dat Arcopar voor die periode nog Dexia dividend heeft ontvangen, en dat je over een groot deel van die periode 4,25% kon krijgen op een spaarrekening.
Zij noemen dit 'marktcomform', maar ik vind dit 'povertjes', wetende dat Arcopar voor die periode nog Dexia dividend heeft ontvangen, en dat je over een groot deel van die periode 4,25% kon krijgen op een spaarrekening.
-
Torro
Re: 1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
Ben je zeker van die 4%? Ik dacht dat ze bijna niks mochten geven, omdat ze staatswaarborg voor kapitaal onderschreven bij erkende coöperatieven hebben aangevraagd.Arkimedes schreef: Het Arcopar dividend over het afgelopen boekjaar 2008 bedraagt 4%.
Zij noemen dit 'marktcomform', maar ik vind dit 'povertjes', wetende dat Arcopar voor die periode nog Dexia dividend heeft ontvangen, en dat je over een groot deel van die periode 4,25% kon krijgen op een spaarrekening.
Re: 1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
Hartelijk dank, Torro, om me op een beetje voorzichtigheid te wijzen.
Mijn bron waar ik de 4% heb opgevangen is http://www.groeparco.be/index/be-nl/196 ... ncats/550/ .
Het dringt nu tot me door dat dit een ARCOFIN dividend is, en geen ARCOPAR dividend. Dat laatste wordt blijkbaar pas op de Algemene Vergadering van de laatste donderdag van juni bepaald.
Heeft het ARCOFIN dividend een voorspellende waarde voor het ARCOPAR dividend?
Mijn bron waar ik de 4% heb opgevangen is http://www.groeparco.be/index/be-nl/196 ... ncats/550/ .
Het dringt nu tot me door dat dit een ARCOFIN dividend is, en geen ARCOPAR dividend. Dat laatste wordt blijkbaar pas op de Algemene Vergadering van de laatste donderdag van juni bepaald.
Heeft het ARCOFIN dividend een voorspellende waarde voor het ARCOPAR dividend?
Re: 1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
zelf heb ik de Arcopar D aandelen - dat is dus zonder de bonus. Missch wel beter die te verkopen? Ik vind het wel straf - heb toch ook al verscheidene jaren ingetekend en er komt mr geen bonus bij. Jullie idee?
-
Torro
Re: 1 april - alle deelbewijzen Arcopar C verkopen?
Vorig jaar was het dvidend voor Arcofin aandelen iets meer dan 13%.Arkimedes schreef:
Heeft het ARCOFIN dividend een voorspellende waarde voor het ARCOPAR dividend?

