1 lening voor 2 panden, fiscale mogelijkheden?
TIP
Re: 1 lening voor 2 panden, fiscale mogelijkheden?
"zodat ze niks meer kunnen veranderen in de toekomst"
dat zal wel een ijdele hoop zijn
Als de vraag te delicaat is, gaan zij hun handen daar ook niet aan verbranden en draaien ze in het eventuele antwoord wat rond de pot door het antwoord vaag te houden.
Interpretaties van wetgevingen kunnen ALTIJD veranderen naar de toekomst, en uiteraard ook wetgevingen
dat zal wel een ijdele hoop zijn
Als de vraag te delicaat is, gaan zij hun handen daar ook niet aan verbranden en draaien ze in het eventuele antwoord wat rond de pot door het antwoord vaag te houden.
Interpretaties van wetgevingen kunnen ALTIJD veranderen naar de toekomst, en uiteraard ook wetgevingen
Wat betreft de intresten heb je gelijk.
https://www.practicali.be/blog/fiscaal- ... -verblijf/
Daar staat het duidelijk dat alle leningen goed zijn en dat het niet noodzakelijk hypothecair moet zijn, moesten ze het niet zeker weten zouden ze het niet schrijven.
Nu nog het andere.

-
- Newbie
- Contacteer:
Ik moet morgen naar BNP dus ik ga daar eens horen of ze me hier geen raad bij kunnen geven.. Daar moet toch ook ergens een fiscalist rond lopen denk ik dan?Frederic schreef: ↑16 april 2019, 21:33Wat betreft de intresten heb je gelijk.
Daar staat het duidelijk dat alle leningen goed zijn en dat het niet noodzakelijk hypothecair moet zijn, moesten ze het niet zeker weten zouden ze het niet schrijven.
Nu nog het andere.![]()
Tja dan zeggen ze vanuit de bank 'het zouden wel heel grote muggenzifters zijn' of 'het zou moeten lukken dat ze daarover vallen'kristof1988 schreef: ↑16 april 2019, 22:18Ik moet morgen naar BNP dus ik ga daar eens horen of ze me hier geen raad bij kunnen geven.. Daar moet toch ook ergens een fiscalist rond lopen denk ik dan?Frederic schreef: ↑16 april 2019, 21:33
Wat betreft de intresten heb je gelijk.
Nu nog het andere.![]()
Maar neem nu het volgende:
je leent 100 000 en schrijft 50% hypothecair
Je krijgt een attest waarop staat
aanvangsbedrag lening 100 000 waarvang gewaarborgd hypotheek 50 000. Voor fod is dit duidelijk.
Je leent 100 000 en schrijft 50% hypothecair
Echter je deelt die 100 000 op in 2 deelkredieten van 50 000 € (vb 1 vaste en 1 variabele)
Je krijgt twee basisattesten
Op beide attesten staat aanvangsbedrag lening 50 000 bezwaard door een hypotheek van 50 000 €
Op papier lijkt het dat ze volledig hypothecair zijn gewaarborgd, terwijl dit onmogelijk is!
Hiermee staaf ik dus mijn theorie dat een krediet bij jou van 15 000 € nooit volledig hypothecair kan zijn als je niet alles hypotheek neemt.