1 miljard euro winst voor BNP Paribas Fortis
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
1 miljard euro winst voor BNP Paribas Fortis
Wanneer dat bericht in HLN komt zul je eens wat reacties lezen.De Tijd schreef:Ondanks de lage rente heeft BNP Paribas Fortis in het eerste halfjaar 12 procent meer winst gemaakt.
-
anonymous
Re: 1 miljard euro winst voor BNP Paribas Fortis
Ik heb onlangs al mijn rekeningen bij Fortis leeggehaald. Die gangsters zullen aan mij alvast geen geld meer verdienen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Denk je dat een andere bank ook niet aan je verdiend als je daar klant wordt???
Elke bank werkt aan hetzelfde principe = geld verdienen... anders kunnen ze niet blijven bestaan, wordt er personeel ontslagen of gaat de boel dicht.
Ik ben liever klant bij een bank die veel winst maakt , dan is mijn geld er veiliger
Fortis was een mooie bank tot ze de boel naar de klote gekregen hebben , en vervolgens voor een peulschil dan maar verkocht hebben aan de Fransen.
En dan als kleuters maar zeuren dat die 0,11% nog té hoog is en dringend voor hun rentabiliteit naar beneden moet
. Kunnen we hier dan lezen dat ze in het volgende half jaar 1,25 miljard winst maken i.p.v. slechts 1 miljard (euro hé).
Buiten als die extra winst te wijten is aan buitensporige risico's die genomen worden met spaargeld (remember 2008)
Denk dat een bank welke in minder goede papieren zit en omzeggens geen of weinig winst maakt, meer risico's neemt,dan een bank met een groot clienteel en vele kleintjes één groot worden.
In USA zijn tussen 1930 en 1933 9000 banken ( ja juist ,9000 ) banken in faling gegaan.
Binnen Europa zal dit probleem zich niet zo snel voordoen, maar er sneuvelen meer banken dan dat ons lief is, al goed dat de ECB een oogje in het zeil houdt naar aanleiding van 2008.
Hoe is het mogelijk? Nieuw bericht op de site van De Tijd:

Is 1 miljard euro winst nog niet genoeg?BNP Paribas Fortis overweegt tariefverhogingen. BNP Paribas Fortis sluit niet uit dat het volgend jaar zijn tarieven voort optrekt nu de bank steeds minder in staat blijkt de dalende rente-inkomsten in ons land te compenseren.
Yaris, voor de meeste banken is het nooit genoeg.
Ze zijn slim daar in Frankrijk, en wanneer de dalende rente-inkomsten terug omhoog gaan , passeren ze 2 keer langs de kassa.
Want die aangerekende kosten, die gaan ze toch niet meer laten zakken.
Ze zijn slim daar in Frankrijk, en wanneer de dalende rente-inkomsten terug omhoog gaan , passeren ze 2 keer langs de kassa.
Want die aangerekende kosten, die gaan ze toch niet meer laten zakken.
Voor een bank met 3,5 miljoen klanten enkel in Belgie zijn dat " peanuts "Yaris schreef: ↑3 september 2019, 13:36 Hoe is het mogelijk? Nieuw bericht op de site van De Tijd:
Is 1 miljard euro winst nog niet genoeg?BNP Paribas Fortis overweegt tariefverhogingen. BNP Paribas Fortis sluit niet uit dat het volgend jaar zijn tarieven voort optrekt nu de bank steeds minder in staat blijkt de dalende rente-inkomsten in ons land te compenseren.![]()