10 € onterechte kosten bij Dexia.
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
10 € onterechte kosten bij Dexia.
Bij het nader bekijken van m’n rekeninguittreksels van Dexia kwam ik tot constatatie dat er bij de uitbetaling van de intresten 10,00 € kosten werden aangerekend. Na enig speurwerk kon ik tot m’n verbazing achterhalen dat deze kosten werden aangerekend voor het afhalen van rekeninguittreksels aan het loket, dit terwijl ik deze steeds op regelmatige basis (elke week) zelf afdruk aan de “self banking automaat”. Bovendien waren die kosten voor m’n spaarrekening, ’n rekening die reeds 1,5j onaangeroerd was, wegens het gebruik van ’n internetspaarrekening.
Ik ben dus eventjes het kantoor binnengelopen deze week, ik kon dit misschien ook telefonisch maar ik had eventjes behoefte om ook het aangezicht van de bediendes te zien.
De dame aan het loket stond stomverbaasd van de aangerekende kosten, en ging haar verhaal halen bij ’n medewerkster van de bank.
De medewerkster had mij intussen aan het loket bemerkt wierp ’n voorzichtige blik in mijn richting. Haar hoofd ging zoals het negertje dat destijds in de lagere school zo mooi op de lessenaar van de leraar stond “ja” te knikken. Ik mocht bij haar komen…voor de bijhorende verklaring. YES! Hier had ik op gewacht!
Ze deed mij eerst het verhaal dat dit waarschijnlijk al enkele jaren aan de gang is en dat dit waarschijnlijk nu voor het eerst is opgevallen.
Ik ontkende prompt: “Nee, ik heb het gecontroleerd en het is de eerste keer”.
"FRONS"
Dan zal je waarschijnlijk te lang gewacht hebben bij ’n wijziging op uw rekening alvorens de rekeninguittreksels uit te drukken”,
- “Mevrouw, d'er is anderhalf jaar niets op die rekening gewijzigd en ik druk elke week m'n rekeninguittreksels van m'n gewone rekeningen hier af aan de SBS, die van de internetrekening druk ik thuis af”.
"FRONS"
Vol ongeloof ging ze dat eens snel uitvlooien, tot haar verbazing moest ze mijn verhaal al snel bijtreden. Ik krijg m’n 10,00€ kosten tegen eind februari terugbetaald.
Ze wist mij wel te vertellen dat d’er zo ’n pak klanten zijn en dat ze die moet contacteren, …enkel zat m’n naam d’er niet tussen. Ze liet mij alvast 'n stapel brieven zien van klanten die ook 10€ aan hun been hebben, het gaat hem hier wel over klanten die niet tijdig hun rekeninguittreksels nemen, en uit mijn voorbeeld blijkt dat er daarnaast waarschijnlijk nog tal van anderen zijn die ook 10,00€ moeten betalen en die niet in op de lijstjes voorkomen. Of hoe De Haene z'n gat moet vullen.
Ik ben dus eventjes het kantoor binnengelopen deze week, ik kon dit misschien ook telefonisch maar ik had eventjes behoefte om ook het aangezicht van de bediendes te zien.
De dame aan het loket stond stomverbaasd van de aangerekende kosten, en ging haar verhaal halen bij ’n medewerkster van de bank.
De medewerkster had mij intussen aan het loket bemerkt wierp ’n voorzichtige blik in mijn richting. Haar hoofd ging zoals het negertje dat destijds in de lagere school zo mooi op de lessenaar van de leraar stond “ja” te knikken. Ik mocht bij haar komen…voor de bijhorende verklaring. YES! Hier had ik op gewacht!
Ze deed mij eerst het verhaal dat dit waarschijnlijk al enkele jaren aan de gang is en dat dit waarschijnlijk nu voor het eerst is opgevallen.
Ik ontkende prompt: “Nee, ik heb het gecontroleerd en het is de eerste keer”.
"FRONS"
Dan zal je waarschijnlijk te lang gewacht hebben bij ’n wijziging op uw rekening alvorens de rekeninguittreksels uit te drukken”,
- “Mevrouw, d'er is anderhalf jaar niets op die rekening gewijzigd en ik druk elke week m'n rekeninguittreksels van m'n gewone rekeningen hier af aan de SBS, die van de internetrekening druk ik thuis af”.
"FRONS"
Vol ongeloof ging ze dat eens snel uitvlooien, tot haar verbazing moest ze mijn verhaal al snel bijtreden. Ik krijg m’n 10,00€ kosten tegen eind februari terugbetaald.
Ze wist mij wel te vertellen dat d’er zo ’n pak klanten zijn en dat ze die moet contacteren, …enkel zat m’n naam d’er niet tussen. Ze liet mij alvast 'n stapel brieven zien van klanten die ook 10€ aan hun been hebben, het gaat hem hier wel over klanten die niet tijdig hun rekeninguittreksels nemen, en uit mijn voorbeeld blijkt dat er daarnaast waarschijnlijk nog tal van anderen zijn die ook 10,00€ moeten betalen en die niet in op de lijstjes voorkomen. Of hoe De Haene z'n gat moet vullen.
Re: 10 € onterechte kosten bij Dexia.
Dexia is al een hele tijd niet naar mijn zin bezig.
Op één jaar tijd 3x bediendenwissel in een plaatselijk kantoor.
Het vertrouwen ebt weg... en't geld ook.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Ik heb daar eens een uitleg over gehoord dat elk kantoor 'n soort van rating krijgt op basis van omzet/prestaties. Volgens die persoon zou de wedde van de medewerkers mede bepaald worden door die rating. Door de herstructurering vallen er kantoren weg en moeten er dus bediendes worden verplaatst. De kans is dat dit naar 'n kantoor is in de buurt (eventueel 'n kantoor met lagere rating waardoor je dus moet inleveren op de wedde) ofwel moeten ze op zoek naar 'n kantoor met dezelfde rating en dan behoud je wel je wedde maar moet je soms al eens wat verder pendelen. Als er in 'n gemeente of stad 'n kantoor wegvalt zal het overgebleven kantoor 'n hogere rating krijgen (door meer kapitaal) en kan je dus als pendelaar muteren naar de eigen gemeente/stad als deze plots dezelfde rating krijgt als het kantoor waar je werkt en dit zonder loonverlies, en moeten de medewerkers van het gesloten kantoor naar 'n andere gemeente/stad. De sluiting van één of meerdere filialen in 'n regio zorgt dus telkens voor 'n heuse verhuis van 'n pak medewerkers, iets wat het vertrouwen door de klant natuurlijk niet in de hand werkt.chretien schreef:Dexia is al een hele tijd niet naar mijn zin bezig.
Ik vond de uitleg nogal raar maar evenwel aannemelijk, want het is nogal 'n stoelendans bij Dexia tegenwoordig, je merkt duidelijk de politieke invloed.
- relativity
- Hero Member

- Contacteer:
chretien schreef:Dexia is al een hele tijd niet naar mijn zin bezig.
Inderdaad. Toen ik eind vorig jaar nog klant was hebben ze ook nog nieuw personeel gezet in het lokale Dexia kantoor waar ik klant was. Hoewel ik al van plan was het daar af te trappen, heeft dit mijn beslissing alleen maar kunnen bevestigen dat het hoog tijd werd er weg te gaan. Het personeel dat mij kende wist dat ze niet moesten beginnen zagen om menig product aan te smeren en ik had helemaal geen zin om nogmaals die hele zever aan mijne kop te krijgen telkens ik het kantoor binnen wandel.
Hier hetzelfde verhaal. Nieuwe dexia kantoorhouder, terug het halve dorp dat telefonisch uitgenodigd werd voor een 'interessant gesprek'. 
Het zijn allemaal de zelfde. Momenteel ook klant bij Dexia, maar alleen om opportunistische redenen.
Ik moet zeggen zoals het is, tot op heden zeker geen klagen van die mensen in mijn kantoor.
Daarom dat ik domiciliëringen zo minimaal mogelijk gebruik. Zo krijg ik alle rekeningen van de Belgacoms, Telenets, elek-leveranciers, en andere van dit soort bedrijven onder mijn ogen vooraleer ik betaal. Het kost wat moeite, maar heb er veel onheil mee voorkomen, en nog geen Euro teveel betaald wegens foutieve fakturatie.
Ze mogen me nog 1000 keer een éénmalige korting van 10 € aanbieden, het zal veel meer moeten zijn, en permanent, anders gaat hun wens niet door.
Ik moet zeggen zoals het is, tot op heden zeker geen klagen van die mensen in mijn kantoor.
Daarom dat ik domiciliëringen zo minimaal mogelijk gebruik. Zo krijg ik alle rekeningen van de Belgacoms, Telenets, elek-leveranciers, en andere van dit soort bedrijven onder mijn ogen vooraleer ik betaal. Het kost wat moeite, maar heb er veel onheil mee voorkomen, en nog geen Euro teveel betaald wegens foutieve fakturatie.
Ze mogen me nog 1000 keer een éénmalige korting van 10 € aanbieden, het zal veel meer moeten zijn, en permanent, anders gaat hun wens niet door.
Bij mij hetzelfde bij Fortis enkele jaren geleden.Een nieuwe klantbeheerder belde mij op voor een "interessant gesprek".Daar het een winterse week was met veel vrije tijd eens gaan luisteren.Bleek het een gladjanus te zijn met 97 diploma's die dacht dat Fortis van hem was.Deed alsof ik een achterlijk persoon was die niks van het bankwezen af wist.Paar maanden later ging de Fortisbal aan het rollen.Op het einde van dat jaar alles verkast naar Argenta in dezelfde gemeente.Tot op heden laten ze mij bij Argenta met rust omdat ik van meet af aan hen duidelijk heb gezegd dat ik mijn boontjes zelf dop en zelf wel om informatie over bepaalde producten van hen kom vragen.fdgroote schreef:Hier hetzelfde verhaal. Nieuwe dexia kantoorhouder, terug het halve dorp dat telefonisch uitgenodigd werd voor een 'interessant gesprek'.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Onderschat de druk niet die bepaalde banken leggen op hun personeel om te verkopen. En als nieuwe kracht (wat hij zal geweest zijn) wordt dat nog eens extra opgevolgd om te kijken of ze wel commercieel genoeg zijn. Wees er maar zeker van dat velen onder hen tegen wil en dank de klanten bepaalde producten verkopen.Davy V schreef:Bij mij hetzelfde bij Fortis enkele jaren geleden.Een nieuwe klantbeheerder belde mij op voor een "interessant gesprek".Daar het een winterse week was met veel vrije tijd eens gaan luisteren.Bleek het een gladjanus te zijn met 97 diploma's die dacht dat Fortis van hem was.Deed alsof ik een achterlijk persoon was die niks van het bankwezen af wist.Paar maanden later ging de Fortisbal aan het rollen.Op het einde van dat jaar alles verkast naar Argenta in dezelfde gemeente.Tot op heden laten ze mij bij Argenta met rust omdat ik van meet af aan hen duidelijk heb gezegd dat ik mijn boontjes zelf dop en zelf wel om informatie over bepaalde producten van hen kom vragen.
Dat je als nieuwe kracht moet verkopen kan ik best begrijpen.Maar het is de manier waarop je iets overbrengt.Men moet niet denken dat de mensen dom blijven en hun praatjes blijven geloven.Die nieuwe kracht is zeer commercieel geweest.Voor Argenta.Frisse Freddy schreef:Onderschat de druk niet die bepaalde banken leggen op hun personeel om te verkopen. En als nieuwe kracht (wat hij zal geweest zijn) wordt dat nog eens extra opgevolgd om te kijken of ze wel commercieel genoeg zijn. Wees er maar zeker van dat velen onder hen tegen wil en dank de klanten bepaalde producten verkopen.Davy V schreef:Bij mij hetzelfde bij Fortis enkele jaren geleden.Een nieuwe klantbeheerder belde mij op voor een "interessant gesprek".Daar het een winterse week was met veel vrije tijd eens gaan luisteren.Bleek het een gladjanus te zijn met 97 diploma's die dacht dat Fortis van hem was.Deed alsof ik een achterlijk persoon was die niks van het bankwezen af wist.Paar maanden later ging de Fortisbal aan het rollen.Op het einde van dat jaar alles verkast naar Argenta in dezelfde gemeente.Tot op heden laten ze mij bij Argenta met rust omdat ik van meet af aan hen duidelijk heb gezegd dat ik mijn boontjes zelf dop en zelf wel om informatie over bepaalde producten van hen kom vragen.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Dat weten wij als bankbedienden ook, maar aan de top van de bank weten ze dat niet. Iets met ivoren toren enzo.Davy V schreef:Dat je als nieuwe kracht moet verkopen kan ik best begrijpen.Maar het is de manier waarop je iets overbrengt.Men moet niet denken dat de mensen dom blijven en hun praatjes blijven geloven.Die nieuwe kracht is zeer commercieel geweest.Voor Argenta.
Ik zie het ook hoor: geschuif met personeel (iets wat klanten haten en terecht) en de klanten producten moeten verkopen waar je zelf niet achterstaat. Onder elkaar zeggen we dat ook soms, maar ja, we worden erop afgerekend.
-
witte merel
- Sr. Member

- Contacteer:
Ben ik dan de enige die dit meemaak? Ik hoor hier ook nooit over klagen op dit forum. Of zijn de mensen zo onverschillig geworden of zo slordig dat ze hun rekeningen niet meer controleren of dat ze het toestaan dat onderstaande praktijken gebeuren.
Bij mijn drie zonen werden telkens enkele euro’s kosten aangerekend hoewel ze hun uittreksels regelmatig zelf afhalenen op kantoor en dit aldus kosteloos zou moeten zijn. Zou het kunnen dat ze dit bij iedereen proberen, de klant moet maar protesteren. Hoe moeilijk is het niet om een jaar later te zeggen: “Nooit iets toegestuurd gekregen”. En wat nog erger is, ik zeg al jaren dat ik geen extra verzekering wil op mijn spaarrekening . Ooit werd mij dit eens aangerekend zonder er zelf om gevraagd te hebben. Wat ik vorig jaar uitdrukkelijk opzegde wordt weer eens aangerekend. Dit is werkelijk misbruik maken van onachtzame klanten ! Stille dieven ! Als dit geen graaicultur is !
Bij mijn drie zonen werden telkens enkele euro’s kosten aangerekend hoewel ze hun uittreksels regelmatig zelf afhalenen op kantoor en dit aldus kosteloos zou moeten zijn. Zou het kunnen dat ze dit bij iedereen proberen, de klant moet maar protesteren. Hoe moeilijk is het niet om een jaar later te zeggen: “Nooit iets toegestuurd gekregen”. En wat nog erger is, ik zeg al jaren dat ik geen extra verzekering wil op mijn spaarrekening . Ooit werd mij dit eens aangerekend zonder er zelf om gevraagd te hebben. Wat ik vorig jaar uitdrukkelijk opzegde wordt weer eens aangerekend. Dit is werkelijk misbruik maken van onachtzame klanten ! Stille dieven ! Als dit geen graaicultur is !
Veel mensen doen hier inderdaad zeer onverschillig over.Ik moet al zoveel in het oog houden denken ze.Onverschilligheid en vertrouwen in banken of beheerders zijn ideale voedingsbodems voor een graaicultuur.Alhoewel je elke beheerder niet over dezelfde kam mag scheren.Daarom dat ik overgestapt ben naar Argenta.Alles gratis.witte merel schreef:Ben ik dan de enige die dit meemaak? Ik hoor hier ook nooit over klagen op dit forum. Of zijn de mensen zo onverschillig geworden of zo slordig dat ze hun rekeningen niet meer controleren of dat ze het toestaan dat onderstaande praktijken gebeuren.
Mijn vriendin heeft juist hetzelfde voorgehad een paar dagen terug. Ik was van plan morgen een klachtbrief te sturen erover.witte merel schreef: Bij mijn drie zonen werden telkens enkele euro’s kosten aangerekend hoewel ze hun uittreksels regelmatig zelf afhalenen op kantoor en dit aldus kosteloos zou moeten zijn. Zou het kunnen dat ze dit bij iedereen proberen, de klant moet maar protesteren. Hoe moeilijk is het niet om een jaar later te zeggen: “Nooit iets toegestuurd gekregen”.
Portkosten aangerekend, maar haar rekening staat op alles via het internet afdrukken, bovendien heeft ze via de post zelfs niets ontvangen. Blijkbaar is dit dus geen alleenstaand geval.
Ik heb nog nooit problemen gehad met Dexia, mijn kantoor laat mij met rust en valt mij niet lastig. Als ik een vraag heb, wordt die zeer snel en correct beantwoord en het zijn vriendelijke mensen. ING daarentegen is andere koek, dat is een echte kezenbank. Die proberen je te bedriegen waar je bij staat, waarschijnlijk zijn dat de orders vanuit Amsterdam.
idem hier. Ik heb ook geen negatieve ervaringen met dexia. Ik print ook mijn uittreksels zelf aan aan de SSB en daar zijn nog nooit kosten voor aangerekend. Die enige euro's die steevast aangerekenend worden waar witte merel het over zou kunnen hebben denk ik dat de 3-maandelijkse kosten zijn voor de zichtrekening. Maar dat staat duidelijk aangegeven op de site hoeveel kosten de verschillende zichtrekeningen (blue, red, ...) met zich meebrengen.Pieterjan schreef:Ik heb nog nooit problemen gehad met Dexia, mijn kantoor laat mij met rust en valt mij niet lastig. Als ik een vraag heb, wordt die zeer snel en correct beantwoord en het zijn vriendelijke mensen.