10€ voor gewaarborgde bankcheque bij Ing bank
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
10€ voor gewaarborgde bankcheque bij Ing bank
Ik zou graag willen weten of de Ingbank bij een geld opname van mijn online spaarrekening Lion Deposit, zomaar 10€ van mijn rekening mag afhouden bij het uitschrijven van een gewaarborgde bankcheque.
Ik vind dat dit niet kan om volgende redenen:
1. Ing bank maakt reclame dat hun spaarrekeningen gratis zijn (wat dus helemaal niet waar is )
2. contanten zouden volgens de Ing bank wel gratis kunnen worden opgenomen maar slechts tot een bepaald bedrag
2. het geld dat ik opnam diende als gedeeltelijke betaling voor de aankoop van een appartement .
3. Er is volgens mijn notaris een nieuwe wet die verbied om meer dan 5.000€ cash als betaling te kunnen aanbieden. Ze zijn dus verplicht om met bancheques te werken
Is er iemand van jullie die weet of afhouden van 10€ door de Ingbank voor het uitschrijven van een bankcheque gerechtvaardigd is? Kan ik daar klacht voor neerleggen bij de ombudsman voor bankwezen??? er dienen ze dat bedrag dan terug te geven?
hartelijk dank voor een antwoord
Nini
Ik vind dat dit niet kan om volgende redenen:
1. Ing bank maakt reclame dat hun spaarrekeningen gratis zijn (wat dus helemaal niet waar is )
2. contanten zouden volgens de Ing bank wel gratis kunnen worden opgenomen maar slechts tot een bepaald bedrag
2. het geld dat ik opnam diende als gedeeltelijke betaling voor de aankoop van een appartement .
3. Er is volgens mijn notaris een nieuwe wet die verbied om meer dan 5.000€ cash als betaling te kunnen aanbieden. Ze zijn dus verplicht om met bancheques te werken
Is er iemand van jullie die weet of afhouden van 10€ door de Ingbank voor het uitschrijven van een bankcheque gerechtvaardigd is? Kan ik daar klacht voor neerleggen bij de ombudsman voor bankwezen??? er dienen ze dat bedrag dan terug te geven?
hartelijk dank voor een antwoord
Nini
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: 10€ voor gewaarborgde bankcheque bij Ing bank
Er zijn nog "grootbanken" die meerdere euro's durven vragen voor het schrijven van een bankcheque. Ing staat zeker niet alleen. Alweer een reden om voor een "kleinere" bank te kiezen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Heb nooit anders geweten dat je moet betalen voor een bankcheque. Als je niet met bankcheque wil betalen, kan je altijd het geld overschrijven op de notaris zijn derden rekening.
Ja, nee en nee want dat tarief (9,68€) staat klaar en duidelijk in hun tarievenlijst (pag.12).nini schreef:Is er iemand van jullie die weet of afhouden van 10€ door de Ingbank voor het uitschrijven van een bankcheque gerechtvaardigd is?
Kan ik daar klacht voor neerleggen bij de ombudsman voor bankwezen?
En dienen ze dat bedrag dan terug te geven?
Ik heb in m'n hele leven nog maar 2 bankcheques aangevraagd en ik herinner mij dat het vroeger (helft jaren '90) bij KBC (toen nog Cera) gratis was.ludo schreef:Heb nooit anders geweten dat je moet betalen voor een bankcheque.
Maar toen betaalde je ook nog geen kosten op een zichtrekening, dacht ik.
Hangt er ook vanaf.
Als je bij bank X een krediet aangaat, en je vraagt hiervoor een bankcheque aan om mee naar de notaris te gaan, zal deze bank X je er geen kosten voor aanrekenen. Alle, dat is toch mijn ervaringen.
Als je bij bank X een krediet aangaat, en je vraagt hiervoor een bankcheque aan om mee naar de notaris te gaan, zal deze bank X je er geen kosten voor aanrekenen. Alle, dat is toch mijn ervaringen.
J Lawieck schreef:Ik heb in m'n hele leven nog maar 2 bankcheques aangevraagd en ik herinner mij dat het vroeger (helft jaren '90) bij KBC (toen nog Cera) gratis was.ludo schreef:Heb nooit anders geweten dat je moet betalen voor een bankcheque.
Maar toen betaalde je ook nog geen kosten op een zichtrekening, dacht ik.
Fusie KBC en Cera was in 1998
-
- VIP member
- Contacteer:
Zoals Yaris zegt, het staat gewoon in hun tarievenlijst.
Dus ik zie het probleem niet?
Dus ik zie het probleem niet?
En ik vermoed dat, toen je bij ING klant werd, je je akkoord hebt moeten verklaren met hun Algemene Voorwaarden en dus ook hun tarieven.
Dus wat kun je er nu nog tegen maken?
Dus wat kun je er nu nog tegen maken?
Dat is wel waar maar daarom zijn alle andere bankverrichtingen nog niet gratis.nini schreef:1. ING Bank maakt reclame dat hun spaarrekeningen gratis zijn (wat dus helemaal niet waar is).
Daarom zijn de banken nog niet verplicht om bankcheques gratis te maken. Je bent verplicht om een autoverzekering te hebben maar zijn autoverzekeringen gratis?3. Er is volgens mijn notaris een nieuwe wet die verbiedt om meer dan 5.000€ cash als betaling te kunnen aanbieden. Ze zijn dus verplicht om met bankcheques te werken.
-
- Full Member
- Contacteer:
BKCP, OBK, Argenta, Record, .. vragen geen geld voor het uitschrijven van een bakcheque
Nini, uw reactie slaat op niks. kosten voor een cheque hebben niets te maken of een rekening al dan niet gratis is.. dit is een extra dienst die niet in het beheer van de rekening zit. Dit is zo bij de meeste banken. Tegenwoordig wordt er nogal rap gezaagd ze amai en direct dreigen voor de ombudsdienst voor zo een prullen. Als de ombudsdienst zich met zulke zaken moeten bezighouden, moeten andere terechte klachten langer op een antwoord wachten.