100% lenen met verhuurgarantie
TIP
100% lenen met verhuurgarantie
Beste,
Wij hebben momenteel een eigen huis en een appartement als opbrengsteigendom. Ik ben aan het rondkijken om nog extra vastgoed te kopen als opbrengsteigendom, maar vroeg me af of er nog enige banken zijn die bereid zijn om te praten over 100% financiering van de aankoopwaarde van een appartement? Ik weet dat de richtlijnen van de Nationale Bank op 80% liggen, maar in de praktijk durven de banken er nog wel eens van afwijken.
Zien jullie banken/partners waar er een mogelijkheid is om eventueel een aankoop 100% te financieren met een lening? Heeft er iemand dit recent bekomen? Tevens zou de bedoeling zijn om de appartementen te verhuren aan een SVK zoals we nu reeds doen met ons appartement, dus gepaard met de aankoop van het eventuele vastgoed gaat dit samen met een gegarandeerd huurcontract van minimum 9 jaar.
Vriendelijke groeten,
Wij hebben momenteel een eigen huis en een appartement als opbrengsteigendom. Ik ben aan het rondkijken om nog extra vastgoed te kopen als opbrengsteigendom, maar vroeg me af of er nog enige banken zijn die bereid zijn om te praten over 100% financiering van de aankoopwaarde van een appartement? Ik weet dat de richtlijnen van de Nationale Bank op 80% liggen, maar in de praktijk durven de banken er nog wel eens van afwijken.
Zien jullie banken/partners waar er een mogelijkheid is om eventueel een aankoop 100% te financieren met een lening? Heeft er iemand dit recent bekomen? Tevens zou de bedoeling zijn om de appartementen te verhuren aan een SVK zoals we nu reeds doen met ons appartement, dus gepaard met de aankoop van het eventuele vastgoed gaat dit samen met een gegarandeerd huurcontract van minimum 9 jaar.
Vriendelijke groeten,
- centiempje
- Hero Member

- Contacteer:
Re: 100% lenen met verhuurgarantie
Neen (en ja),
Neen) erger nog, ING gaat maar tot 70%
Argenta tot 80%
Ja) Argenta kwam met een uitzonderlijk voorstel, 80% lenen + herfinanciering van eigen woning (extra, twv 20% voor de andere woning), zodat ik toch op de 100% kwam, dit kan enkel als je nog genoeg waarborg over hebt, dus je mag nog niet 'teveel' geleend hebben voor je eigen woning.
Mocht je hier meer informatie over willen, ik heb donderdag aanstaande een afspraak bij Argenta hierover. Dit werd me telefonisch voorgesteld, dus wat nu juist allemaal mogelijk is, is nog wat koffiedik kijken...
Neen) erger nog, ING gaat maar tot 70%
Ja) Argenta kwam met een uitzonderlijk voorstel, 80% lenen + herfinanciering van eigen woning (extra, twv 20% voor de andere woning), zodat ik toch op de 100% kwam, dit kan enkel als je nog genoeg waarborg over hebt, dus je mag nog niet 'teveel' geleend hebben voor je eigen woning.
Mocht je hier meer informatie over willen, ik heb donderdag aanstaande een afspraak bij Argenta hierover. Dit werd me telefonisch voorgesteld, dus wat nu juist allemaal mogelijk is, is nog wat koffiedik kijken...
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Dat zal je enkel te weten komen als je dat aan die banken vraagt...LW123 schreef: ↑14 januari 2021, 12:29 Wij hebben momenteel een eigen huis en een appartement als opbrengsteigendom. Ik ben aan het rondkijken om nog extra vastgoed te kopen als opbrengsteigendom, maar vroeg me af of er nog enige banken zijn die bereid zijn om te praten over 100% financiering van de aankoopwaarde van een appartement? Ik weet dat de richtlijnen van de Nationale Bank op 80% liggen, maar in de praktijk durven de banken er nog wel eens van afwijken.
En hangt er zeer vanaf hoeveel schuld je nog hebt op je huis en appartement dat je al hebt.
Je kan ook je bestaande hypotheek gebruiken bv., er spelen heel veel parameters een rol, dus hier is geen zinnig antwoord op te geven.
Als je 100% van de aankoopprijs gaat lenen, zal je vermoedelijk met een afbetaling zitten die veel hoger in dan de huurinkomsten. Ik zou max lenen wat je kan afbetalen met de huurinkomsten eerlijk gezegd.LW123 schreef: ↑14 januari 2021, 12:29 Zien jullie banken/partners waar er een mogelijkheid is om eventueel een aankoop 100% te financieren met een lening? Heeft er iemand dit recent bekomen? Tevens zou de bedoeling zijn om de appartementen te verhuren aan een SVK zoals we nu reeds doen met ons appartement, dus gepaard met de aankoop van het eventuele vastgoed gaat dit samen met een gegarandeerd huurcontract van minimum 9 jaar.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Zie wat je kan met wederopnames op de vorige kredieten om zo onder 80% te komen op nieuw opbrengtspand.
Maar banken zijn enor streng op opbrengtspanden. Je zal ook genoeg inkomsten moeten hebben want zelfs met verhuurgarantie nemen ze de huurinkomsten
Nooit voor 100% mee.
Maar banken zijn enor streng op opbrengtspanden. Je zal ook genoeg inkomsten moeten hebben want zelfs met verhuurgarantie nemen ze de huurinkomsten
Nooit voor 100% mee.
-
koenvhaver
- Full Member

- Contacteer:
Wij hebben ook een eigen huis en een appartement dat we verhuren via SVK. Geen hypotheek nodig gehad voor appartement en lening huis is bijna afbetaald. Toch zou ik nu in deze situatie niet durven lenen voor onze volgende eigendom, zelfs al maar voor 50%.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +680%
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Natuurlijk je leent vandaag praktisch gratis en het is fiscaal interessant.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Uh... geeft u mij eens een voorbeeld waar 100% lenen fiscaal interessant is ?sofienemie schreef: ↑20 januari 2021, 21:47 Natuurlijk je leent vandaag praktisch gratis en het is fiscaal interessant.
waarom niet? Je bent beter dat je leent voor dat verhuurpand. En je eigen geld LT in de beurs steken.koenvhaver schreef: ↑20 januari 2021, 20:27 Wij hebben ook een eigen huis en een appartement dat we verhuren via SVK. Geen hypotheek nodig gehad voor appartement en lening huis is bijna afbetaald. Toch zou ik nu in deze situatie niet durven lenen voor onze volgende eigendom, zelfs al maar voor 50%.
-
koenvhaver
- Full Member

- Contacteer:
Omdat je de kosten niet mag onderschatten. Eerste twee jaar aan huurgeld ging volledig naar verbeteringen, vernieuwingen en onverwachte kosten. En zelfs al is lenen goedkoop ‘lenen kost je ook geld’. Stel ook dat je als koppel uiteengaat, hoe ga je het dan allemaal regelen? In theorie is alles mooi en zeker als alles goed gaat. Daarnaast ben je ook meestal met twee om te beslissen. Bezint eer ge begint.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +680%
Exactly my point. in plaats van centen erin te steken, geef je zelf aan dat het beter is deze beschikbaar te houden voor onverwachte dingen.
Het lijkt me net door de centen er in te steken dat je misschien scherp komt te zitten.
Beursrendement op LT (verhuur moet je bezien op 25 jaar) gaat vele malen groter zijn. Met deftige kapitalen zijn er voldoende manieren om eenvoudig vlot beursgerelateerd te verdienen.
Niet altijd stressloos, maar verhuren is dat ook niet.
Het lijkt me net door de centen er in te steken dat je misschien scherp komt te zitten.
Beursrendement op LT (verhuur moet je bezien op 25 jaar) gaat vele malen groter zijn. Met deftige kapitalen zijn er voldoende manieren om eenvoudig vlot beursgerelateerd te verdienen.
Niet altijd stressloos, maar verhuren is dat ook niet.