1000 eur per maand dividend
TIP
Re: 1000 eur per maand dividend
Dat moet je inderdaad ook nog voorzien. Het gaat hier echter over een appartement van 5 jaar oud en we beginnen met alle eigenaars een gezamenlijke spaarpot aan te leggen daarvoor. De kosten gaan dus nog wel wat stijgen in de toekomst, vermoedelijk wel iets sneller dan de huur.
Een combinatie van verhuurd vastgoed en een dividendaandelen- of ETF portefeuille lijkt me ideaal.
Een combinatie van verhuurd vastgoed en een dividendaandelen- of ETF portefeuille lijkt me ideaal.
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
@B7H4long Je hebt me zeker overtuigd dat ik niet moet investeren in het wérkelijk kopen van zo'n portefeuille. De argumenten die je aanhaalt, zijn solide in mijn ogen. Can't argue with that… Maar ik post de evolutie hier nog eens om te tonen hoezeer de koersen gedaald zijn (alsof jullie dat nog niet wisten).
Het blijft gewoon een oefening is het behalen van EUR 1000 dividend per maand; gesteld dat je zou moéten dividend-aandelen kopen (wat mij voor jou een waar horror-scenario lijkt :-)
Het blijft gewoon een oefening is het behalen van EUR 1000 dividend per maand; gesteld dat je zou moéten dividend-aandelen kopen (wat mij voor jou een waar horror-scenario lijkt :-)
- troglodytes
- Hero Member

- Contacteer:
@bertdsl Merci om hier eerlijk te posten wat zo'n app opbrengt: verhelderend maar niet verrassend. Ik hoor het van vele anderen. Je mag echt in je handjes wrijven met 2% netto opbrengst na alle kosten en belastingen met vastgoed (ik laat hefboom-investeringen buiten beschouwing).
-
anonymous9
Als er veel doden vallen, stort ook het vastgoed in. Er zijn dan nu eenmaal meer huizen voor minder mensen.
Vastgoed is in België gezond geprijsd. Zal enkel nog stijgen.MoreOrLess schreef: ↑13 maart 2020, 17:53 Als er veel doden vallen, stort ook het vastgoed in. Er zijn dan nu eenmaal meer huizen voor minder mensen.
-
anonymous9
Ik denk dat je misschien het punt mist dat ik probeerde te maken. Als er duizenden doden vallen, zijn dat ook duizenden huizen die op de markt komen. Dat zal de prijs van vastgoed toch geen goed doenTrX schreef: ↑13 maart 2020, 18:06Vastgoed is in België gezond geprijsd. Zal enkel nog stijgen.MoreOrLess schreef: ↑13 maart 2020, 17:53 Als er veel doden vallen, stort ook het vastgoed in. Er zijn dan nu eenmaal meer huizen voor minder mensen.
Droom gerust verder. De enige veilige investering is momenteel vastgoed of goud.MoreOrLess schreef: ↑13 maart 2020, 18:15Ik denk dat je misschien het punt mist dat ik probeerde te maken. Als er duizenden doden vallen, zijn dat ook duizenden huizen die op de markt komen. Dat zal de prijs van vastgoed toch geen goed doen![]()
Hyperinflatie komt er aan, uw geld wordt andermaal minder waard.
Hyperinflatie... hoe kom je daar nu weer bij?
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Hyperinflatie met een inflatie die bijna deflatie zal bereiken als het zo doorgaat ja juist 
-
anonymous9
Als u dat kunt onderbouwen vanuit een econometrisch model, zullen we dat hier allemaal graag lezen......TrX schreef: ↑14 maart 2020, 11:45Droom gerust verder. De enige veilige investering is momenteel vastgoed of goud.MoreOrLess schreef: ↑13 maart 2020, 18:15
Ik denk dat je misschien het punt mist dat ik probeerde te maken. Als er duizenden doden vallen, zijn dat ook duizenden huizen die op de markt komen. Dat zal de prijs van vastgoed toch geen goed doen![]()
Hyperinflatie komt er aan, uw geld wordt andermaal minder waard.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Een leuke oefening om het doel van 1000 €/maand met enkel dividend aristocraten inclusief een evaluatie i.f.v. de kwaliteit van het bedrijf.