11-maanden regel
11-maanden regel
Beste,
Ik ben in de loop van vorige week overgestapt van Record bank naar Rabobank.be
Omwille van de nieuwe 11 maanden regel wou ik graag alles ten laatste op 31 januari overgeschreven hebben.
Een eerste deel (dat al op mijn zichtrekening bij KBC stond) kon ik reeds storten naar Rabobank op 30 januari (en heb ik meteen ook overgezet naar Rabo Plus Account).
Het tweede deel had ik reeds op 27 januari bij Record bank overgeschreven, maar was pas op 30 januari beschikbaar op mijn zichtrekening bij KBC. Ik heb dit bedrag dan ook meteen overgeschreven (op 30 januari dus, maar met valutadatum 31 januari).
Bij rabobank.be was de valutadatum van deze overschrijving echter 1 februari (1 dag te laat dus).
Ik weet niet als er een kans bestaat dat dit nog kan gecorrigeerd worden naar 31 januari (aangezien ik de overschrijving eigenlijk al op 30 januari had uitgevoerd?)
Alvast bedankt voor uw antwoord,
M.v.g.
Ik ben in de loop van vorige week overgestapt van Record bank naar Rabobank.be
Omwille van de nieuwe 11 maanden regel wou ik graag alles ten laatste op 31 januari overgeschreven hebben.
Een eerste deel (dat al op mijn zichtrekening bij KBC stond) kon ik reeds storten naar Rabobank op 30 januari (en heb ik meteen ook overgezet naar Rabo Plus Account).
Het tweede deel had ik reeds op 27 januari bij Record bank overgeschreven, maar was pas op 30 januari beschikbaar op mijn zichtrekening bij KBC. Ik heb dit bedrag dan ook meteen overgeschreven (op 30 januari dus, maar met valutadatum 31 januari).
Bij rabobank.be was de valutadatum van deze overschrijving echter 1 februari (1 dag te laat dus).
Ik weet niet als er een kans bestaat dat dit nog kan gecorrigeerd worden naar 31 januari (aangezien ik de overschrijving eigenlijk al op 30 januari had uitgevoerd?)
Alvast bedankt voor uw antwoord,
M.v.g.
-
anonymous
Re: 11-maanden regel
Waarom stort je je geld eerst van record naar KBC, en daarna naar Rabo zichtrekening om daarna naar de spaarrekening?
Record zichtrekening naar Rabo spaarrekening lukt ook!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Omdat ik op dat ogenblik mijn rekeningnummer van Rabobank nog niet in mijn bezit hadanonymous schreef:Waarom stort je je geld eerst van record naar KBC, en daarna naar Rabo zichtrekening om daarna naar de spaarrekening?
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Contacteer:
De wetgeving gereglementeerde spaarrekening is heel duidelijk over de 11-maanden regel: voor alle spaargeld dat ten laatste op 31/01 toekomt, wordt de getrouwheid op 31/12 uitbetaald.
Uw storting heeft bij de vertrekkende bank valutadag 31/01. Een storting moet volgens de wet (PSD richtlijn) binnen 1 werkdag na debitering door de opdrachtgevende bank worden overgemaakt. Wij hebben uw storting op 1/02 ontvangen.
Er zijn dus geen onregelmatigheden gebeurd met uw storting, maar u bent inderdaad te laat om in aanmerking te komen voor de uitbetaling van de getrouwheid op 31/12.
Uw storting heeft bij de vertrekkende bank valutadag 31/01. Een storting moet volgens de wet (PSD richtlijn) binnen 1 werkdag na debitering door de opdrachtgevende bank worden overgemaakt. Wij hebben uw storting op 1/02 ontvangen.
Er zijn dus geen onregelmatigheden gebeurd met uw storting, maar u bent inderdaad te laat om in aanmerking te komen voor de uitbetaling van de getrouwheid op 31/12.
Dank voor het snelle antwoord.Rabobank.be schreef:De wetgeving gereglementeerde spaarrekening is heel duidelijk over de 11-maanden regel: voor alle spaargeld dat ten laatste op 31/01 toekomt, wordt de getrouwheid op 31/12 uitbetaald.