11 maanden regel
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
11 maanden regel
Zal de 11maanden regel ook gebruikt worden bij andere banken? NIBC ?
Re: 11 maanden regel
Voor zover ik weet, is 2013 een overgangsjaar en wschl. nog toepasbaar.
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Naar mijn weten heeft FORTUNEO nooit de 11 maanden regel toegepast.
Wat de nieuwe regeling betreft ligt op heden naar mijn weten niets definitiefs vast en ook niet in het Belgisch Staatsblad verschenen.
Op 31/10/2012 schreef ik het volgende aan Febelfin:
“Geachte, Ik lees in een bericht van Febelfin dat er een geleidelijke inwerkingtreding zal zijn vanaf 1 januari 2013 voor de nieuwe maatregelen om de consument in de banksector beter te beschermen.. De FSMA zou tegen eind september 2012 samen met Febelfin de concrete implementatiedata voorstellen voor de afzonderlijke maatregelen.
Nu zijn we eind oktober… is dat ondertussen gebeurd?
Zowel, graag kreeg ik het desbetreffende document.
Moest deze vraag niet onder uw bevoegdheid vallen ben ik u dankbaar het door te geven aan de competente dienst.
Dank voor uw antwoord.”.
Op 5/11/2012 kreeg het volgende antwoord: “ Uw vraag werd aan de betrokken dienst doorgestuurd. Mvg”
Verder tot op heden geen enkel nieuws.
Overigens wordt deze vraag uitvoerig verwerkt in:
11-maanden-regeling-ook-bij-moneyou-t13708-15.html
Wat de nieuwe regeling betreft ligt op heden naar mijn weten niets definitiefs vast en ook niet in het Belgisch Staatsblad verschenen.
Op 31/10/2012 schreef ik het volgende aan Febelfin:
“Geachte, Ik lees in een bericht van Febelfin dat er een geleidelijke inwerkingtreding zal zijn vanaf 1 januari 2013 voor de nieuwe maatregelen om de consument in de banksector beter te beschermen.. De FSMA zou tegen eind september 2012 samen met Febelfin de concrete implementatiedata voorstellen voor de afzonderlijke maatregelen.
Nu zijn we eind oktober… is dat ondertussen gebeurd?
Zowel, graag kreeg ik het desbetreffende document.
Moest deze vraag niet onder uw bevoegdheid vallen ben ik u dankbaar het door te geven aan de competente dienst.
Dank voor uw antwoord.”.
Op 5/11/2012 kreeg het volgende antwoord: “ Uw vraag werd aan de betrokken dienst doorgestuurd. Mvg”
Verder tot op heden geen enkel nieuws.
Overigens wordt deze vraag uitvoerig verwerkt in:
11-maanden-regeling-ook-bij-moneyou-t13708-15.html
Rabo past de 11 maanden regel in januari 2013 alvast nog toe.
Dus een getrouwheidspremie van bvb. 1,5% zal dan om de 3 maanden uitbetaald worden? Lijkt me een mooie zaak.Yaris schreef:De 11-maandenregel wordt afgeschaft en vervangen door de wettelijk verplichte driemaandelijkse uitbetaling van de verworven getrouwheidspremie.
Ligt die getrouwheidspremie dan ook vast voor een jaar of voor 3 maanden als je geld stort? Of kan die ook wisselen het ganse jaar door waardoor je de eerste 3 maanden 1,5% krijgt en de laatse 3 maanden van het jaar maar 1%?
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
De getrouwheidspremie geldend op het moment van storting hou je vast voor en verwerf je na een periode van 12 maanden. Indien je dus bedrag X stort op 01/01/2013 en op dat ogenblik geldt een getrouwheidspremie van 1,5%, dan verwerf je deze op 01/01/2014. Heb je een tweede storting gedaan op bv. 01/03/2013 en geldt op dat ogenblik een getrouwheidspremie van 1,2%, dan verwerf je deze op 01/03/2014 en ga je deze uitbetaald krijgen op 01/04/2014. Eén uitzondering hierop: sommige (internet)banken passen de 11-maanden-regel toe voor stortingen verricht in januari, waarbij dan op 1 januari van het volgend jaar de getrouwheidspremie verworven is...
Ik kan het niet terugvinden op hun site of ergens anders, weet iemand waar ik het kan terugvinden dat men de regel nog toepast in 2013.dewitten schreef:Rabo past de 11 maanden regel in januari 2013 alvast nog toe.
Zorro123,
Ik heb zopas de rabowebsite eens uitgevlooid...
Inderdaad nergens terug te vinden
Mischien eens opzoeken in andere Spaargidstopics???
Ik heb zopas de rabowebsite eens uitgevlooid...
Inderdaad nergens terug te vinden
Mischien eens opzoeken in andere Spaargidstopics???
Daarnet even de beveiligde website gaan checken:
Waar je (tot gisteren?) nog de vervaldagen van je getrouwheidspremies kon terugvinden, staat er nu "Dit overzicht bevat geen enkel element".
Dit geeft mij te denken
In vorige commentaren sprak Rabo zich nooit uit over de 11-maanden regeling voor 2013, daarbij refererende aan de lopende onderhandelingen met VDLN & Cie...
Waar je (tot gisteren?) nog de vervaldagen van je getrouwheidspremies kon terugvinden, staat er nu "Dit overzicht bevat geen enkel element".
Dit geeft mij te denken
In vorige commentaren sprak Rabo zich nooit uit over de 11-maanden regeling voor 2013, daarbij refererende aan de lopende onderhandelingen met VDLN & Cie...
Hier juist hezelfdevlo schreef: "Dit overzicht bevat geen enkel element"
ipv dat rabobank al die mails stuurt van ,nieuwsbrieven,geldtips januari,Vertel ons hoe we het doen en pluk er de vruchten van!
zouden ze beter hun klanten op voorhand verwittigen !!
-
anonymous
Ik vrees dat zelfs voor de financiële instellingen de regels nog steeds niet duidelijk zijn.
De politiek is er zo'n zootje van aan het maken...
Volgens hetgeen ik gelezen had, zouden ze de 11maanden regeling wettelijk afschaffen. Dit doordat de intresten toch elk kwartaal uitbetaald zouden worden en de 11maanden regel daardoor zijn nut verliest.
Echter, volgens hetgeen ik gelezen meende te hebben, was deze wet nog steeds niet gestemd en in het staatblad verschenen, waardoor de 11maanden regel momenteel nog wél geldig zou zijn. Echter, zoals we van onze huidige politici ondertussen gewoon zijn, zou deze regel met terugwerkende kracht ingevoerd worden van zodra ze echt wettig wordt.
Ik kan dus best aannemen dat banken momenteel nog even afwachten vooraleer ze communicatie doen naar hun klanten.
Eerst zeggen dat ze de 11maanden regel toepassen en nadien er moeten op terugkomen, wordt ook niet geapprecieerd door de klanten. Zelfs niet als het niet hun fout is, maar die van onze regering.
Maar ik neem aan dat onze rabomedewerker er misschien nog wel een meer zinnig antwoord op kan geven, hoe de status momenteel is?
De politiek is er zo'n zootje van aan het maken...
Volgens hetgeen ik gelezen had, zouden ze de 11maanden regeling wettelijk afschaffen. Dit doordat de intresten toch elk kwartaal uitbetaald zouden worden en de 11maanden regel daardoor zijn nut verliest.
Echter, volgens hetgeen ik gelezen meende te hebben, was deze wet nog steeds niet gestemd en in het staatblad verschenen, waardoor de 11maanden regel momenteel nog wél geldig zou zijn. Echter, zoals we van onze huidige politici ondertussen gewoon zijn, zou deze regel met terugwerkende kracht ingevoerd worden van zodra ze echt wettig wordt.
Ik kan dus best aannemen dat banken momenteel nog even afwachten vooraleer ze communicatie doen naar hun klanten.
Eerst zeggen dat ze de 11maanden regel toepassen en nadien er moeten op terugkomen, wordt ook niet geapprecieerd door de klanten. Zelfs niet als het niet hun fout is, maar die van onze regering.
Maar ik neem aan dat onze rabomedewerker er misschien nog wel een meer zinnig antwoord op kan geven, hoe de status momenteel is?
NIBCdirect en Moneyou zijn nochtans wel duidelijk:
Beide instellingen passen de 11maand-regeling toe.
Punt andere lijn.
Beide instellingen passen de 11maand-regeling toe.
Punt andere lijn.
-
anonymous
@VLO, als de politiek het afschaft met terugwerkende kracht sinds 1/1/2013, dan kunnen zij er ook weinig aan doen hoor!
Volgens Netto
Eerder liet het kabinet van minister Vande Lanotte al weten dat de hervorming van het spaarboekje zeker niet met terugwerkende kracht wordt ingevoerd. 'Banken die dat wensen, kunnen de elfmaandenregeling ook dit jaar nog toepassen', zegt Renders.
Eerder liet het kabinet van minister Vande Lanotte al weten dat de hervorming van het spaarboekje zeker niet met terugwerkende kracht wordt ingevoerd. 'Banken die dat wensen, kunnen de elfmaandenregeling ook dit jaar nog toepassen', zegt Renders.
Zorro123 schreef:Ik kan het niet terugvinden op hun site of ergens anders, weet iemand waar ik het kan terugvinden dat men de regel nog toepast in 2013.dewitten schreef:Rabo past de 11 maanden regel in januari 2013 alvast nog toe.
http://www.rabobank.be/nl/landingpages/ ... remie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;