11 maanden regeling: bij welke banken?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
11 maanden regeling: bij welke banken?
Ik vroeg me af welke banken er allemaal de 11 maanden regeling toepassen. toch wel handig te weten als je in januari nog wat geld wil verschuiven. Zou het ook niet mogelijk zijn dit te vermelden bij de details van de diverse spaarrekeningen?
Re: 11 maanden regeling: bij welke banken?
Rabobank en NIBC al zeker. Misschien zijn er nog andere
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ook bij Ethias Bank - op dit ogenblik toch. Of de nieuwe eigenaar - Optima - dat beleid zal overnemen is een open vraag.
-
adelin1967
- Jr. Member

- Contacteer:
Banca Monte Paschi Belgio eveneens!
Axa spaarplus ook werd mij vandaag verteld.
Record alleszins niet.
Record alleszins niet.
- Higherdemon
- Jr. Member

- Contacteer:
Bij Fortis premium rekening is ook de 11 maanden regeling
Op zich een goed idee, toch oppassen want de 11-maanden regel wordt niet overal op dezelfde manier toegepast. Bij Rabobank moet het geld tot 31 december blijven staan en bij NIBC blijkbaar slechts 11 maanden. De wet is blijkbaar voor verschillende interpretaties vatbaar.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
^Hago schreef:. De wet is blijkbaar voor verschillende interpretaties vatbaar.
Idd, is die 11 maanden regeling sluitend?
Waar kan ik deze 11 maanden regeling vinden op de rabobank website?Nightwolf schreef:Rabobank en NIBC al zeker. Misschien zijn er nog andere
Laatst gewijzigd door jugo op 3 januari 2012, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Dexia heeft ook 2 nieuwe spaarrekeningen met 11 maanden regeling.
Alvast bedankt voor het aantal antwoorden hier. Toch blijft nog mijn vraag aan de webmaster, of deze informatie niet kan toegvoegd worden bij de details van de spaarrekeningen zodat het daar het raadplegen is?
Hier: http://www.rabobank.be/nl/landingpages/ ... remie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;jugo schreef: Waar kan ik deze 11 maanden regeling vinden op de rabobank website?
-
anonymous
Ik voorspel veel klachten volgend jaar januari bij verschillende banken.
Ik hoop dat ze voorzien dat de klanten degelijk ingelicht worden. Gelden die in januari 2012 (nu dus) een nieuwe getrouwheidspremie periode ingaan, zullen op 1/1/2013 een (bijna) dubbele getrouwheidspremie opleveren. Mensen die niet zo alert zijn (niet iedereen volgt spaargids
) zullen dus veel kans hebben om boven het vrijgestelde fiscale max uit te komen.
Gaan de banken (die de 11maanden regel toepassen) klanten verwittigen die in dat risico gebied komen?
Ik bedoel dus niet de standaard reclame mailings die zeggen dat de 11 maanden regel "uitgevonden" is.
Maar dus echt iets in de vorm van "Mijnheer/Mevrouw, sinds dit jaar hebben we een nieuwe regel bedacht. Hierdoor krijgt u op het einde van het jaar meer intrest en zal boven de max fiscale vrijstelling uitkomen. Gelieve geld van uw spaarrekening over te schrijven naar een andere bank om dit te vermijden."
Ik hoop dat ze voorzien dat de klanten degelijk ingelicht worden. Gelden die in januari 2012 (nu dus) een nieuwe getrouwheidspremie periode ingaan, zullen op 1/1/2013 een (bijna) dubbele getrouwheidspremie opleveren. Mensen die niet zo alert zijn (niet iedereen volgt spaargids
Gaan de banken (die de 11maanden regel toepassen) klanten verwittigen die in dat risico gebied komen?
Ik bedoel dus niet de standaard reclame mailings die zeggen dat de 11 maanden regel "uitgevonden" is.
Maar dus echt iets in de vorm van "Mijnheer/Mevrouw, sinds dit jaar hebben we een nieuwe regel bedacht. Hierdoor krijgt u op het einde van het jaar meer intrest en zal boven de max fiscale vrijstelling uitkomen. Gelieve geld van uw spaarrekening over te schrijven naar een andere bank om dit te vermijden."
Het is enkel bij Rabobank.be dat er een « dubbele getrouwheidspremie » op de januari-stortingen ( 2010/2011 en 2012 ) wordt uitbetaald.
Het is enkel het eerste jaar wanneer de « 11 maanden regel » ingevoerd wordt en deze regel de vorige jaren niet werd toegepast, dat dit mogelijk is.
Bij Antwerps Beroepskrediet, NIBC , Ethias Bank , Banca Monte Pachi Belgio , BNP Paribas Fortis Premium Online, Fintro Blue Select, Record Bank Beleggersrekening, Axa I-Plus zal de « 11 maanden getrouwheidspremie » enkel voor stortingen in januari 2012 uitgekeerd worden,
Het is enkel het eerste jaar wanneer de « 11 maanden regel » ingevoerd wordt en deze regel de vorige jaren niet werd toegepast, dat dit mogelijk is.
Bij Antwerps Beroepskrediet, NIBC , Ethias Bank , Banca Monte Pachi Belgio , BNP Paribas Fortis Premium Online, Fintro Blue Select, Record Bank Beleggersrekening, Axa I-Plus zal de « 11 maanden getrouwheidspremie » enkel voor stortingen in januari 2012 uitgekeerd worden,
-
anonymous
Niet enkel bij Rabobank.
Als je op 1 van de andere banken die de 11maanden regel hebben ingevoerd, een grote storting gedaan hebt op bijvoorbeeld 10 januari 2011, dan:
* heb je je getrouwheidspremie verworven op 10 jan 2012, die uitbetaald wordt op 1 jan 2013
* op 10 jan 2012 begint dan nieuwe periode te lopen en door 11 maanden regel wordt loopt die dan ook tot 1 jan 2013, dus nogmaals getrouwheidspremie.
Of geldt die 11 maanden regel bij de andere banken enkel voor nieuwe stortingen? Dan moet je dus op de vervaldag je geld afhalen en terug storten (of even op rekening zetten en terug naar spaarrekening). Jammer dat je bij de meeste van die banken niet kan zien wanneer de getrouwheidsperiode vernieuwd wordt.
Als je op 1 van de andere banken die de 11maanden regel hebben ingevoerd, een grote storting gedaan hebt op bijvoorbeeld 10 januari 2011, dan:
* heb je je getrouwheidspremie verworven op 10 jan 2012, die uitbetaald wordt op 1 jan 2013
* op 10 jan 2012 begint dan nieuwe periode te lopen en door 11 maanden regel wordt loopt die dan ook tot 1 jan 2013, dus nogmaals getrouwheidspremie.
Of geldt die 11 maanden regel bij de andere banken enkel voor nieuwe stortingen? Dan moet je dus op de vervaldag je geld afhalen en terug storten (of even op rekening zetten en terug naar spaarrekening). Jammer dat je bij de meeste van die banken niet kan zien wanneer de getrouwheidsperiode vernieuwd wordt.