11 maanden regeling: ook bij Moneyou?
11 maanden regeling: ook bij Moneyou?
Ik ben al wat aan het vooruitdenken en stel mij de vraag of ook Moneyou in januari 2013 de 11 maanden regeling zal toepassen m.b.t. de getrouwheidspremie voor inlagen die gebeuren binnen de maand januari 2013.
Dit zou namelijk wel heel interessant zijn omdat jullie dan als vooruitstrevende internetbank/prijsvechter/-breker toch wel veel extra kapitaal zouden kunnen vangen:
Immers, bij veel spaarders vervalt de getrouwheidspremie op hun spaar rekeningen bij andere banken pas op 1/1/2013 (valuta).
Het wordt pas interessant als je nog binnen de maand januari kunt switchen naar een bank die 'belooft' om alle aangroei binnen de maand januari te belonen met de getrouwheidspremie die nog in datzelfde jaar wordt toegekend (dus eind december 2013).
Gaat Moneyou ook op die kar springen? Dank voor het antwoord!
zie o.a. 11-maanden-regeling-bij-welke-banken-t11951-15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zou namelijk wel heel interessant zijn omdat jullie dan als vooruitstrevende internetbank/prijsvechter/-breker toch wel veel extra kapitaal zouden kunnen vangen:
Immers, bij veel spaarders vervalt de getrouwheidspremie op hun spaar rekeningen bij andere banken pas op 1/1/2013 (valuta).
Het wordt pas interessant als je nog binnen de maand januari kunt switchen naar een bank die 'belooft' om alle aangroei binnen de maand januari te belonen met de getrouwheidspremie die nog in datzelfde jaar wordt toegekend (dus eind december 2013).
Gaat Moneyou ook op die kar springen? Dank voor het antwoord!
zie o.a. 11-maanden-regeling-bij-welke-banken-t11951-15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: 11 maanden regeling: ook bij Moneyou?
We zouden beter de vraag uitbreiden. Is het vanaf volgend jaar ook nog wettelijk toegelaten om de 11 maanden regeling toe te passen? Daar was volgens mij nog geen duidelijkheid over...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
MoneyYou 11 maanden-regel
Kwestie van te weten wanneer de getrouwheidsperiode juist hernieuwd, maw , vanaf wanneer kan men - zonder verlies aan getrouwheidspremie - beschikken over deze januari-storting ?
Als men beslist om de 11-maanden regel af te schaffen, zal men vóór het einde van het jaar « de wettekst » moeten wijzigen !
Is de getrouwheidspremie nu verworven « nà exaxt 11 maanden » of « op 1 januari van het volgend jaar » ?Voor geld dat u in januari stort, passen we de wettelijke uitzondering toe en verwerft u het recht op de getrouwheidspremie al na 11 maanden
Kwestie van te weten wanneer de getrouwheidsperiode juist hernieuwd, maw , vanaf wanneer kan men - zonder verlies aan getrouwheidspremie - beschikken over deze januari-storting ?
Als men beslist om de 11-maanden regel af te schaffen, zal men vóór het einde van het jaar « de wettekst » moeten wijzigen !
ik dacht altijd op 1 januari, en dan a rato van de termijn dat het geld erop heeft gestaan, dus indien gestort op 15 januari => 11,5 maanden intrest op 1 januariUrbain schreef:Is de getrouwheidspremie nu verworven « nà exaxt 11 maanden » of « op 1 januari van het volgend jaar » ?
MoneYou past de 11-maanden regel nog toe aangezien de wetgeving hierover nog niet is gewijzigd. We volgen dit verder op. Ik ga even na of de getrouwheidspremie na exact 11 maanden al wordt toegepast.
Voor stortingen in januari is de getrouwheidspremie verworven als het geld tot op het einde van het jaar op de rekening blijft staan. De rentedragende periode wordt per dag berekend, dus vanaf de dag van de storting tot het einde van het jaar.
@ MoneYou ; je moogt mijn geld verwachten met nieuwjaar 

Inderdaad, als dat effectief het geval is dat we voor stortingen in januari op het einde van datzelfde jaar de getrouwheidspremie krijgen, dan gaat al mijn spaargeld in januari op een moneyou rekening, en ik zal lang niet de enige zijn dan !
Tot exact wanneer in januari hebben we dan tijd om het geld op een moneyou rekening te zetten om op het einde van dat jaar de getrouwheidpremie te krijgen. Is de deadline 31 januari dan om recht te hebben op de getrouwheidspremie op het einde van het jaar ?
Tot exact wanneer in januari hebben we dan tijd om het geld op een moneyou rekening te zetten om op het einde van dat jaar de getrouwheidpremie te krijgen. Is de deadline 31 januari dan om recht te hebben op de getrouwheidspremie op het einde van het jaar ?
Die 11maanden regeling is IMHO (In My Humble Opinion) niet meer echt nodig.
Vroeger (tot en met nu) verkreeg je, exact 1 jaar nadat je gestort had, je getrouwheidspremie. Echter pas op 1 januari kreeg je het effectief uitbetaald. Hierdoor hebben sommige banken die 11maanden regeling ingevoerd, om toch een getrouwheidspremie reeds te geven voor geld dat slechts enkele dagen na 1 januari gestort was.
Vanaf dit jaar gaat echter de nieuwe wetgeving van kracht. Deze heeft als implicatie dat de getrouwheidspremies maximum 3 maand na het verwerven ervan, reeds gestort zullen worden. Dus die 11 maanden regeling is mijn inziens niet meer nodig.
Vroeger (tot en met nu) verkreeg je, exact 1 jaar nadat je gestort had, je getrouwheidspremie. Echter pas op 1 januari kreeg je het effectief uitbetaald. Hierdoor hebben sommige banken die 11maanden regeling ingevoerd, om toch een getrouwheidspremie reeds te geven voor geld dat slechts enkele dagen na 1 januari gestort was.
Vanaf dit jaar gaat echter de nieuwe wetgeving van kracht. Deze heeft als implicatie dat de getrouwheidspremies maximum 3 maand na het verwerven ervan, reeds gestort zullen worden. Dus die 11 maanden regeling is mijn inziens niet meer nodig.
Toch nog een beetjeanonymous schreef: Dus die 11 maanden regeling is mijn inziens niet meer nodig.
Als je bij de banken met de 11maand regeling stort op bv 30januari 2013 heb je de intresten op 1 januari 2014.
Doe je ditzelfde op een bank zonder de 11 maand regeling heb je de intresten op 1 april 2014
Inderdaad, dat vind ik toch nog wel een heel verschil hoor, het geld 3 maanden vroeger hebben. Voor mij maakt dit in elk geval wél een verschil.davido72 schreef:Toch nog een beetjeanonymous schreef: Dus die 11 maanden regeling is mijn inziens niet meer nodig.
Als je bij de banken met de 11maand regeling stort op bv 30januari 2013 heb je de intresten op 1 januari 2014.
Doe je ditzelfde op een bank zonder de 11 maand regeling heb je de intresten op 1 april 2014
Het maakt nauwelijks verschil, het kapitaal kun je toch direct van de rekening halen wanneer de getrouwheidspremie is verworven, enkel op de aangroeipremie zelf moet je nu maximaal 3 maanden wachten, vroeger tot max 12 maanden. En als je zoveel geduld niet hebt kun je nog altijd de rekening opzeggen.
Op een uitstaand kapitaal van 25.000 euro maakt dat een verlies (of winst voor de bank) van zo'n 62 eurocent per maand, waarover spreken we dan nog.
Op een uitstaand kapitaal van 25.000 euro maakt dat een verlies (of winst voor de bank) van zo'n 62 eurocent per maand, waarover spreken we dan nog.
-- > de tijd gaat snel gebruik hem wel <-- > gierig is zielig <--->delen is plezant<---
Bedoel je getrouwheidspremie ?Hago schreef: enkel op de aangroeipremie zelf moet je nu maximaal 3 maanden wachten, vroeger tot max 12 maanden.
Want die aangroeipremie is mijns inziens al enkele jaren geleden moeten verdwijnen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Moneyou past blijkbaar de 11maanden regeling in 2013 voor getrouwheids premie toch niet toe!?
Doen ze wel:
Voor geld dat u in januari stort, passen we de wettelijke uitzondering toe en verwerft u het recht op de getrouwheidspremie al na 11 maanden.
http://www.moneyou.be/nl/flex-sparen/al ... erken.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; of
http://www.moneyou.be/nl/plus-sparen/al ... erken.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
(zie onder rubriek "De rentes")
Voor geld dat u in januari stort, passen we de wettelijke uitzondering toe en verwerft u het recht op de getrouwheidspremie al na 11 maanden.
http://www.moneyou.be/nl/flex-sparen/al ... erken.aspx" onclick="window.open(this.href);return false; of
http://www.moneyou.be/nl/plus-sparen/al ... erken.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
(zie onder rubriek "De rentes")
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!