12,29% taks bij AG insurance - wat is dit?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
12,29% taks bij AG insurance - wat is dit?
ik las het volgende in de infofiche van AG insurance safe return +
ik begrijp niet goed wat dit wil zeggen. Betekent dit dat er nog een extra taks is op de rendementen die zij vermelden?Voor de contracten die onderworpen zijn aan de jaarlijkse taks op de winstdeelnemingen, meer bepaald de contracten gesloten binnen het kader van het langetermijnsparen, het bouwsparen of enige en eigen woning en de contracten gesloten door rechtspersonen, bedraagt de winstdeling 87, 71% van de toegekende ( bruto) winst- deling. Deze vermindering is het gevolg van het feit er een taks van 9, 25% wordt geheven op de winstdelingen toegekend aan deze contracten. Deze taks van 9, 25% is een niet-aftrekbare uitgave voor verzekeringsonder- nemingen, zodat voor de verzekeraar de werkelijke impact van deze taks op het bedrag van de toe te kennen winstdeling 12, 29% bedraagt. De winstdeling die wordt toegekend aan deze contracten wordt aldus verminderd, in verhouding tot de winstdeling die wordt toegekend aan de contracten die niet onderworpen zijn aan deze taks.
Re: 12,29% taks bij AG insurance - wat is dit?
Ik interpreteer het toch als een extra belasting.
Misschien heeft het iets te maken met fiscaliteit? Er is sprake van sparen in functie van een eigen (enige? ) woning. Dus fiscaal aftrekbaar indien men nog geen woning heeft?
Eens navragen bij foertis?
Misschien heeft het iets te maken met fiscaliteit? Er is sprake van sparen in functie van een eigen (enige? ) woning. Dus fiscaal aftrekbaar indien men nog geen woning heeft?
Eens navragen bij foertis?
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: 12,29% taks bij AG insurance - wat is dit?
Dit is de "taks op de winstdelingsdotatie". Dat heeft elke verzekeraar te betalen op de winstdeelname die ze toekennen aan alle fiscale contracten (behalve het pensioensparen). Is dus niet van toepassing wanneer je een verzekering gebruikt zonder fiscaal voordeel (bv. tak21-beleggingsverzekering). De taks wordt door de verzekeraar betaald maar doorgerekend aan de klant. Soms spreken ze ook van "bruto" en "netto" winstdeelname.
Re: 12,29% taks bij AG insurance - wat is dit?
Dit betaal ik ook bij AXA voor mijn vrij aanvullend pensioen als zelfstandige.woudr schreef:Dit is de "taks op de winstdelingsdotatie". Dat heeft elke verzekeraar te betalen op de winstdeelname die ze toekennen aan alle fiscale contracten (behalve het pensioensparen). Is dus niet van toepassing wanneer je een verzekering gebruikt zonder fiscaal voordeel (bv. tak21-beleggingsverzekering). De taks wordt door de verzekeraar betaald maar doorgerekend aan de klant. Soms spreken ze ook van "bruto" en "netto" winstdeelname.
Re: 12,29% taks bij AG insurance - wat is dit?
bedankt voor de antwoorden
kan elke maatschappij die taks kiezen?
kan elke maatschappij die taks kiezen?
Re: 12,29% taks bij AG insurance - wat is dit?
Kiezen? :-) Neen, elke maatschappij moet die taks betalen! Wel zouden ze kunnen kiezen of ze dat doorrekenen aan de klant of niet. Bij mijn weten rekenen ze dat allemaal door aan de klant ... (uiteraard)
