1200 overhouden om van te leven genoeg?
TIP
-
- Newbie
- Contacteer:
1200 overhouden om van te leven genoeg?
Hoi allemaal,
Graag zou ik even jullie mening hebben over het volgende :
Ik heb net samen met mijn partner een huis gekocht. We verdienen samen een 3650 euro. Onze vaste kosten zijn momenteel 2214 euro. We proberen elke maand 200-250 euro te sparen. Dat betekent dus dat we momenteel 1200 euro over hebben om van te leven en inkopen te doen. Lijkt dit voor jullie een realistisch bedrag?
Alvast bedankt om jullie ervaring te delen!
Groetjes
Graag zou ik even jullie mening hebben over het volgende :
Ik heb net samen met mijn partner een huis gekocht. We verdienen samen een 3650 euro. Onze vaste kosten zijn momenteel 2214 euro. We proberen elke maand 200-250 euro te sparen. Dat betekent dus dat we momenteel 1200 euro over hebben om van te leven en inkopen te doen. Lijkt dit voor jullie een realistisch bedrag?
Alvast bedankt om jullie ervaring te delen!
Groetjes
Re: 1200 overhouden om van te leven genoeg?
Veel hangt af wat daar allemaal van betaald moet worden, en wat je onder vaste kosten verstaat.
Waar zit je lening ? Verzekeringen ? enz.
Waar zit je lening ? Verzekeringen ? enz.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De één komt toe met 400/maand, en de ander heeft met 2000/maand te weinig.
Is moeilijk om hier antwoord op te geven, zal van je levenstandaard afhangen en waar je wat gaat kopen van levensmiddelen.
En als je nog 5 euro/maand kunt sparen, kom je toe.
Is moeilijk om hier antwoord op te geven, zal van je levenstandaard afhangen en waar je wat gaat kopen van levensmiddelen.
En als je nog 5 euro/maand kunt sparen, kom je toe.
-
- Full Member
- Contacteer:
Als in die vaste kosten energie, benzine, hypothecaire lening zit, dan moet dit volstaan om een sober tot normaal leven te leiden. Willen jullie echter regelmatig op reis gaan, of de nieuwste mode en gadgets hebben, dan is dit niet voldoende.
Eventueel kunnen jullie nog bekijken of het mogelijk is om maandelijks een 50 à 100 euro opzij te zetten, dit om belastingen en verzekeringen te betalen.
Eventueel kunnen jullie nog bekijken of het mogelijk is om maandelijks een 50 à 100 euro opzij te zetten, dit om belastingen en verzekeringen te betalen.
http://dinnovatievebeurs.weebly.com
Die vraag kun je zelf het beste beantwoorden: probeer het.
Niemand weet hoe jij leeft. Hoe vaak ga je op restaurant, hoeveel paar schoenen koop je op een week, welke hobbies heb je, hoe vaak ga je op reis,... zijn van doorslaggevend belang.
Ik zou er ruim mee rondkomen, maar dat zegt niks over jou.
Niemand weet hoe jij leeft. Hoe vaak ga je op restaurant, hoeveel paar schoenen koop je op een week, welke hobbies heb je, hoe vaak ga je op reis,... zijn van doorslaggevend belang.
Ik zou er ruim mee rondkomen, maar dat zegt niks over jou.
-
- Newbie
- Contacteer:
Hier moet niks meer van verzekeringen en lening etc betaald worden. Dit zit allemaal berekend in mijn vaste kosten van 2214. Ook het bedrag van 250 is hier al in gerekend om te sparen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Naast die 1200 euro dat we over hebben, heb ik al een bedrag van 250 euro apart gezet op de spaarrekening. Ik bedoel met 1200 euro over echt over. Alles vaste kosten betaald en 250 op de spaarrekening gezet.quixoticme81 schreef: ↑18 juni 2019, 13:16 Als in die vaste kosten energie, benzine, hypothecaire lening zit, dan moet dit volstaan om een sober tot normaal leven te leiden. Willen jullie echter regelmatig op reis gaan, of de nieuwste mode en gadgets hebben, dan is dit niet voldoende.
-
- Newbie
- Contacteer:
Die 1200 is echt over om van te leven. Dan is er al 250 euro aan de kant gezet op de spaarreking. Dat is iets wat we vast elke maand doen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Met die 1200 euro over, bedoel ik echt over om van te leven zoals benzine, inkopen, leuke dingen doen, kleding, ... Buiten die 1200 euro hebben we dan ook al 250 euro gespaard. Dat is er al vanaf getrokken.
Groetjes
Groetjes
ik ook, maar zij zijn wel met 2... dus eigenlijk maar 600 per persoon.
Dus hangt het volgens mij grotendeels af wat er allemaal in de 'vaste kosten' zit. Als daarin alles zit van lening, gas, elektr., water, verzekeringen, internet, gsm, ... en die 600 dan enkel nog is voor eten, drinken, kleren, hobby etc zou het volgens mij ook wel moeten lukken.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dit is inderdaad echt alleen om van te leven. alles wat je opsomt qua lening en verzekering enz. is al betaald dan.Nightwolf schreef: ↑18 juni 2019, 15:15ik ook, maar zij zijn wel met 2... dus eigenlijk maar 600 per persoon.
Dus hangt het volgens mij grotendeels af wat er allemaal in de 'vaste kosten' zit. Als daarin alles zit van lening, gas, elektr., water, verzekeringen, internet, gsm, ... en die 600 dan enkel nog is voor eten, drinken, kleren, hobby etc zou het volgens mij ook wel moeten lukken.
-
- VIP member
- Contacteer:
3650€ per maand en niet zeker of je rond kan komen?
Kom je niet rond met 1200 verlaag je toch gewoon je vaste kosten?
Kom je niet rond met 1200 verlaag je toch gewoon je vaste kosten?

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja in onze vaste kosten zit bijvoorbeeld ook de afbetaling van de auto die binnen 2 jaar afbetaald is. Dat is ook nog eens 300 euro dat we extra hebben. Voor de rest is er momenteel niet echt iets wat we kunnen verlagen. GroetjesHenkie1984 schreef: ↑18 juni 2019, 16:23 3650€ per maand en niet zeker of je rond kan komen?
Kom je niet rond met 1200 verlaag je toch gewoon je vaste kosten?![]()
-
- Newbie
- Contacteer:
Ja in onze vaste kosten zit bijvoorbeeld ook de afbetaling van de auto die binnen 2 jaar afbetaald is. Dat is ook nog eens 300 euro dat we extra hebben. Voor de rest is er momenteel niet echt iets wat we kunnen verlagen. GroetjesHenkie1984 schreef: ↑18 juni 2019, 16:23 3650€ per maand en niet zeker of je rond kan komen?
Kom je niet rond met 1200 verlaag je toch gewoon je vaste kosten?![]()
-
- Newbie
- Contacteer:
Die 1200 euro is echt wat we over hebben. Dan zijn alle onze vaste kosten betaald zoals lebing verzekeringen, auto, gas enz echt alles. Die 1200 is nog enkel voor benzine, eten, leuke dingen , hobby. We hebben dan ook al 250 euro gespaard voor op de spaarrekening en 50 euro gespaard voor belastingen en onr voorh enz.
Groetjes
Groetjes