2 kinderen op 1 kamer
2 kinderen op 1 kamer
Vroeger lagen er per gezin tog altijd wel enkele kinderen op dezelfde slaapkamer. Ik zie hier zelf niks verkeerds in, zeker niet omdat ze tegenwoordig ook terug kleiner beginnen te bouwen en hier in de buurt iets vinden met 3 slaapkamers is niet gemakkelijk. Hoe zien jullie dit ?
Re: 2 kinderen op 1 kamer
Ik gruwel ervan. Op vakantie kan het meestal niet anders (tenzij je je blauw wil betalen), maar hier thuis hebben we 4 slaapkamers en 2 kinderen. (De 4e slaapkamer is 'n speelkamer). De keren dat ze dan samen slapen op verlof, houden ze elkaar een halve nacht wakker.
Maar als het budgettair niet anders kan, tja, dan moet het maar, hé. Persoonlijk ben ik toch blij dat ik opgegroeid ben met de privacy van 'n eigen kamer. Ik ga u de voorbeelden besparen.
Maar als het budgettair niet anders kan, tja, dan moet het maar, hé. Persoonlijk ben ik toch blij dat ik opgegroeid ben met de privacy van 'n eigen kamer. Ik ga u de voorbeelden besparen.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Saarhan schreef:Vroeger lagen er per gezin tog altijd wel enkele kinderen op dezelfde slaapkamer. Ik zie hier zelf niks verkeerds in, zeker niet omdat ze tegenwoordig ook terug kleiner beginnen te bouwen en hier in de buurt iets vinden met 3 slaapkamers is niet gemakkelijk. Hoe zien jullie dit ?
Als ouder zul je er geen probleem mee hebben en of iets verkeerds in zien, maar je kids mogelijks wel, en dat zorgt alleen maar voor onvrede .
Dit kan later alléén maar voor problemen zorgen,als ze wat ouder worden en als je dan te weinig slaapkamers hebt waar je kids hun eigen privé ruimte willen hebben.
Tenzij je niet meer dan twee kids hebt, zijn 3 slaapkamers voldoende.
Of een huis kopen waar je eventueel mits kleine aanpassing nog een extra slaapkamer kan bij knutselen .
Kan jullie meningen zeker en vast wel begrijpen. Zeker als de kinderen naar hun pubertijd toe gaan. Nu zelf hebben wij dat probleem niet hoor. Hebben 1 kind en daar blijft het ook bij
maar ik was tog eens nieuwsgierig naar meningen van andere

Groot groter grootst.Saarhan schreef:Vroeger lagen er per gezin tog altijd wel enkele kinderen op dezelfde slaapkamer. Ik zie hier zelf niks verkeerds in, zeker niet omdat ze tegenwoordig ook terug kleiner beginnen te bouwen en hier in de buurt iets vinden met 3 slaapkamers is niet gemakkelijk. Hoe zien jullie dit ?
Daarna kan men dan klagen over de kosten.
2 kids of meer op een kamer , ja als deze maar groot genoeg is.
bedoel hiermee indeling mogelijk ( 2 kledingskasten als scheidings wand )
en denk dat hier velen eens in onze buur landen moeten gaan kijken , hoe men het daar oplost of niet anders mogelijk is.
maar ja mijn eerste zin he .....
of kinderen op een kamer slapen erg vinden ....
denk dat het eerder een probleem van de ouders is
een jongen moest eens een borst zien of een meisje een piemel
Estate Guru believer.
Ik vind deze discussie een voorbeeld van eerstewereldproblemen. Zelf 3 kinderen en door omstandigheden is ons huis met 3 ruime slaapkamers én een gastenkamer (4e kamer) die 2 verdiepingen lager op tuinniveau ligt (iets wat voor kleine kinderen natuurlijk dan nu geen optie is). 1 kind heeft een kamer van 19m2 en de 2 andere delen nu dus een kamer van 23 m2. Ik zie het probleem echt niet, in tegendeel het schept een broederband. Het enige nadeel als ze zo klein zijn, is dat we ze bij het slapengaan even scheiden en er één in ons bed leggen en als wij gaan slapen deze dan naar zijn bed dragen. Zo vermijden we inderdaad te veel sport en spel
. Eens in de puberteit of als ze meer privacy willen mag er dan gerust één naar de gastenkamer verhuizen, er zal dan nog gevochten worden om ver van papa en mama te mogen slapen
.

Ik zou niet weten wat daar verkeerd aan zou zijn!Saarhan schreef:Vroeger lagen er per gezin tog altijd wel enkele kinderen op dezelfde slaapkamer. Ik zie hier zelf niks verkeerds in, ...
Het is duidelijk dat de meesten van onze geachte forumleden een luxeleventje als de norm beschouwen; terwijl er nochtans in ons welvarend landje ook nog steeds heel wat gezinnen zijn die zich niet kunnen veroorloven om voor elk kind in een eigen kamer te voorzien.
Ook vraag ik mij af hoe deze forumleden het dan zien, ingeval van de steeds meer voorkomende "nieuw-samengestelde gezinnen". Een paar kinderen van de man, een paar van de vrouw, en dan nog een kinderwens van beide nieuwe partners samen...Een heel flatgebouw huren

En dan komt hier ook nog eens het generatieverschil boven; want dit is één van de voorbeelden van luxe waarin de jonge(re) generatie leeft in vergelijking met vorige generatie(s). Ikzelf heb tot op de dag van mijn huwelijk 1 slaapkamertje gedeeld met 1 broertje en 1 zusje. Mijn oudere broers deelden samen een 2de kamertje en de 3de kamer was van onze ouders. Wij hebben nooit moeilijk gedaan over een "gemis van privacy" en toch zijn we allemaal goed terechtgekomen.

er bestaat wel regelgeving over of kinderen van hetzelfde geslacht al dan niet samen op een kamer mogen slapen.
In ieder geval de Vlaamsche Sociale Verhuurkantoren mogen niet verhuren als er jongens en meisjes ( van eenzelfde gezin ) vanaf een bepaalde leeftijd op eenzelfde kamer slapen ( 10 jaar )
http://www.jeugdrecht.be/?action=artike ... rtikel=311
In ieder geval de Vlaamsche Sociale Verhuurkantoren mogen niet verhuren als er jongens en meisjes ( van eenzelfde gezin ) vanaf een bepaalde leeftijd op eenzelfde kamer slapen ( 10 jaar )
http://www.jeugdrecht.be/?action=artike ... rtikel=311
Absoluut. Maar aangezien ik de middelen heb, zeg ik: elk z'n eigen kamer.Ardennois schreef:Ik vind deze discussie een voorbeeld van eerstewereldproblemen. .
Onmogelijk 'echt' te beoordelen als je niet in de situatie zit, maar, ik zeg duidelijk:Nefertari schreef: Ook vraag ik mij af hoe deze forumleden het dan zien, ingeval van de steeds meer voorkomende "nieuw-samengestelde gezinnen". Een paar kinderen van de man, een paar van de vrouw, en dan nog een kinderwens van beide nieuwe partners samen...
- Als het ooit misgaat, moet ik geen andere meer hebben, en al zeker geen met kinderen. Ik ga niet 12 van de 14 dagen een ander z'n kinderen opvoeden en 2 van de 14 dagen m'n eigen kinderen zien. (Voor co-ouderschap ben ik vermoedelijk te weinig en te laat thuis).
- Als het misgaat, en ik ontmoet iemand die nog geen kinderen maar wel een kinderwens heeft, dan is dat ook pech voor haar. M'n jongste wordt straks 9; ik heb écht geen zin om nog eens aan gans die pampermiserie te herbeginnen, dankjewel. Dan ben ik 65 à 70 eer die eindelijk het huis uit zijn, ja hallooo...
Zoals een collega het ooit zei: "Met hun sacoche komen ze nog binnen, hun valies blijft buiten". (Waarna hij scheidde en quasi direct ging samenhokken met de volgende, tsssss...)
Zuiver theoretische uitleg hierboven wegens nog nooit in de situatie gezeten.

- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Is dat niet iets dat je in overweging neemt als je een relatie start?Nefertari schreef:Ook vraag ik mij af hoe deze forumleden het dan zien, ingeval van de steeds meer voorkomende "nieuw-samengestelde gezinnen". Een paar kinderen van de man, een paar van de vrouw, en dan nog een kinderwens van beide nieuwe partners samen...Een heel flatgebouw huren![]()
Als je al 3 koters hebt en de mogelijke partner heeft er 2 dan weet je voor dat je aan de relatie start dat je met 5 van die sjarels moet rekening houden als je een relatie start, niet?
Oh, ... vergeten! Kinderen en hun opvoeding is maar bijzaak en ver ondergeschikt aan een ^mogelijk nieuwe relatie.

En we kweken er op los en we willen d'er bij die vrouw ook nog of van die man... en achteraf gaan we kijken waar we ze kunnen huisvesten. Wat 'n wereld, wat 'n wereld. Het lijkt wel 'n konijnenkot.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
In een samengesteld gezin: nooit!
Broers of zussen bijeen, waarom niet eigenlijk? Als ze het zelf ook willen natuurlijk.
Broers en zussen samen: nooit.
Broers of zussen bijeen, waarom niet eigenlijk? Als ze het zelf ook willen natuurlijk.
Broers en zussen samen: nooit.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Zijn hier zelf een NSG met 3 kinderen, hadden de luxe dat we ons een huis met 4 slaapkamers konden aanschaffen.
Kan best begrijpen dat er gezinnen zijn die het zich niet kunnen veroorloven zodat er meerdere kids op 1 slaapkamer moeten slapen.
Kan dit kwaad? Kwestie van gewoontes zeker ... Denk eerder dat je als kind het gewoon was om een eigen kamer te hebben,het erger is om deze opeens te moeten delen.
Van een bepaalde leeftijd vind ik het idd wel nodig dat m'n de kamers indeeld volgens geslacht.
In de vroegere jaren was het idd schering en inslag dat er meerdere kinderen op een kamer lagen.
Heb er nooit iets mis aan gevonden ... Elke ouder draait zijne nikkel af om de kids iets te gunnen,bij de ene is het resultaat merkbaarder dan bij een ander.
Kan best begrijpen dat er gezinnen zijn die het zich niet kunnen veroorloven zodat er meerdere kids op 1 slaapkamer moeten slapen.
Kan dit kwaad? Kwestie van gewoontes zeker ... Denk eerder dat je als kind het gewoon was om een eigen kamer te hebben,het erger is om deze opeens te moeten delen.
Van een bepaalde leeftijd vind ik het idd wel nodig dat m'n de kamers indeeld volgens geslacht.
In de vroegere jaren was het idd schering en inslag dat er meerdere kinderen op een kamer lagen.
Heb er nooit iets mis aan gevonden ... Elke ouder draait zijne nikkel af om de kids iets te gunnen,bij de ene is het resultaat merkbaarder dan bij een ander.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Mijn afgeleid topic is zonder 'boe' of 'ba' zomaar verwijderd, incl. alle opbouwende posts, zonder enige duiding.
Nou breekt m'n klomp. Ik ben dan nog zo eerlijk van Saarhan zijn/haar topic niet te kapen en een nieuw topic te starten in de kroeg met daarin de ethische-financiële vraag rond het starten van een nieuw samengesteld gezin met de daarbij horende problemen. (kinderen <> financieel) in de kroeg.
Edit: Topic werd terug geplaatst.

Nou breekt m'n klomp. Ik ben dan nog zo eerlijk van Saarhan zijn/haar topic niet te kapen en een nieuw topic te starten in de kroeg met daarin de ethische-financiële vraag rond het starten van een nieuw samengesteld gezin met de daarbij horende problemen. (kinderen <> financieel) in de kroeg.
Edit: Topic werd terug geplaatst.
Laatst gewijzigd door Spruitekop op 23 juli 2016, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sorry spruitekop, ik was vanop mn mobiel bezig en gezien dit topic al in de eerste 2 berichten uit de hand aan het lopen was (ongepast taalgebruik) had ik het maar volledig offline gehaald. Ik was van plan om later te kijken wat ik ermee kon doen.
heb het onderwerp teruggeplaatst zonder het ongepast taalgebruik
gewetensvraag-nieuw-samengesteld-gezin-t20842.html
heb het onderwerp teruggeplaatst zonder het ongepast taalgebruik
gewetensvraag-nieuw-samengesteld-gezin-t20842.html