Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Maandelijks sparen Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Maandelijks sparen
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Spaarrekeningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

25jaar, nu Easy Pack bij Fortis.. Wat doen?

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
45 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
TIP
Gebruik onze tools spaarrentes vergelijken - Simulatie van uw rendement - Vergelijk kredietwaardigheid
Lupudebani

Re: 25jaar, nu Easy Pack bij Fortis.. Wat doen?

• Citeer

Bericht door Lupudebani » 11 april 2009, 20:52

Wat ik over Fortis kwijt wil :

a. is een bank voor grote bedrijven, als particulier of kleine bedrijf blijf je daar beter weg;
b. toen ik in oktober 2008 informatie vroeg over een Hyp Lening was alles mogelijk, maar toen kwam de crisis en dan was het van : sorry, maar een bulletkrediet kan je alleen nog als bij ons een pensioenspaarplan afsluit dat dit bedrag bij de eindvervaldag waarborgt....en dan nog wel bij hun eigen pensioenfondsen,....zodat ze nog meer met de mensen hun geld konden spelen en kwijtraken...bij een andere bank zonder probleem bulletkrediet gekregen;
c. het enige wat er goed aan is en ook bij Dexia bestaat is dat je in sommige kantoren geld kan storten op je rekening via de automaat, met dat verschil dat
Dexia je de valuta geeft op de dag dat je stort en bij Fortis dag+1, dus verlies je hier een dag;

Bij andere banken : Rabo, Argenta, DB is het internetbankieren misschien wel basic, maar wat wil je eigenlijk meer doen dan :

a. toestand rekening controleren;
b. overschrijvingen tussen eigen rekeningen en andere rekeningen uitvoeren;
c. wil je meer dan is Isabel een optie;

OK bij Argenta en DB moet je soms wel 24 à 48 uur wachten tot je de juiste toestand weet op rekening. Bij Fortis trouwens ook (ofwel ten vroegste 's avonds 20.00uur of anders 's anderendaags)

Bij Rabo heb je onmiddellijk de situatie na overschrijving en bij Centea ook.
Maar Centea is niet gratis.

MeOnline
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer MeOnline
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MeOnline » 12 april 2009, 12:06

Ok, ik zou nu overwegen om alles naar Argenta over te zetten?

Deze zijn toch even betrouwbaar als Fortis, of niet?

Zou de belgische regering voor dergelijke bank ook zoveel voor doen als voor Fortis?

Wat zouden jullie doen?

Tope
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Tope
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Tope » 12 april 2009, 12:44

In jouw geval is dat absoluut geen slecht idee.

Je opent een rekening in een Argentakantoor naar keuze en daar blijf je aan gelinkt. Dus je kan niet zoals vb. bij Fortis, Dexia, etc bij een ander Argentakantoor terecht.

Je ontvangt gratis een Maestrokaart, waarmee je ZONDER KOSTEN afhalingen kan doen in binnen- en buitenland (ook buiten Europa!).

Ook de Visakaart is gratis , maar sinds maart 2009 zijn de voorwaarden veranderd:

'Betalingen met de kredietkaart (Visa) binnen de eurozone  gratis
Betalingen en cashopnames met de kredietkaart (Visa) buiten de eurozone 1% wisselkoerscommissie
Cashopnames met de kredietkaart (Visa) 1% op het opgenomen bedrag (min. 2,50 euro) '.
Laatst gewijzigd door Tope op 12 april 2009, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 12 april 2009, 13:08

Ik zou een rekening openen bij Dexia. Bij Dexia betaal je jaarlijks voor de gewone zichtrekening 28 euro, als je kredietkaarten wilt, betaal je 36 euro als je meer dan 10.000 euro op Dexia rekeningen aanhoudt. Fortis is inderdaad een bank voor grote bedrijven en ze is ook niet meer Belgisch, dus waarom je geld geven aan een bank die het doorsluist naar Frankrijk? Daarmee spek je alleen maar de geldbeugel van Prot, Sarko en consoorten.

Internetbankieren van Dexia is wel zeer goed en gebruiksvriendelijk. Als je overschrijft gaat dit onmiddellijk van de rekening, je kan in 1 seconde overschrijven naar de internetspaarrekening, Dexia is trouwens ook zeer klantgericht want iedere vraag via berichten wordt zeer snel beantwoord. Ik ben tevreden over Dexia (zolang de maatschappelijk zetel in Brussel blijft uiteraard). Maar als je geïnteresseerd bent in gratis, dan moet je naar Argenta gaan. Hoewel, wat is 28 euro of 36 euro wanneer je pakt, 20.000 - 25.000 euro netto verdient ofzo.

MeOnline
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer MeOnline
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MeOnline » 12 april 2009, 13:23

Mij gaat het om het principe, banken moeten MIJ betalen zodat ze met mijn geld geld kunnen verdienen. Nu verdienen ze geld met mijn geld en betaal ik hun nog eens extra.

+ 36euro/jaar = op 10jaar 360EURO.... Weggegooid...

MeOnline
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer MeOnline
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MeOnline » 12 april 2009, 13:25

Stel dat ik naar Argenta ga, wat kan ik doen doen met het geld dat daar staat van mijn Home Invest plan?

Misterv
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Misterv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Misterv » 12 april 2009, 13:55

@pieterjan: Je reactie dat je Fortis Bank niet mag gebruiken omdat ze misschien Frans wordt, is zeer kortzichtig. Heb je al eens naar het aandelenkapitaal van Dexia gekeken? Inderdaad, quasi volledig vanuit Frankrijk bestuurd... Enkel zetel in Brussel, beetje zoals ABInbev. Maar dit terzijde, want zoiets mag op zakelijk gebied niet meespelen, want dan mag je ING ook niet gebruiken.

Wat de hoofdvraag van het forum betreft: ik ben ongeveer even oud als jij (24 jaar) en ook bij Fortis Bank, en ik zou niet weten waarom ik naar een andere bank zou gaan. De service die je daar krijgt, sorry, maar daar kunnen ze bij geen enkele andere bank aan tippen qua know-how en mogelijkheden tot het vastleggen van afspraken en dergelijke. Argenta werkt trouwens met zelfstandige kantoren, die vaak niet het personeel en de kennis hebben om met de hoofdzetel van Argenta te kunnen onderhandelen voor bepaalde zaken.

En wat Fortis Bank PC Banking betreft: die was al de beste van het land, en sinds een week is hi ge-update en is alles WEL real-time.

Dus voor je alles van van Fortis Bank naar Aregnta gaat versassen: ik zou er eerst nog eens zeer goed over nadenken. Een bank die gratis werkt, dat is geen bank, maar een liefdadigheidsinstelling, en die bestaan niet op financieel gebied...

Mijn raad: maak gewoon eens een afspraak bij je Fortis bankkantoor en leg uit dat je graag betere tarieven wil, in deze tijden van bankconcurrentie, valt er echt wel iets uit de brand te slepen.

quxan
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer quxan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door quxan » 12 april 2009, 14:29

Ikzelf zat onlangs in dezelfde situatie. Na wat wikken en wegen heb ik toen besloten om van Fortis naar Argenta over te stappen.
Voor mij bleek Argenta de voordeligste keuze met een dienstverlening die voldoet aan al mijn eisen en ik heb een kantoor dichtbij in de buurt. Bij Fortis blijven zou me ruim 40 euro per jaar kosten.

Ik ben persoonlijk nog nooit een bank binnengestapt om advies te vragen. Tegenwoordig is internet een snellere bron voor informatie.

Uiteraard is elke situatie verschillend.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 12 april 2009, 14:29

Misterv schreef: @pieterjan: Je reactie dat je Fortis Bank niet mag gebruiken omdat ze misschien Frans wordt, is zeer kortzichtig. Heb je al eens naar het aandelenkapitaal van Dexia gekeken? Inderdaad, quasi volledig vanuit Frankrijk bestuurd... Enkel zetel in Brussel, beetje zoals ABInbev. Maar dit terzijde, want zoiets mag op zakelijk gebied niet meespelen, want dan mag je ING ook niet gebruiken.

Wat de hoofdvraag van het forum betreft: ik ben ongeveer even oud als jij (24 jaar) en ook bij Fortis Bank, en ik zou niet weten waarom ik naar een andere bank zou gaan. De service die je daar krijgt, sorry, maar daar kunnen ze bij geen enkele andere bank aan tippen qua know-how en mogelijkheden tot het vastleggen van afspraken en dergelijke. Argenta werkt trouwens met zelfstandige kantoren, die vaak niet het personeel en de kennis hebben om met de hoofdzetel van Argenta te kunnen onderhandelen voor bepaalde zaken.

En wat Fortis Bank PC Banking betreft: die was al de beste van het land, en sinds een week is hi ge-update en is alles WEL real-time.

Dus voor je alles van van Fortis Bank naar Aregnta gaat versassen: ik zou er eerst nog eens zeer goed over nadenken. Een bank die gratis werkt, dat is geen bank, maar een liefdadigheidsinstelling, en die bestaan niet op financieel gebied...

Mijn raad: maak gewoon eens een afspraak bij je Fortis bankkantoor en leg uit dat je graag betere tarieven wil, in deze tijden van bankconcurrentie, valt er echt wel iets uit de brand te slepen.
Mijn opmerking over Fortis was even terzijde, Dexia is een betere bank dan Fortis en goedkoper. Over de aandelenstructuur van Dexia, 45% is in handen van Belgische bedrijven/holdings : Arcofin, Gemeentelijke holding, Belgische staat en gewestelijke overheden en Ethias. CDC is de grootste aandeelhouder maar de Franse aandeelhouders maken voor 25% uit van de structuur van Dexia. De rest is free float. Dit moet uiteraard wel op zakelijk gebied meespelen, de gedachte dat zakelijk belang niet samenvalt met nationaal belang is achterhaald. Als puntje bij paaltje komt, loopt zakelijk belang wel degelijk samen met nationaal belang. ING is inderdaad een slechtere keuze, zo is ING België op de vingers getikt wegens de gebrekkige verschaffing van kredieten in België, maar Nederlanders zijn minder chauvinistisch ingesteld en is de Nederlandse staat minder interventionistisch ingesteld dan de Franse.

Misterv
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Misterv
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Misterv » 12 april 2009, 15:09

Pieterjan schreef:
Misterv schreef: @pieterjan: Je reactie dat je Fortis Bank niet mag gebruiken omdat ze misschien Frans wordt, is zeer kortzichtig. Heb je al eens naar het aandelenkapitaal van Dexia gekeken? Inderdaad, quasi volledig vanuit Frankrijk bestuurd... Enkel zetel in Brussel, beetje zoals ABInbev. Maar dit terzijde, want zoiets mag op zakelijk gebied niet meespelen, want dan mag je ING ook niet gebruiken.

Mijn opmerking over Fortis was even terzijde, Dexia is een betere bank dan Fortis en goedkoper. Over de aandelenstructuur van Dexia, 45% is in handen van Belgische bedrijven/holdings : Arcofin, Gemeentelijke holding, Belgische staat en gewestelijke overheden en Ethias. CDC is de grootste aandeelhouder maar de Franse aandeelhouders maken voor 25% uit van de structuur van Dexia. De rest is free float. Dit moet uiteraard wel op zakelijk gebied meespelen, de gedachte dat zakelijk belang niet samenvalt met nationaal belang is achterhaald. Als puntje bij paaltje komt, loopt zakelijk belang wel degelijk samen met nationaal belang. ING is inderdaad een slechtere keuze, zo is ING België op de vingers getikt wegens de gebrekkige verschaffing van kredieten in België, maar Nederlanders zijn minder chauvinistisch ingesteld en is de Nederlandse staat minder interventionistisch ingesteld dan de Franse.
Als het zakelijk belang altijd samenloopt met nationaal belang, dan zou u sowiso voor Fortis Bank moeten gaan, ze zijn en blijven de belangrijkste werkgever in Vlaanderen en België en met grote voorsprong de grootste kredietverstrekker aan KMO's en industrie...

Nogmaals, dat zijn zaken die niet ter zake doen.

robokat
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer robokat
Verstuur privébericht Website

• Citeer

Bericht door robokat » 12 april 2009, 16:31

MeOnline schreef: Mij gaat het om het principe, banken moeten MIJ betalen zodat ze met mijn geld geld kunnen verdienen. Nu verdienen ze geld met mijn geld en betaal ik hun nog eens extra.

+ 36euro/jaar = op 10jaar 360EURO.... Weggegooid...
Overweeg dan i.p.v. Argenta het Deutsche Bank DB M@x aanbod:
- gratis rekeningen incl. credit card
- 2% rente op de zichtrekening, als je gemiddeld 1500 euro op je zichtrekening hebt staat levert dit je 30 euro per jaar op ipv dat je rekening je 36 euro kost.
- de spaarrekening geeft meer basisrente op dan die van Argenta
- een volledig aanbod van beleggingsfondsen vs. het beperkte aanbod van Argenta.
- online banking is volledig aanbod, vrij gebruiksvriendelijk, enig nadeel is dat je je rekeningstand met enige vertraging ziet.

Of neem een rekening bij zowel Argenta als DB, ze zijn toch gratis. Op die manier ga je automatisch wat spreiden en zal je meer geneigd zijn om voor ieder product voor het beste aanbod te kiezen (vb. pensioensparen bij Argenta, beleggen bij DB, enz...)

Het geld van je home invest kan je wellicht transfereren naar een fiscale levensverzekering zoals die van Ethias ofwel gewoon laten waar ze is indien je die wil gebruiken voor je schuldsaldo .

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 12 april 2009, 18:24

Misterv schreef:
Pieterjan schreef:

Als het zakelijk belang altijd samenloopt met nationaal belang, dan zou u sowiso voor Fortis Bank moeten gaan, ze zijn en blijven de belangrijkste werkgever in Vlaanderen en België en met grote voorsprong de grootste kredietverstrekker aan KMO's en industrie...

Nogmaals, dat zijn zaken die niet ter zake doen.
Fout, want Fortis bank is naar mijn weten nog niet in handen van de Fransen. De belgische Staat bestuurt de bank op dit ogenblik. Vanaf de Fransen het voor het zeggen krijgen, die operatie zal volledig rond zijn dit najaar, begin 2010, zal het geld verdwijnen richting Frankrijk. Zeker wanneer de Franse overheid nog meer BNP aandelen koopt en deze omzet in stemgerechtigde aandelen (kunnen de bestolen fortis AH nog eens extra fluiten naar de meerwaarde op het BNP aandeel van de Staat). Enkel het kapseizen van Fortis bank, waardoor ze onder voogdij van de NBB wordt geplaatst en BNP ze van de hand doet, is het mirakel om de bank in België te houden. BNP kan nooit zelf Fortis bank rechthouden.
Enfin, ik heb hier al gezegd dat Dexia betere voorwaarden biedt om uw geld te beheren. Ze zijn goedkoper en doorzichtiger aangezien bij dexia rekeningen bijvoorbeeld er geen geld wordt afgehouden wanneer men een geldautomaat gebruikt van een andere bank, bijvoorbeeld.

Pieterjan
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Pieterjan
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Pieterjan » 12 april 2009, 19:51

Misterv schreef:
Pieterjan schreef:

Fout, want Fortis bank is naar mijn weten nog niet in handen van de Fransen. De belgische Staat bestuurt de bank op dit ogenblik. Vanaf de Fransen het voor het zeggen krijgen, die operatie zal volledig rond zijn dit najaar, begin 2010, zal het geld verdwijnen richting Frankrijk. Zeker wanneer de Franse overheid nog meer BNP aandelen koopt en deze omzet in stemgerechtigde aandelen (kunnen de bestolen fortis AH nog eens extra fluiten naar de meerwaarde op het BNP aandeel van de Staat). Enkel het kapseizen van Fortis bank, waardoor ze onder voogdij van de NBB wordt geplaatst en BNP ze van de hand doet, is het mirakel om de bank in België te houden. BNP kan nooit zelf Fortis bank rechthouden.
Enfin, ik heb hier al gezegd dat Dexia betere voorwaarden biedt om uw geld te beheren. Ze zijn goedkoper en doorzichtiger aangezien bij dexia rekeningen bijvoorbeeld er geen geld wordt afgehouden wanneer men een geldautomaat gebruikt van een andere bank, bijvoorbeeld.
Nogmaals, dat doet niets ter zake. En ik deel uw visie "BNP kan nooit zelf Fortis bank rechthouden" totaal niet. BNP Paribas is een bank die degelijk geleid wordt met visie, en mede door BNP Paribas heeft Fortis Bank nog geen eurocent staatsgarantie gebruikt, iets waar Dexia al voor een slordige 100 miljard EUR heeft gebruik gemaakt. En als u zichzelf even informeert, dan zal u merken dat BNL Italië (dochter BNP Paribas) de Italiaanse spaargelden zelf terug op de Italiaanse kredietmarkt brengt.

Ik erger me meer en meer aan mensen die constant verwijzen naar "het Belgische kroonjuweel verpatsen" op momenten waar het er niet toe doet. Het gaat op dit forum over bankdiensten en kostprijs, niet over een problematiek van aandeelhouderschap! Weet u, liever een degelijke en betrouwbare grootbank met buitenlandse steun dan zwalpende grootbanken, zoals Dexia nog geruime tijd zal moeten doorgaan...
Zonder het overheidsinfuus van de Franse staat was BNP Paribas even failliet als fortis in september. Een rekening bij fortis staat in mijn ogen gelijk aan landverraad, zoals de Nederlanders vonden dat een rekening bij ABN landverraad was toen het werd overgenomen door Fortis, RBS en Santander. In Nederland zag men dat ook toen ABN Amro werd overgenomen. Onmiddellijk begon de Nederlandse consument zich te roeren. De Nederlandse politiek had in de zomer van 2008 al het plan opgevat om de bank terug te pakken. Hun politiek werpt meer vruchten af, aangezien ze welvarender zijn dan de Belgen. Dat doen ze door hoofdkwartieren in eigen land te houden. Belgen zijn naïef, dat zal altijd zo blijven, maar binnen 20 jaar is België een lege schelp zonder hooggeschoolden, want die zijn allemaal weggetrokken. Dat Fortis een Franse bank wordt, is wel degelijk een reden om rekeningen af te sluiten.

Nefertari
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Nefertari
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Nefertari » 12 april 2009, 20:04

Het begint hier zeer ingewikkeld te worden om nog alle redeneringen te volgen.

Maar om terug te keren naar de basis van dit topic :
Iemand van 25 jaar vraagt zich af wat hij zou kunnen doen om te vermijden dat hij in de toekomst te veel
zal moeten betalen voor zijn bankrekening bij een grootbank.

Alle banken hebben voor- en nadelen.  Mijn raad :
1)  De kunst is om voor elk van de bankdiensten, waarvan je, nu of in de toekomst, wenst gebruik te maken
die bepaalde bank zoekt, die voor een welbepaalde bankdienst de beste voorwaarden biedt.

Dit wil zeggen : één bank is goed voor gratis zichtrekening, bankkaart, visakaart enz...
Een andere bank biedt een goede, snelle on-line dienst, nog een andere biedt persoonlijke service met loketten.
Andere banken bieden zeer interessante spaarrekeningen/termijnrekeningen.
Bij nog andere ben je het best af voor sommige leningen enz.

Je kunt al deze info opzoeken op websites zoals deze.
Behalve hier, kun je ook bijvoorbeeld bij Test-Aankoop deze raad vinden : wordt klant bij verschillende banken,
en neem van elke bank alleen datgene waarvoor zij de beste voorwaarden biedt.

2)  Laat je niet verleiden door mooie beloften van bankmedewerkers of beleggingsadviseurs : bij alle banken worden hun werknemers onder druk gezet om aan hun cliënten producten aan te raden die interessant zijn voor de bank en niet voor de cliënt.

3)  Laat je ook niet beïnvloeden door het feit of je geld wél of niet in eigen land geïnvesteerd wordt.
Het gaat hier om jouw geld en het is de bedoeling dat jij er het meest mogelijke baat bij hebt.
(off topic : ik werkte jarenlang in een Europese multinational, die Japanse firmas als hun grootste concurenten beschouwde. Toen mijn baas hoorde dat ik met een Japanse auto reed, was hij verontwaardigd. Hij vond dat ik Europees moest kopen. Ik heb hem toen gevraagd of hij mij dan loonsverhoging wou geven, zodat ik mij een dik Europees merk kon veroorloven, maar daar had hij geen oren naar.  ;))
Uw bankdirecteur zal ook geen compassie met u hebben, als het erop aankomt.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 12 april 2009, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Tux

• Citeer

Bericht door Tux » 12 april 2009, 20:26

Misterv schreef: Een bank die gratis werkt, dat is geen bank, maar een liefdadigheidsinstelling, en die bestaan niet op financieel gebied...
Als ik de colruyt binnenstap, niets koop... moet ik niets betalen. Pas als ik echt van de diensten van de colruyt gebruik maak door er aankopen te doen, moet ik betalen. "Gratis banken" zijn geen liefdadigheidsinstellingen, maar verdienen geld door de diensten die ze leveren en je dient er geen "lidgeld" te betalen.

Gesloten
  • Afdrukweergave

45 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Spaarrekeningen”

Ga naar
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Berekeningen rentes/premies
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan ABN AMRO
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan BKCP
  • ↳   Vraag het aan Credimo
  • ↳   Vraag het aan Delta Lloyd Bank
  • ↳   Vraag het aan DHB Bank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan Fortuneo Bank
  • ↳   Vraag het aan Goffin bank
  • ↳   Vraag het aan KBC Bank & Verzekering
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Onesto-woonkrediet
  • ↳   Vraag het aan Optima Bank
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • ↳   Beleggers nieuws
  • ↳   Spaargids RSS feed nieuws
  • ↳   Algemeen nieuws
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy