300.000 euro veilig beleggen voor 18m
TIP
Re: 300.000 euro veilig beleggen voor 18m
En hoe gaat de dollar/euro verhouding evolueren in de volgende 18 maand?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
En hoe gaat de dollar/euro verhouding evolueren in de volgende 18 maand?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
-
Woz
Stel voor aan de projectontwikkelaar om een jaar vroeger te betalen en vraag 2% korting.
6000€ in the pocket met 1 mailtje sturen.
Hier past maar één antwoord op.
Je wil zeker zijn, dan moet je het op een spaarrekening zetten, en dan nog gespreid over 3 banken.
Je wil zeker zijn, dan moet je het op een spaarrekening zetten, en dan nog gespreid over 3 banken.
Als het een vastgoed is dat verkregen wordt via een projectontwikkelaar zal het ook (hopelijk toch) vallen onder de Woningbouwwet van 9 juli 1971 (Wet Breyne). Daarin zijn strikte betalingsmodaliteiten vervat.
Houdt één van de partijen zich daar niet aan (rechtstreeks of onrechtstreeks) is de overeenkomst nietig en stelt men zich bovendien bloot aan rechtsvervolging.
Toch een hoog risico voor een kleine korting? (Als er al op ingegaan zou worden.)
En door vooraf te betalen verliest de ontwikkelaar elke aanmoediging om snel en goed te werken.
Exact één van de bedoelingen van de Wet Breyne om dit tegen te gaan (en om het kapitaal van de koper te beschermen).
Mee eens hoe jammer het ook isOsiriX schreef:18m -> Niet beleggen (op de beurs)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lijkt me een faire optieWoz schreef:Stel voor aan de projectontwikkelaar om een jaar vroeger te betalen en vraag 2% korting.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
18 maanden sluit aandelen uit.
Maar een bijzonder obligatiefonds (in schulden) zou voor deze termijn wel aantrekkelijk kunnen zijn, zoals dit:
http://www.morningstar.nl/nl/funds/snap ... F0GBR04GJS
Maar een bijzonder obligatiefonds (in schulden) zou voor deze termijn wel aantrekkelijk kunnen zijn, zoals dit:
http://www.morningstar.nl/nl/funds/snap ... F0GBR04GJS
"Hof Hoorneman Phoenix Fund heeft als doel het behalen van vermogenswinsten door hoofdzakelijk te beleggen in zogeheten distressed debt instrumenten met een boven-gemiddeld verwacht rendement. Distressed debt instrumenten zijn financiële instrumenten zoals aandelen, obligaties en leningen uitgegeven door en claims op noodlijdende/in problemen verkerende ondernemingen of overheden. Bij dergelijke instellingen is doorgaans sprake van bijvoorbeeld betalingsproblemen, een (dreigende) surseance of faillissement en/of een herstructureringssituatie, met als gevolg een lage(re) marktwaarde van de financiële instrumenten. (...)"
en het gaat verder:
".... Deze beleggingen kennen veelal een beperkte verhandelbaarheid."
Risiconiveau 4 op 7.
Instapkosten 1%
Jaarlijkse beheerskosten 2,25%
".... Deze beleggingen kennen veelal een beperkte verhandelbaarheid."
Risiconiveau 4 op 7.
Instapkosten 1%
Jaarlijkse beheerskosten 2,25%