4 modelportefeuilles MeDirect
TIP
4 modelportefeuilles MeDirect
Hallo
Ik zie dat MeDirect 4 modelportefeuilles aanbiedt.
Momenteel heb ik de 3 verschillende keyplannen lopen bij Keytrade, alsook de Mixer via MeDirect.
a) Heeft het zin om nog meer modelportefeuilles te openen, bv. die van Morningstar via MeDirect?
b) Of heeft het meer zin extra geld te storten in de bestaande portefeuilles/keyplannen?
Indien a): beter in 1x een grotere som bijstorten OF maandelijkse inleg verhogen?
Momenteel heb ik de 3 verschillende keyplannen lopen bij Keytrade, alsook de Mixer via MeDirect.
a) Heeft het zin om nog meer modelportefeuilles te openen, bv. die van Morningstar via MeDirect?
b) Of heeft het meer zin extra geld te storten in de bestaande portefeuilles/keyplannen?
Indien a): beter in 1x een grotere som bijstorten OF maandelijkse inleg verhogen?
Re: 4 modelportefeuilles MeDirect
Als de beurs hoog staat wilt ge uw centjes ineens kwijt. ( is uw keuze )MeOnline schreef: ↑5 januari 2018, 10:58 Hallo
Al van gogi gehoord niet.
Op mijn kapitaal gaan lezen.
Het nut van meerdere key plannen ?
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mja, ik wacht al even, je kan natuurlijk blijven wachten... Weet ook niet wat het beste is he. Vandaar dat ik advies vraag.
Nut van meerdere keyplannen? Ze hebben 3 types, van elk heb ik 1: spreiding.
Nut van meerdere keyplannen? Ze hebben 3 types, van elk heb ik 1: spreiding.
Draai de fondsen van die modelportefeuilles eens door de X-Ray van Morningstar. Je zult grote overlappingen zien. Als je al die modelportefeuilles neemt zul je zoveel keer dezelfde aandelen hebben. Als je echt wil spreiden neem dan nog wat kleinere sector-, thema- of landenfondsen erbij.
Verder zou ik nu niet meer instappen, ook niet gespreid. De beurs staat te hoog. Ik doe zoals omega6 vorig jaar een heel jaar gedaan heeft: mijn geld op een spaarboekje laten staan en wachten op de crash (niet dat ik er spoedig een verwacht).
Verder zou ik nu niet meer instappen, ook niet gespreid. De beurs staat te hoog. Ik doe zoals omega6 vorig jaar een heel jaar gedaan heeft: mijn geld op een spaarboekje laten staan en wachten op de crash (niet dat ik er spoedig een verwacht).
Ok, dan blijf ik gewoon verderstorten in die plannen, maar geen extra bedragen bovenop.
Afwachtende houding.
Bedankt voor jullie advies
Afwachtende houding.
Bedankt voor jullie advies
Beetje chagrijn zal mede denken. Komt goed... zit ook een punt in het relaas.
Maar spreek je tegen een leek of iemand die beter zou moeten weten. Daarbij de beurs staat niet hoog... ze heeft nu net even een piekje gemaakt. Vandaaruit gaat het verder opwaarts met mss een daling in de niet zo directe toekomst?
Dus alles met een korrel(tje) zout nemen Meonline.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
De beurs niet hoog na 9 jaar stijging ?Crusty schreef: ↑5 januari 2018, 17:28Beetje chagrijn zal mede denken. Komt goed... zit ook een punt in het relaas.
Maar spreek je tegen een leek of iemand die beter zou moeten weten. Daarbij de beurs staat niet hoog... ze heeft nu net even een piekje gemaakt. Vandaaruit gaat het verder opwaarts met mss een daling in de niet zo directe toekomst?
Dus alles met een korrel(tje) zout nemen Meonline.
Als er een dipje komt benieuwd of de Eft aanhangers hier hun verliezen gaan posten.
Hopelijk kunnen ze tegen een crash bvb 2008 kbc van 90 € naar 5 € en of dan na 9 jaar stijging van 5 naar 70 dan hoog of laag is wie weet het.
Estate Guru believer.
Etf vergelijken met 1 enkel aandoel is fout.
Als er een 2008 scenario komt gaat alles zakken, ook etf, ook fondsen ook aandelen.
Dan ben je nergens veilig.
Bij een beurscrash zijn er altijd aandelen die het niet overleven.
Etfs bestaan uit honderden of duizende bedrijven, die gaan nooit allemaal failliet.
Als er een 2008 scenario komt gaat alles zakken, ook etf, ook fondsen ook aandelen.
Dan ben je nergens veilig.
Bij een beurscrash zijn er altijd aandelen die het niet overleven.
Etfs bestaan uit honderden of duizende bedrijven, die gaan nooit allemaal failliet.
Hopelijk kunnen ze tegen een crash bvb 2008 kbc van 90 € naar 5 € en of dan na 9 jaar stijging van 5 naar 70 dan hoog of laag is wie weet het.
[/quote]
Zit waarheid in wat je zegt. Makkelijk zal het niet zijn. Je kijkt wel erg zwart en neemt snel conclusies. Degene die niet tegen die dip kunnen hebben zichzelf niet goed geïnformeerd en vallen te prooi aan dat soort 'depressie' en gaan dan redden wat te redden valt terwijl dat misschien niet nodig is.
Je neemt uitzonderingen ter argumentatie van bv. alleen kbc... met een Etf is het herstel na een crash zekerder dan een individueel bedrijf. Niet? Ben ook nog maar een newbie maar laten we samen denken.
Port: 48% IWDA /8% CEMU /16% ZPRS/ 8% EMIM / 20% cash
Al die ETFs aanhangers ... ik wordt daar zo moe van ... moet elk topic Nu echt afdwalen naar een discussie voor of tegen ETFs ?
Het nut van de 4 modelportefeuilles aan te houden ontgaat mij. Mixer en flexer hebben bijvoorbeeld een andere doelgroep ... ofwel ga je voorzichtig en geloof je in maximaal kapitaalbehoud (zonder garantie) en dan kies je de mixer. Wil je iets meer opbrengst proberen te rapen ga je voor de flexer en weet je dat je ook meer risico loopt.
Als je trouw blijft aan je initiële keuze ga je ze niet beide nemen.
Wil je naast 1 modelportefeuille meer satellieten dan weet je dat je het risico verhoogt. Toch is dat wat ik gedaan heb omdat ik niet blindelings geloof in 1 modelportefeuille. Voor mij zijn een aantal fondsen mijn kern die een groter deel vertegenwoordigen, en daarnaast heb ik een 15 tal kleinere posities in fondsen waarin ik geloof en die mij een meeropbrengst moeten geven.
Het nut van de 4 modelportefeuilles aan te houden ontgaat mij. Mixer en flexer hebben bijvoorbeeld een andere doelgroep ... ofwel ga je voorzichtig en geloof je in maximaal kapitaalbehoud (zonder garantie) en dan kies je de mixer. Wil je iets meer opbrengst proberen te rapen ga je voor de flexer en weet je dat je ook meer risico loopt.
Als je trouw blijft aan je initiële keuze ga je ze niet beide nemen.
Wil je naast 1 modelportefeuille meer satellieten dan weet je dat je het risico verhoogt. Toch is dat wat ik gedaan heb omdat ik niet blindelings geloof in 1 modelportefeuille. Voor mij zijn een aantal fondsen mijn kern die een groter deel vertegenwoordigen, en daarnaast heb ik een 15 tal kleinere posities in fondsen waarin ik geloof en die mij een meeropbrengst moeten geven.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
Niet akkoord. Met een deel van mijn geld zit ik in de mixer, omdat ik met een deel wat voorzichter wil zijn. een ander deel zit in de flexer, omdat dat deel meer een extra is die ik zeker niet nodig heb en ben dus wat bereid om meer risico's te nemen...Natal schreef: ↑6 januari 2018, 09:23 Het nut van de 4 modelportefeuilles aan te houden ontgaat mij. Mixer en flexer hebben bijvoorbeeld een andere doelgroep ... ofwel ga je voorzichtig en geloof je in maximaal kapitaalbehoud (zonder garantie) en dan kies je de mixer. Wil je iets meer opbrengst proberen te rapen ga je voor de flexer en weet je dat je ook meer risico loopt.
en uiteindelijk heb je toch maar één portefeuille ?WebsterMC schreef: ↑6 januari 2018, 10:12Niet akkoord. Met een deel van mijn geld zit ik in de mixer, omdat ik met een deel wat voorzichter wil zijn. een ander deel zit in de flexer, omdat dat deel meer een extra is die ik zeker niet nodig heb en ben dus wat bereid om meer risico's te nemen...Natal schreef: ↑6 januari 2018, 09:23 Het nut van de 4 modelportefeuilles aan te houden ontgaat mij. Mixer en flexer hebben bijvoorbeeld een andere doelgroep ... ofwel ga je voorzichtig en geloof je in maximaal kapitaalbehoud (zonder garantie) en dan kies je de mixer. Wil je iets meer opbrengst proberen te rapen ga je voor de flexer en weet je dat je ook meer risico loopt.
- WebsterMC
- Sr. Member

- Contacteer:
En als je alles samentelt heb je uiteindelijk maar 1 vermogen
Het komt allemaal neer op hoe je het bekijkt.
Ik deel mijn geld in in categoriën.
Een deel cash met geld dat ik op korte termijn mischien nodig heb (onvoorziene kosten, reis,...) , een deel met geld dat ik in de toekomst kan nodig hebben (nieuwe auto, vebrouwingswerken,....) en een deel dat ik hoop dat ik de komende 20 jaar niet
nodig zal hebben. Voor mij zijn dat 3 portefeuilles die ik anders bekijk en beleg.
Ik deel mijn geld in in categoriën.
Een deel cash met geld dat ik op korte termijn mischien nodig heb (onvoorziene kosten, reis,...) , een deel met geld dat ik in de toekomst kan nodig hebben (nieuwe auto, vebrouwingswerken,....) en een deel dat ik hoop dat ik de komende 20 jaar niet
nodig zal hebben. Voor mij zijn dat 3 portefeuilles die ik anders bekijk en beleg.
3 buckets
Goe bezig webster.
Vind het een prima setup
Goe bezig webster.
Vind het een prima setup