50.000€ 1 maand overbruggen? wie weet een oplossing.
TIP
Re: 50.000€ 1 maand overbruggen? wie weet een oplossing.
ik hoop toch niet dat je bedoelt op mij?
want dan zou ik zeggen check even de ip adressen end an zul je zien .
want dan zou ik zeggen check even de ip adressen end an zul je zien .
toch blijf ik een aantal dingen hierin missen. je zegt ondermeer:
- We zijn al een tijdje bezig???
- Het winstmakende gedeelte van de vzw heb je in een bvba gestoken ( nu reeds één maand ) de één euro bvba????
- Waarom vanuit een winstgevende vzw ,een andere bvba opstarten,daar waar je met de vzw perfekt verder kan werken,en ook lonen en dergelijke kan uitbetalen???
- Er zit niet genoeg geld in de vzw ( het was toch winstgevend )
- Medewerkers dienen betaald te worden - server kosten en nog andere
En toch heb je nu dringend 50.000 euro nodig???? voor periode van één maand, is al en serieuse onkostenpost op één maand )
Ofwel tracht je iets uit de grond te krijgen ofwel ben je als ondernemer niet op de juiste manier bezig.
Heb er eerlijk gezegd zo mijn gedacht over,als het misopgevat moest zijn, toch veel sukses en geluk gewenst.
- We zijn al een tijdje bezig???
- Het winstmakende gedeelte van de vzw heb je in een bvba gestoken ( nu reeds één maand ) de één euro bvba????
- Waarom vanuit een winstgevende vzw ,een andere bvba opstarten,daar waar je met de vzw perfekt verder kan werken,en ook lonen en dergelijke kan uitbetalen???
- Er zit niet genoeg geld in de vzw ( het was toch winstgevend )
- Medewerkers dienen betaald te worden - server kosten en nog andere
En toch heb je nu dringend 50.000 euro nodig???? voor periode van één maand, is al en serieuse onkostenpost op één maand )
Ofwel tracht je iets uit de grond te krijgen ofwel ben je als ondernemer niet op de juiste manier bezig.
Heb er eerlijk gezegd zo mijn gedacht over,als het misopgevat moest zijn, toch veel sukses en geluk gewenst.
Hallo Ludo,
wij zitten gewoon in een stront vervelende situatie .
de opstart is gewoon in de duurste periode van het jaar gebeurt omdat we voor het nieuwe seizoen al operationeel wilden zijn. In de winter zijn onze kosten 10 keer lager.
de vzw heeft ook nog kosten he.
Nu ik begrijp de vragen maar daarmee worden onze problemen niet opgelost.
we hebben de contacten met de bank als bewijs van de leningen. die als waarborg kunneng ebruikt worden.
we hebben het echt niet lang nodig en zijn tot veel bereid.
Maar ik heb al door dat ik hier niet de antwoorden zal krijgen die ik zoek .
vriendelijke groeten
wij zitten gewoon in een stront vervelende situatie .
de opstart is gewoon in de duurste periode van het jaar gebeurt omdat we voor het nieuwe seizoen al operationeel wilden zijn. In de winter zijn onze kosten 10 keer lager.
de vzw heeft ook nog kosten he.
Nu ik begrijp de vragen maar daarmee worden onze problemen niet opgelost.
we hebben de contacten met de bank als bewijs van de leningen. die als waarborg kunneng ebruikt worden.
we hebben het echt niet lang nodig en zijn tot veel bereid.
Maar ik heb al door dat ik hier niet de antwoorden zal krijgen die ik zoek .
vriendelijke groeten
Als je lening door de bank goedgekeurd is,of goedgekeurd ( princiepe akkoord )wordt kan je overwegen om een kaskrediet aan te vragen.
Dit kaskrediet kan dan opgeheven en of aangezuiverd worden op het moment dat de lening op de rekening wordt gestort.
Je zal misschien wel een bewijs hebben dat de lening is aangevraagd,maar is ze daarmee ook goedgekeurd,en hoevere kan een bewijs tot aanvraag van een lening, voldoende garantie bieden aan een privé persoon dat die 50.000 euro zal en kan terugbetaald worden?????
Dit kaskrediet kan dan opgeheven en of aangezuiverd worden op het moment dat de lening op de rekening wordt gestort.
Je zal misschien wel een bewijs hebben dat de lening is aangevraagd,maar is ze daarmee ook goedgekeurd,en hoevere kan een bewijs tot aanvraag van een lening, voldoende garantie bieden aan een privé persoon dat die 50.000 euro zal en kan terugbetaald worden?????
Laatst gewijzigd door ludo op 7 april 2012, 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.
waarom zegt de bank dan dat we moeten wachten tot de hypotheek is gelegd?
Het gaat hier dus over een straightloan en een investeringskrediet.
Het gaat hier dus over een straightloan en een investeringskrediet.
de contracten met de bank zijn al getekend . en dus ook goedgekeurt.
het enige wat moet nog gebeuren is die domme inschrijving bij de notaris met al de onderzoeken voordien.
en gewoon omdat het in belgie zoveel tijd neemt zitten wij op hete kolen ;
het enige wat moet nog gebeuren is die domme inschrijving bij de notaris met al de onderzoeken voordien.
en gewoon omdat het in belgie zoveel tijd neemt zitten wij op hete kolen ;
Als de lening door de bank is goedgekeurd,en de papieren zijn bij de notaris, dan kan de notaris als hij het wil,dit in orde krijgen op één week.( spreek uit ervaring)
Misschien je notaris trachten te overtuigen van de hoogdringendheid van je situatie. Of anders aan de notaris een kortlopend krediet en of voorschot op lening vragen, of aan de bank een kaskrediet, welke ingehouden wordt bij de ondertekening bij de notaris. Enig vertrouwen tussen jou en de notaris en of bank moet er dan wel zijn, want als je op het laatste de akte niet tekend bij de notaris, is er geen lening,en geen garantie en is iederen zijn geld dus wel kwijt.
Misschien je notaris trachten te overtuigen van de hoogdringendheid van je situatie. Of anders aan de notaris een kortlopend krediet en of voorschot op lening vragen, of aan de bank een kaskrediet, welke ingehouden wordt bij de ondertekening bij de notaris. Enig vertrouwen tussen jou en de notaris en of bank moet er dan wel zijn, want als je op het laatste de akte niet tekend bij de notaris, is er geen lening,en geen garantie en is iederen zijn geld dus wel kwijt.
ludo,
ik ga je laten bellen met onze bank. een week?
zelfs onze boekhouder zegt dat het nu super snel gaat bij de notaris.
zelfs op het juridisch forum zei men dat het niet sneller kan wegens de opzoekingen die moeten gebeuren .
ik ga je laten bellen met onze bank. een week?
zelfs onze boekhouder zegt dat het nu super snel gaat bij de notaris.
zelfs op het juridisch forum zei men dat het niet sneller kan wegens de opzoekingen die moeten gebeuren .
Als een privé geldschieter een lening aan iemand wil toestaan, dan wil die in de eerste plaats de zekerheid dat hij zijn geld zal terugzien en in de tweede plaats er een centje ( # geen percentje ) aan verdienen.
Met de gegevens die de topicstarter hier bij mondjesmaat bekend maakt, heeft een potentiële geldschieter niet veel om de kredietwaardigheid van de lener te beoordelen. ( Verhouding eigen / vreemd vermogen, regio , bedrijfssector,…)
Bovendien is het « centje » dat er aan te verdienen is, niet in verhouding tot het risico en de voorgestelde « belofte tot terugbetaling ».
Ik begrijp dat ge deze gegevens niet zomaar op het internet bekend maakt.
Daarom is een publiek forum niet de « geschikte visvijver » , noch voor de lener, noch minder voor de geldschieter.
Een betalingsachterstel van één maand ( zeker gênant ) , kan toch niet van aard zijn dat het bedrijf reeds op de fles gaat.
Iemand (?) heeft hier zijn huiswerk niet goed gemaakt !
Met de gegevens die de topicstarter hier bij mondjesmaat bekend maakt, heeft een potentiële geldschieter niet veel om de kredietwaardigheid van de lener te beoordelen. ( Verhouding eigen / vreemd vermogen, regio , bedrijfssector,…)
Bovendien is het « centje » dat er aan te verdienen is, niet in verhouding tot het risico en de voorgestelde « belofte tot terugbetaling ».
Ik begrijp dat ge deze gegevens niet zomaar op het internet bekend maakt.
Daarom is een publiek forum niet de « geschikte visvijver » , noch voor de lener, noch minder voor de geldschieter.
Een betalingsachterstel van één maand ( zeker gênant ) , kan toch niet van aard zijn dat het bedrijf reeds op de fles gaat.
Iemand (?) heeft hier zijn huiswerk niet goed gemaakt !