A.bond 2017/03/20 best-of
TIP
A.bond 2017/03/20 best-of
Ik denk eraan om hierin te beleggen. Lijkt me een interessante combinatie.
Heeft er iemand interessante commentaar/ bemerkingen?
Of is dit een te mijden product.
Roland
Heeft er iemand interessante commentaar/ bemerkingen?
Of is dit een te mijden product.
Roland
Re: A.bond 2017/03/20 best-of
wie is de uitgever?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Argentacooldave schreef:wie is de uitgever?
Wordt aangeboden door argenta maar de uitgever is BNP Paribas Arbitrage Issuance BV.
heeft de volgende kenmerken:
-terugbetaling kapitaal tegen 100% van de nominale waarde op einddatum
-looptijd van 6 jaar
-Jaarlijks lock-in-effect
-dynamisch participatie rendement van 4 potentiele (grondstoffen-ifrastucturen groeilanden-drinkwater-vergrijzing wereldlanden)
belegginsoportuniteiten
-dynamisch allocatie mechanisme
heeft de volgende kenmerken:
-terugbetaling kapitaal tegen 100% van de nominale waarde op einddatum
-looptijd van 6 jaar
-dynamisch participatie rendement van 4 potentiele (grondstoffen-ifrastucturen groeilanden-drinkwater-vergrijzing wereldlanden)
belegginsoportuniteiten
Heb ook een argenta bond op basis van de resultaten van Carmignac Patrimoinne.rdecler schreef: -terugbetaling kapitaal tegen 100% van de nominale waarde op einddatum
-looptijd van 6 jaar
belegginsoportuniteiten
Ik weet niet wat het eindresultaat zal zijn, maar loopt al meer dan 1 jaar en blijft ver achter op de resultaten van Patrimoinne, heeft momenteel nog niets opgebracht.
Lock-in effect, dynamisch si en dynamisch la, veel mooie woorden maar de essentie begrijpt niemand. Diegene die de formule die erachter steekt volledig begrijpt zal wel zelf beleggen op andere manieren dan deze stukken te kopen.
De kapitaalbescherming vreet zodanig aan je rendement dat er niets meer overblijft, bovendien start je al met twee procent verlies ( instapkosten ).
De toekomst zal het uitwijzen, maar ik zie ze voor deze produkten toch eerder somber in.
Iemand die al dergelijke A bond heeft gekocht die ondertussen beëindigd is met goed rendement?
Laatst gewijzigd door Darts op 5 februari 2011, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
kan het nog ingewikkelder ?
de grafieken bij die scenario's lijken precies abstracte kunst
en mis scenario valse start: wordt de expositie opnieuw vergroot wanneer de waarde van de korf weer stijgt?
en scenario nullijn, zijdelings bewegende markten om de echte kosten te achterhalen, schat ze op minstens 3 a 4% per jaar
...
de grafieken bij die scenario's lijken precies abstracte kunst
en mis scenario valse start: wordt de expositie opnieuw vergroot wanneer de waarde van de korf weer stijgt?
en scenario nullijn, zijdelings bewegende markten om de echte kosten te achterhalen, schat ze op minstens 3 a 4% per jaar
...
Dat is een beetje het probleem met de bonds van Argenta : pas in de loop van 2012 zullen de eerst gelanceerde bonds eindigen en dan pas kan je inschatten wat voor rendement ze bieden. Het systeem ziet er op het eerste zicht goed uit : als de onderliggende waarde goed presteert, wordt er ook veel in geïnvesteerd en omgekeerd, maar wat dit dan concreet qua rendement geeft, daar hebben we voorlopig het raden naar. De huidige waarde die je ziet op je effectenrekening is de actuele verkoopwaarde (wat zou je krijgen als je die nu verkoopt op de secundaire markt) maar dat zou niet helemaal overeenstemmen met de "echte" waarde die bepaald wordt door de mate van expositie aan het onderliggende fonds.
-
- Full Member
- Contacteer:
@ Darts,
de gewone Carmignac Patrimoinne heeft het laatste half jaar (of langer) effectief nog niets opgebracht!
de gewone Carmignac Patrimoinne heeft het laatste half jaar (of langer) effectief nog niets opgebracht!

Spaarrekening, termijnrekening, kasbon, tak21, tak23, wat brengt er eigenlijk nog wel iets op? Geld gewoon opdoen aan dingen die je graag doet/hebt, dat plezier heb je dan toch gehad 

Carmignac Patrimoinne heeft de laatste tijd inderdaad nagenoeg niets opgebracht.Franscoppy schreef:@ Darts,
De A bond waarvan ik spreek heeft de CP gevolgd vanaf 06/11/2009, het bruto rendement van CP vanaf deze datum is 8,58 %.
( Ik heb het speciaal opgevolgd vanaf deze datum om de vergelijking te kunnen maken. )
De beurswaarde van de A bond schommelt wel vrij veel maar toen ik enkele dagen terug keek had het rendement de instapkosten nog niet ingehaald.
Re: A.bond BNP PARIBAS ARBITRAGE ISSUANCE (NL)(A+)
Krijg nu terug volgend product aangeboden van DB : BNP PARIBAS ARBITRAGE ISSUANCE (NL)(A+) / Fund Accelerator USD 2019.
Dit fonds (à 102%) loopt over een periode van 4.5 jaar met kapitaalsgarantie en een mogelijke premie op vervaldag welke gekoppeld is aan het ETHNA Aktiv(T) fonds. Heb nog wat USD en dacht dat dit misschien een goede belegging kon zijn? Iemand die mijn mening deelt of??
Dit fonds (à 102%) loopt over een periode van 4.5 jaar met kapitaalsgarantie en een mogelijke premie op vervaldag welke gekoppeld is aan het ETHNA Aktiv(T) fonds. Heb nog wat USD en dacht dat dit misschien een goede belegging kon zijn? Iemand die mijn mening deelt of??
Het volgende is lezenswaardig:
waar-beleggen-met-kapitaalsgarantie-t8297.html#p65986" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat niet zo naar bovenkomt uit de prospectus van deze producten is dat als het onderliggend fonds zwaar daalt na de startdatum van het gestructureerd product je enkel het gegarandeerde kapitaal terugkrijgt op vervaldag. Na een grote daling van het onderliggend fonds biedt het gestructureerd product nooit meer winstkansen, ook niet als het onderliggend fonds daarna grote stijgingen kent.
waar-beleggen-met-kapitaalsgarantie-t8297.html#p65986" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat niet zo naar bovenkomt uit de prospectus van deze producten is dat als het onderliggend fonds zwaar daalt na de startdatum van het gestructureerd product je enkel het gegarandeerde kapitaal terugkrijgt op vervaldag. Na een grote daling van het onderliggend fonds biedt het gestructureerd product nooit meer winstkansen, ook niet als het onderliggend fonds daarna grote stijgingen kent.
Ik heb in nov 2009 de A Bond 2014/11/20 gekocht waarvan de koers afgeleid werd van de prestaties van Carmignac Patrimoine A. In een blinkende brochure werd die aangeboden met daarin een formule die geen kat begrijpt. Men bood kapitaalsgarantie aan en liet bovendien uitschijnen dat er een mogelijkheid bestond dat deze bond beter zou presteren dat Carmignac Patrimoine zelf.
Ik heb deze bond gekocht en heb in nov 2014 de afrekening gekregen.
Per 100 euro heb ik indertijd 2% kosten betaald, dus 102 euro in het totaal, en na vijf jaar 105,52 euro teruggekregen.
Carmignac Patrimoine noteerde in nov 2009 afgerond 480 euro en in nov 2014 afgerond 610 euro.
Ik wou indertijd deze bond niet echt kopen, ik wou meer investeren in een termijnrekening, waarvan de voorwaarden toen 4,2% bruto waren op 7 jaar. Ik heb toen trouwens ook nog een som aan deze voorwaarden belegd. Maar mijn kantoordirecteur overtuigde mij in deze bond te beleggen met de vaste zekerheid dat dit produkt meer ging opbrengen, daar bestond geen twijfel over. En als iemand een stropdas met hemd draagt laat men zich op één op andere manier gemakkelijker beïnvloeden.
Mijn kantoordirecteur heeft nooit meer gesproken over de bond nadat ik hem had aangekocht. Bij afloop werd het bedrag, zoals voorzien, netjes gestort op mijn girorekening, er werd niet nagevraagd waarin ik het vrijgekomen bedrag opnieuw ging beleggen. Nu zal men het ook niet meer vragen, het staat niet meer bij deze bank.
Wat heb ik voor mezelf eruit geleerd.
- Nooit meer onmiddellijk beslissen in het kantoor zelf, maar er thuis nog even rustig over nadenken.
- Kapitaalsgarantie heeft een ( dure ) prijs, dus laat u daarmee niet vangen. Als men kapitaalsgarantie aanbiedt, weet dan dat de mogelijke winsten navenant zijn.
- Ikzelf heb mij in ieder geval voorgenomen nooit meer dergelijk product te kopen. Indien ik zou overwegen in het product te beleggen dan zou ik gewoon het onderliggend fonds kopen.
Ik heb deze bond gekocht en heb in nov 2014 de afrekening gekregen.
Per 100 euro heb ik indertijd 2% kosten betaald, dus 102 euro in het totaal, en na vijf jaar 105,52 euro teruggekregen.
Carmignac Patrimoine noteerde in nov 2009 afgerond 480 euro en in nov 2014 afgerond 610 euro.
Ik wou indertijd deze bond niet echt kopen, ik wou meer investeren in een termijnrekening, waarvan de voorwaarden toen 4,2% bruto waren op 7 jaar. Ik heb toen trouwens ook nog een som aan deze voorwaarden belegd. Maar mijn kantoordirecteur overtuigde mij in deze bond te beleggen met de vaste zekerheid dat dit produkt meer ging opbrengen, daar bestond geen twijfel over. En als iemand een stropdas met hemd draagt laat men zich op één op andere manier gemakkelijker beïnvloeden.
Mijn kantoordirecteur heeft nooit meer gesproken over de bond nadat ik hem had aangekocht. Bij afloop werd het bedrag, zoals voorzien, netjes gestort op mijn girorekening, er werd niet nagevraagd waarin ik het vrijgekomen bedrag opnieuw ging beleggen. Nu zal men het ook niet meer vragen, het staat niet meer bij deze bank.
Wat heb ik voor mezelf eruit geleerd.
- Nooit meer onmiddellijk beslissen in het kantoor zelf, maar er thuis nog even rustig over nadenken.
- Kapitaalsgarantie heeft een ( dure ) prijs, dus laat u daarmee niet vangen. Als men kapitaalsgarantie aanbiedt, weet dan dat de mogelijke winsten navenant zijn.
- Ikzelf heb mij in ieder geval voorgenomen nooit meer dergelijk product te kopen. Indien ik zou overwegen in het product te beleggen dan zou ik gewoon het onderliggend fonds kopen.