Aan- en verkoop GBP (Engelse pond)
Aan- en verkoop GBP (Engelse pond)
Beste,
Daar ik binnenkort voor een tijdje naar U.K. ga vraag ik mij af (betreffende de wisselkoers, aan- en verkoopkosten en prijs, wisselverschillen en verliezen) waar ik het beste mijn GBP AANKOOP en waar ik het beste mijn GBP VERKOOP? Hier in België of in UK zelf, of verschillend land afhankelijk van de aan- of verkoop?
Als het in België zou zijn, WELKE BANK is de goedkoopste, heeft de beste koersen en de kleinste verschillen in aan- en verkoop?
Alvast bedankt!
Ruut
Daar ik binnenkort voor een tijdje naar U.K. ga vraag ik mij af (betreffende de wisselkoers, aan- en verkoopkosten en prijs, wisselverschillen en verliezen) waar ik het beste mijn GBP AANKOOP en waar ik het beste mijn GBP VERKOOP? Hier in België of in UK zelf, of verschillend land afhankelijk van de aan- of verkoop?
Als het in België zou zijn, WELKE BANK is de goedkoopste, heeft de beste koersen en de kleinste verschillen in aan- en verkoop?
Alvast bedankt!
Ruut
Re: Aan- en verkoop GBP (Engelse pond)
Gelieve geen 6 dezelfde berichten te posten ....
Als iemand een antwoord heeft zal die wel posten.
Als iemand een antwoord heeft zal die wel posten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik heb alle dubbele postings in de 'vraag het aan de bank' rubrieken verwijderd
Haal ginder gewoon geld uit de muur met een maestro (=bancontact) kaart. Dan zijn er geen kosten (tenzij je moet betalen om maestro te activeren bij je bank - maar dat zal nog altijd een pak goedkoper zijn dan andere opties).
Let wel even op waar je geld afhaalt: bij banken is het meestal gratis (vaak aangegeven met free cash (was het maar waar) of free cash withdrawal), maar in winkels/kleine dorpjes durft men wel eens commissie aanrekenen.
Er zijn trouwens genoeg plaatsen te vinden waar je geld kan afhalen - dus meer afhalen dan nodig en dan terugwisselen lijkt me zinloos. Doe die laatste ponden gewoon op!
Let wel even op waar je geld afhaalt: bij banken is het meestal gratis (vaak aangegeven met free cash (was het maar waar) of free cash withdrawal), maar in winkels/kleine dorpjes durft men wel eens commissie aanrekenen.
Er zijn trouwens genoeg plaatsen te vinden waar je geld kan afhalen - dus meer afhalen dan nodig en dan terugwisselen lijkt me zinloos. Doe die laatste ponden gewoon op!
Laatst gewijzigd door vrek op 18 augustus 2009, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Ga een trip maken naar London en vraag me af waar het beste geld omwisselen.
Is het nog altijd het beste in London geld af te halen met een Maestro kaart?
Is het nog altijd het beste in London geld af te halen met een Maestro kaart?
Vreemde valuta kan je het best halen in wisselkantoren in de grote(re) steden. Geld afhalen met Maestro is volgens mij de duurste optie, zeker als je meermaals kleinere bedragen afhaalt.
of de revolut card, voor uw vraag volgens mij de beste optie https://revolut.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP member
- Contacteer:
Interessant, Biep. Ik gebruikte al transferwise.com voor grote betalingen, dit kan inderdaad dienen voor de dagelijkse plaatselijke uitgaven.
Als ik het goed begrijp kun je zelfs intern in je Wallet forex traden
Als ik het goed begrijp kun je zelfs intern in je Wallet forex traden

Klopt
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Wat de duurste optie is, hangt volgens mij sterk af van de verschillende kaarten die je hebt en de bank waar je klant bent.pukkie007 schreef:Vreemde valuta kan je het best halen in wisselkantoren in de grote(re) steden. Geld afhalen met Maestro is volgens mij de duurste optie, zeker als je meermaals kleinere bedragen afhaalt.
De app van spaargids heeft me hierbij al verschillende keren geholpen.
Geld zou ik overigens nooit wisselen in wisselkantoren op toeristische plaatsen. Het ligt voor de hand dat zij altijd een iets grotere marge nemen omdat ze weten dat er voldoende toeristen zijn die geen andere keuze dan hun kantoor hebben. Waar mogelijk zou ik reeds vooraf al een bedrag in mijn eigen bank laten wisselen, normaal gezien is die koers een stuk lager dan de western unions in deze wereld.
Mijn ervaring leert me alleszins dat grootbanken veel duurder zijn dan wisselkantoren. Western Union is idd not done.
Sommige wisselkantoren werken zelfs met vouchers: volgende keer een goede koers + geen fee.
Sommige wisselkantoren werken zelfs met vouchers: volgende keer een goede koers + geen fee.