Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Lenen Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
2137 berichten
  • Pagina 75 van 143
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • …
  • 143
  • Volgende
TIP
Gebruik de spaargids tools rentevoeten vergelijken - Lening simuleren - Lening delen
schoolverkoper
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer schoolverkoper
Verstuur privébericht

Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?

• Citeer

Bericht door schoolverkoper » 14 september 2018, 09:11

Je kan zeker 10 formules aan een bank vragen. Maar vraag jezelf eerst af waar je zelf een goed gevoel bij hebt en wat voldoet aan je verwachtingen.
Wij wilden graag een paar jaar zekerheid over de maandlast, en niet gebonden zijn aan verplichte verzekeringen. We zijn dus op zoek gegaan naar voorstellen 3/3, 5/5 en meer. 1/1 viel voor ons af omdat we bouwen en pas over 1 of 1,5j het krediet volledig hebben opgenomen. Daarbij hebben we meteen sterk onderhandeld op de SSV en brand.
We hebben nu een deal in 5/5 zonder enige verplichting. Door een goedkope SSV en brand te kunnen afsluiten los van de bank scheelt dat 15000€ voor ons over 25j.
Ik weet niet welke voorwaarden er aan die 1,09 in 8/3/3 hangen, maar als je daar een concurrentiele SSV bij kunt onderhandelen en vrije keus brandverzekering lijkt mij dat een zeer goeie deal. 8j zekeheid in maandlast, als de rente dan verdubbelt ben je 8j verder en is de maandlast ‘relatief’ minder verhoogd door inflatie.

Maar, bekijk het totaalplaatje zou ik zeggen. Al je deals liggen bij elkaar in de buurt en zijn zeker scherp qua rente.

Eliane
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Eliane
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Eliane » 14 september 2018, 09:21

@Ernesto: AXA, met voorwaarde van loondomiciliëring, SSV voor 100% van het geleende kapitaal (niet 100% elk) en brandverzekering. Geen schattingskosten. Wel dossierkosten.

De SSV is concurrentieel. De brandverzekering kan ik lastig inschatten omdat we van een appartement naar open bebouwing gaan.

Ik krijg de verplichte brandverzekering er bij geen enkele bank uit onderhandeld. Dat lijkt echt 'hors question'. Ik hoorde al twee maal van een kantoorhouder "ze controleren dat toch niet" en als ze het controleren zou je 3 maanden de tijd hebben om je brandverzekering in orde te stellen (= opzegtermijn voor brandpolis). Een andere kantoorhouder suggereerde om inhoud en gebouw bij verschillende maatschappijen te nemen wat me heel onhandig lijkt bij een schadegeval.

Ernesto
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Ernesto
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ernesto » 14 september 2018, 19:19

Ik ben momenteel in een laatste onderhandelingsfase voor een lening voor onze nieuwbouw.

Vaste rentevoet 1,57% voor een bedrag van 185 000 waarbij Q<80% met verplichting om actieve klant bij ING te zijn = minstens 10 verrichtingen per maand (variatie op loondomiciliëring) en Schuldsaldo van elk 100%. Brandverzekering is niet verplicht, tenzij je schuldsaldo van minder dan 100% per persoon neemt.

Schuldsaldo is natuurlijk wel wat duurder dan de markt (Heb nog een korting van 10% kunnen onderhandelen),
maar dit heb ik er graag voor over als ik dan vrij ben om mijn brandverzekering te kiezen en dus ook kan veranderen als er tariefverhogingen doorgevoerd worden.

Omdat het bijna het einde van het jaar is zouden we schuldsaldo in één keer betalen, zodat we deze fiscaal kunnen aftrekken. Anders zou onze fiscale korf voor dit jaar niet meer gevuld geraken. Oorspronkelijk waren we niet van plan om schuldsaldo fiscaal af te trekken omdat dit nadelige gevolgen kan hebben qua belastingen mocht één van de twee sterven. Omdat we toch elk 100% verzekerd zijn, hebben we besloten om dit toch fiscaal af te trekken.

Na éénmalige betaling van schuldsaldo is onze enige verplichting dus actieve klant blijven bij ING voor de komende 20 jaar.

schoolverkoper
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door schoolverkoper » 14 september 2018, 20:35

ING is wel heel erg duur in SSV, maar voordeel dat je geen brandverzekering moet nemen is wel groot.

Ga zeker ook eens kijken bij Fintro en/of BNP.
Daar bieden ze graag een SSV en brandverzekering aan, maar uiteindelijk staat dat niet als harde eis in de voorwaarden. Wij hebben daar de beste combi gevonden van lage rente, geen verplichte verzekeringen en enige flexibiliteit.
Na heel wat onderhandelen hadden ze uiteindelijk ook de laagste tarieven in hun SSV bij AG die we momenteel konden vinden.
Ik ben geen fan van de papierwinkel die de Fransen erop nahouden bij BNP, maar de totale vrijheid was een doorslaggevend argument.

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 14 september 2018, 21:18

Ernesto schreef: ↑14 september 2018, 19:19 Ik ben momenteel in een laatste onderhandelingsfase voor een lening voor onze nieuwbouw.

Vaste rentevoet 1,57% voor een bedrag van 185 000 waarbij Q<80% met verplichting om actieve klant bij ING te zijn = minstens 10 verrichtingen per maand (variatie op loondomiciliëring) en Schuldsaldo van elk 100%. Brandverzekering is niet verplicht, tenzij je schuldsaldo van minder dan 100% per persoon neemt.

Schuldsaldo is natuurlijk wel wat duurder dan de markt (Heb nog een korting van 10% kunnen onderhandelen),
maar dit heb ik er graag voor over als ik dan vrij ben om mijn brandverzekering te kiezen en dus ook kan veranderen als er tariefverhogingen doorgevoerd worden.

Omdat het bijna het einde van het jaar is zouden we schuldsaldo in één keer betalen, zodat we deze fiscaal kunnen aftrekken. Anders zou onze fiscale korf voor dit jaar niet meer gevuld geraken. Oorspronkelijk waren we niet van plan om schuldsaldo fiscaal af te trekken omdat dit nadelige gevolgen kan hebben qua belastingen mocht één van de twee sterven. Omdat we toch elk 100% verzekerd zijn, hebben we besloten om dit toch fiscaal af te trekken.

Na éénmalige betaling van schuldsaldo is onze enige verplichting dus actieve klant blijven bij ING voor de komende 20 jaar.
Leeftijd ontleners en te betalen ssv in eenmalige premie?

Ernesto
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Ernesto
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ernesto » 14 september 2018, 21:45

Heb nog eens een mailtje naar BNP gestuurd om na te gaan of we gedurende de looptijd van onze lening kunnen wisselen van brandverzekering zonder nadelige gevolgen op onze vaste rentevoet.

Voordelen bij BNP zijn in ons geval:
- Geen reserveringsprovisie op het nog niet opgenomen kapitaal tijdens de bouwwerken (tot maximum 3 jaar). Enkel geldig als je een BEN-woning bouwt. Bij ING zouden we na 6 maanden een reserveringsprovisie betalen.
- Bij BNP kan je na de eerste kapitaalopname al starten met de afbetaling van de lening. Bij ING zou dit pas gaan na de volledige kapitaalopname en zou je dus gedurende een groot deel van de bouw interesten moeten betalen op het opgenomen deel. Deze interesten betaal je gewoon extra en aangezien we beiden nog thuis wonen is het voor ons interessanter om direct te kunnen beginnen met afbetalen van de lening.
- SSV is 1000 euro goedkoper bij BNP

Nadelen bij BNP:
- Ze bieden een rentevoet van 1,68% (ING kon tot 1,57% gaan)

In totaal kunnen we bij BNP dus wel een paar duizenden euro uitsparen, aangezien we gedurende het jaar dat we bouwen geen nutteloze interesten moeten betalen op het opgenomen kapitaal, maar gewoon direct kunnen beginnen afbetalen en we geen reserveringsprovisie betalen. Zeker als de bouwwerken langer zouden duren als gepland, kan dit verschil sterk oplopen.

Ik zal alle gegevens eens in mijn excel gooien om na te gaan wat nu het voordeligste uitkomt. Het enige probleem is dat dit sterk afhangt van de totale bouwtijd.
Laatst gewijzigd door Ernesto op 14 september 2018, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Ernesto
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Ernesto
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ernesto » 14 september 2018, 21:47

Frederic schreef: ↑14 september 2018, 21:18
Ernesto schreef: ↑14 september 2018, 19:19 Ik ben momenteel in een laatste onderhandelingsfase voor een lening voor onze nieuwbouw.

Leeftijd ontleners en te betalen ssv in eenmalige premie?
24 en 25 en ongeveer 4060 euro bij ING inclusief korting van 10%

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 14 september 2018, 22:07

Voordeel van 1-malige ssv is inderdaad aftrekbaarheid. Gezien elk 100% inderdaad geen bezwaar tegen fiscale inbreng, in tegendeel je zou moeten dom zijn om het niet in te brengen.

Het enige nadeel van SSV in 1 keer is bij een latere herfinanciëring is dat je minder onderhandelingspositie hebt, echter doordat de rente zo scherp staat denk ik niet dat er snel sprake zal zijn van optie tot herfinanciering.

Tarief SSV is scherp, zoveel ga je daar niet af krijgen toch niet dat het opweegt tegen de vrijheid van brand

Ook rentetarief is scherp.

Ik denk dat dit case closed is. Vrijheid van brand is belangrijker dan velen denken.

schoolverkoper
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door schoolverkoper » 14 september 2018, 22:15

Ernesto schreef: ↑14 september 2018, 21:45 Heb nog eens een mailtje naar BNP gestuurd om na te gaan of we gedurende de looptijd van onze lening kunnen wisselen van brandverzekering zonder nadelige gevolgen op onze vaste rentevoet.
Heb je eens een concreet aanbod gevraagd? Daar staat alles in het lang en breed beschreven. Vooral saaie lappen tekst, maar uiteindelijk moet je daar op zoek naar het ontbreken van een clausule van renteverhoging igv opzeggen brandverzekering.

Voordelen bij BNP zijn in ons geval:
- Geen reserveringsprovisie op het nog niet opgenomen kapitaal tijdens de bouwwerken (tot maximum 3 jaar). Enkel geldig als je een BEN-woning bouwt. Bij ING zouden we na 6 maanden een reserveringsprovisie betalen.
Kan heel veel geld schelen, maar meestal kan je dit ook uit onderhandelen bij andere banken.
- Bij BNP kan je na de eerste kapitaalopname al starten met de afbetaling van de lening. Bij ING zou dit pas gaan na de volledige kapitaalopname en zou je dus gedurende een groot deel van de bouw interesten moeten betalen op het opgenomen deel. Deze interesten betaal je gewoon extra en aangezien we beiden nog thuis wonen is het voor ons interessanter om direct te kunnen beginnen met afbetalen van de lening.
Zeker, maar kan ook bij andere banken. Het is een optie om de terugbetaling te starten bij eerste kapitaalsopname of bij de laatste kapitaalsopname. De meeste banken doen standaard na de laatste. (Bij Belfius en BNP konden we dit iig kiezen)
- SSV is 1000 euro goedkoper bij BNP
Is dat via Cardif? Check evt ook eens via deze site of er niets concurrentieler is. Ik had bij Elitis een scherp tarief en AG is daar uiteindelijk onder gegaan.

Nadelen bij BNP:
- Ze bieden een rentevoet van 1,68% (ING kon tot 1,57% gaan)
Mja, de rentevoet lijkt bij BNP wat moeilijker onderhandelbaar. Ik zag hier al variabele rentevoeten in 5/5 rond 0,9%, dat kan mss de moeite zijn

JCe
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer JCe
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door JCe » 14 september 2018, 22:21

4050 euro voor 1 of 2 personen?
Voor 2 personen zou dit zeer scherp zijn. Terwijl ING in mijn ervaring duur was in zijn SSV.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

schoolverkoper
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door schoolverkoper » 14 september 2018, 22:34

Valt mee toch?
Cardif online geeft eenmalige premies van 1260 en 1350 als ik me niet vergist heb.
En ze kunnen nog een stuk scherper als je via een makelaar werkt.

Bij ING is de ssv idd duur. Ze konden ook niet in de buurt komen van mijn offerte die ik bij AG heb gekregen.

1,57% vast op 20j is wel erg scherp.

Ernesto
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Ernesto
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ernesto » 14 september 2018, 23:23

-4060 euro is voor 2 personen. Voor onze leeftijd (24 en 25) is dit bij de duurste SSV van de markt. Indien we een lening bij BNP afsluiten zou ik inderdaag deze van Cardif (rond de 2500 euro) willen toevoegen, deze is nog eens een pak goedkoper als de standaard SSV van AG. Ik wacht nog op de variabele rentevoeten bij BNP/Fintro. Deze gingen ze me per mail nog doorsturen.

-Er zijn 2 banken in België waar je niet kan kiezen tussen kapitaal aflossen na eerste kapitaalopname of kapitaal aflossen na volledige kapitaalopname, Axa en ING. Spijtig genoeg zouden wij liever direct kapitaal beginnen aflossen en gaat dit dus niet bij ING.

- Reserveringsprovisie kan ik er inderdaad proberen uit te onderhandelen.

Zodra ik de variabele rentevoeten eens heb kunnen bekijken, zullen we een beslissing nemen. Maar de kans lijkt me groot dat het een vaste rentevoet bij ING of BNP zal worden. Ik houd jullie op de hoogte.

Frederic
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Frederic
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frederic » 15 september 2018, 08:51

Die 1500 € op 20 jaar weegt niet op tegen de vrijheid van brand. Wacht maar tot je eens een schadegeval hebt, het feit dat je vrijheid hebt bied je zoveel meer onderhandelingsmogelijkheid. Ze hopen natuurlijk dat je je brand toch bij hen zal nemen, maar je kan al snel meer dan 100€ uitsparen om elders te kijken. Op 20 jaar heb je dit dus terug.

Wat betreft die aflossing na volledige kapitaalopname, dat is heel vervelend. Dat kan je al snel ook een 1000 à 2000 € kosten als de werken uitlopen.

Onderhandel zeker dat ook de grond volledig moet betaald worden van het ontleende bedrag. Zo zal je veel goedkoper uitkomen omdat halfweg de bouw je k al grotendeels zal opgevraagd worden. De banken proberen dat je eerst je eigen middelen aanwendt, hoe langer je volledige k niet opgevraagd is, hoe meer intrest zij krijgen en bij uitloop van de werken ...

Bovendien is het vaak zo dat ing en axa het reststuk volledig vrijgeven met het laatste deel, vb als je 12 % opvraagt en er staat nog 22 %, dan geven ze dit vaak mee als je dit vraagt, waardoor je kan beginnen aflossen. Ikzelf heb nog tot 18% extra vrijgekregen bij axa ook al waren deze werken niet voltooid. Enkele foto's van de toestand van de werken waren toen al voldoende. Ik kon beginnen aflossen ... Ook bij InG doen ze dit, maar naar ik weet niet meer dan 10%

Ik zou gaan voor ING zonder de brand, tenzij je natuurlijk zegt ik neem sowieso mijn brand bij ING. Dan is bnp interessanter opdat je je kapitaal meteen begint af te betalen.

Sowieso zou je je kapitaal moeten kunnen beginnen aflossen tegen juli/augustus 2019, zodat jullie jullie inbreng nog kunnen optimaliseren.

Ernesto
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer Ernesto
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Ernesto » 15 september 2018, 09:29

Frederic schreef: ↑15 september 2018, 08:51 Die 1500 € op 20 jaar weegt niet op tegen de vrijheid van brand. Wacht maar tot je eens een schadegeval hebt, het feit dat je vrijheid hebt bied je zoveel meer onderhandelingsmogelijkheid. Ze hopen natuurlijk dat je je brand toch bij hen zal nemen, maar je kan al snel meer dan 100€ uitsparen om elders te kijken. Op 20 jaar heb je dit dus terug.

Wat betreft die aflossing na volledige kapitaalopname, dat is heel vervelend. Dat kan je al snel ook een 1000 à 2000 € kosten als de werken uitlopen.

Onderhandel zeker dat ook de grond volledig moet betaald worden van het ontleende bedrag. Zo zal je veel goedkoper uitkomen omdat halfweg de bouw je k al grotendeels zal opgevraagd worden. De banken proberen dat je eerst je eigen middelen aanwendt, hoe langer je volledige k niet opgevraagd is, hoe meer intrest zij krijgen en bij uitloop van de werken ...

Bovendien is het vaak zo dat ing en axa het reststuk volledig vrijgeven met het laatste deel, vb als je 12 % opvraagt en er staat nog 22 %, dan geven ze dit vaak mee als je dit vraagt, waardoor je kan beginnen aflossen. Ikzelf heb nog tot 18% extra vrijgekregen bij axa ook al waren deze werken niet voltooid. Enkele foto's van de toestand van de werken waren toen al voldoende. Ik kon beginnen aflossen ... Ook bij InG doen ze dit, maar naar ik weet niet meer dan 10%

Ik zou gaan voor ING zonder de brand, tenzij je natuurlijk zegt ik neem sowieso mijn brand bij ING. Dan is bnp interessanter opdat je je kapitaal meteen begint af te betalen.

Sowieso zou je je kapitaal moeten kunnen beginnen aflossen tegen juli/augustus 2019, zodat jullie jullie inbreng nog kunnen optimaliseren.
ING is voorlopig het interessantste. BNP zou ook interessant kunnen zijn als je wel een brandverzekering moet nemen, maar vrij kan wisselen gedurende de looptijd, zonder verlies van één of andere korting. Dan kan je in principe na 1 jaar al ergens anders een brandverzekering nemen. Dit heb ik dus eens nagevraagd bij BNP. Als dit niet mogelijk is, dan valt BNP sowieso af. Ik zou nooit mijn lening vastkoppelen aan een brandverzekering.

schoolverkoper
Newbie
Newbie
Contacteer:
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door schoolverkoper » 15 september 2018, 09:42

Als het bij BNP moeilijk is om de brandverzekering los te koppelen, ga dan eens naar Fintro. Die zetten er zeker geen verplichting in, omdat ze als (weliswaar niet volledig vrije) makelaar liever de brandv zelf regelen.
Het bankproduct is identiek aan BNP, de voorwaarden iets soepeler.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

2137 berichten
  • Pagina 75 van 143
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • …
  • 143
  • Volgende

Terug naar “Woonleningen / Hypothecaire leningen”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy