aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
Hey hebben geen andere bank omdat men man zelfstandige is. En de meeste houden geen rekening met onze huurinkomsten
-
JanPeeterss
- Jr. Member

- Contacteer:
Zijn er geen mensen meer die geïnteresseerd zijn in variabele rentevoeten?
Ik merk dat er op dit forum steeds gepraat wordt over de vaste rentevoeten.
Ik merk dat er op dit forum steeds gepraat wordt over de vaste rentevoeten.
--Edit mod: het is niet nodig een bericht volledig te quoten dat er net boven staat--
Variabel lijkt me persoonlijk nog steeds de interessantste van de 2. rente daalt opnieuw volgende maand....
Variabel lijkt me persoonlijk nog steeds de interessantste van de 2. rente daalt opnieuw volgende maand....
het verschil is peanuts geworden. Dus waarom jezelf in de "onzekerheid" steken met een variabele rentevoet?
Vroeger spraken we van procenten nu zijn tienden van procenten.
Vroeger spraken we van procenten nu zijn tienden van procenten.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
--Edit mod: het is niet nodig een volledig bericht te quoten dat er net boven staat--
Sommige banken hun variabele rentevoeten zijn hoger dan de vaste. Lijkt me toch wel duidelijk, dat zij dit zelf ook niet willen promoten, en het dus vermoedelijk nog steeds interessant is om een variabele te nemen
Sommige banken hun variabele rentevoeten zijn hoger dan de vaste. Lijkt me toch wel duidelijk, dat zij dit zelf ook niet willen promoten, en het dus vermoedelijk nog steeds interessant is om een variabele te nemen
Onze huidige lening hebben we afgzsloten in 2013,in 2017 laten herfinancieren en nu mss nog es. Ik veronderstel dat we dan nog steeds onder het regime van 2013 vallen,qua aftrek enzo
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ik zit met een ambetantere situatie:
Hypotheek op huis nog 6,5j openstaand 90k aan 1,91%
Nu wil ik terug verlengen naar 12 of 15j om te verhuren en huur die hypotheek afdekt (nu moeten we elke maand 650eu ‘opleggen’)
Eerst wou bank niet terug verlengen, nu wel en hun “uitzonderlijk” bod is zelfde rentevoet v 1,91 maar op 12 of 15j
Ze kunnen ook rekenen en weten wat een herfinanciering elders me zal kosten
Ik vrees dat ik niet anders ga kunnen zonder veel geloop en gedoe en weer nieuwe bank, gesjacher, nieuwe ssv,...
Maar twringt wel als ik de bradeer rentevoeten zie
Hypotheek op huis nog 6,5j openstaand 90k aan 1,91%
Nu wil ik terug verlengen naar 12 of 15j om te verhuren en huur die hypotheek afdekt (nu moeten we elke maand 650eu ‘opleggen’)
Eerst wou bank niet terug verlengen, nu wel en hun “uitzonderlijk” bod is zelfde rentevoet v 1,91 maar op 12 of 15j
Ze kunnen ook rekenen en weten wat een herfinanciering elders me zal kosten
Ik vrees dat ik niet anders ga kunnen zonder veel geloop en gedoe en weer nieuwe bank, gesjacher, nieuwe ssv,...
Maar twringt wel als ik de bradeer rentevoeten zie
Ik heb de indruk dat quotiteit weinig invloed heeft momenteel, wij zitten op 20j vast met quot: 41% op 1,3%
Vandaag laten vastleggen:
Te lenen bedrag: 140.000 EUR
Quotiteit: 65%
Looptijd: 25 jaar
Rentevoet: 1.34%
SSV: 1670 euro (totaal)
Brandverzekering: 440 euro/jaar
Te lenen bedrag: 140.000 EUR
Quotiteit: 65%
Looptijd: 25 jaar
Rentevoet: 1.34%
SSV: 1670 euro (totaal)
Brandverzekering: 440 euro/jaar
- JanvanGent001
- Newbie

Ik wil het hier even hebben over de prijs van de schuldsaldoverzekering.
Bijna nooit wordt vermeld hoe de ssv verdeeld werd (welk kap. verzekerd op hoofd van de man, welk kap. op hoofd van de vrouw). Ook wordt er nooit melding gemaakt of er al dan niet een bijpremie (wegens gezondheidstoestand, voorgeschiedenis, gevaarlijk beroep of sport enz.) aangerekend wordt.
Ook de leeftijd van de verzekerden speelt een belangrijke rol!
Bijgevolg is het onmogelijk een adequate vergelijking te maken zonder opgave van deze prijsbepalende elementen.
Aanbod dat wij hebben gekregen:
Bedrag: 335.000 EUR
Quotiteit: 100%
Looptijd: 20 jaar
Rentevoet: 1.70% (vast)
SSV (partner + mezelf): 64,63€ per maand
Wat denken jullie hierover?
Alvast bedankt jullie advies
Bedrag: 335.000 EUR
Quotiteit: 100%
Looptijd: 20 jaar
Rentevoet: 1.70% (vast)
SSV (partner + mezelf): 64,63€ per maand
Wat denken jullie hierover?
Alvast bedankt jullie advies
-
Sebastiaan1985
- VIP member

- Contacteer:
Gelijkaardig aan mijn situatie in 2014. SSV was wel het dubbele (wel tegen 100% als alleenstaande) en ik kreeg 2,45% variabel 3/3/3 wat herzien is in 2017 naar 1,36%. Dus een mooie lening heb je!!!
Goeiemiddag,
Q=<50
100.000 euro
15jr vast
Alleenstaand
Ik heb gisteren 1e bank bezocht Beobank en via mail kreeg ik achteraf onderstaande tarieven.
Rentevoet 1,20 procent
SSV 97 euro per jaar
Brand rond de 400/jaar
Volgende week bezoek ik nog 2 banken waaronder hoofdbank (Argenta) klopt mijn gedachte dat de rentevoet onmiddellijk relatief scherp is maar dat ik moet trachten te besparen op de 2 verzekeringen? Bankagent deed uitschijnen dat ik best SSV nam voor betere rentevoet maar ik las tussen de regels dat die SSV mits onderhandelen zou kunnen wegvallen (Beobank hangt niet vast aan 1 bepaalde firma voor verzekeringen zei hij) qua brandverzekering is bv het volledige bedrag van het huis verzekerd, is dit een gangbare praktijk. Als alles vernield is door een brand heb je immers nog de waarde van de grond? Benieuwd naar volgende week.
Q=<50
100.000 euro
15jr vast
Alleenstaand
Ik heb gisteren 1e bank bezocht Beobank en via mail kreeg ik achteraf onderstaande tarieven.
Rentevoet 1,20 procent
SSV 97 euro per jaar
Brand rond de 400/jaar
Volgende week bezoek ik nog 2 banken waaronder hoofdbank (Argenta) klopt mijn gedachte dat de rentevoet onmiddellijk relatief scherp is maar dat ik moet trachten te besparen op de 2 verzekeringen? Bankagent deed uitschijnen dat ik best SSV nam voor betere rentevoet maar ik las tussen de regels dat die SSV mits onderhandelen zou kunnen wegvallen (Beobank hangt niet vast aan 1 bepaalde firma voor verzekeringen zei hij) qua brandverzekering is bv het volledige bedrag van het huis verzekerd, is dit een gangbare praktijk. Als alles vernield is door een brand heb je immers nog de waarde van de grond? Benieuwd naar volgende week.