aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
TIP
Re: aan welk % heb je onlangs een hypothecaire lening aangegaan?
1.15 % vast op 20 jaar bij ING.
Verplichte schuldsaldo.
Verplichte schuldsaldo.
Dat is een verkeerde gedachte, men kan makkelijk 1% of 2% bijrekenen op de index, men kan plots andere kosten bij rekenen, polis aanpassen of dergelijk. Het verschil zal hoger worden dan de indexering.reteiP schreef: ↑31 oktober 2019, 11:07 Ik ga ervan uit dat de verzekeringen bij alle banken volgens een inflatiepercentage elk jaar zullen stijgen. Als er nu weinig verschil is bij de start verwacht ik ook dat er weinig verschil zal zijn binnen x jaar. Maar het is wel een feit dat die kost het verschil zal maken over de looptijd. Hoe kleiner de lening tov de waarde van het huis hoe duidelijker die impact.
Ook andere verzekeraars zien mensen liever komen met enkele verzekeringen, brand, auto enzo dan krijg je als klant ook wat extra korting.
Uiteraard is dat mogelijk.Nairo schreef: ↑31 oktober 2019, 16:56Dat is een verkeerde gedachte, men kan makkelijk 1% of 2% bijrekenen op de index, men kan plots andere kosten bij rekenen, polis aanpassen of dergelijk. Het verschil zal hoger worden dan de indexering.reteiP schreef: ↑31 oktober 2019, 11:07 Ik ga ervan uit dat de verzekeringen bij alle banken volgens een inflatiepercentage elk jaar zullen stijgen. Als er nu weinig verschil is bij de start verwacht ik ook dat er weinig verschil zal zijn binnen x jaar. Maar het is wel een feit dat die kost het verschil zal maken over de looptijd. Hoe kleiner de lening tov de waarde van het huis hoe duidelijker die impact.
Ook andere verzekeraars zien mensen liever komen met enkele verzekeringen, brand, auto enzo dan krijg je als klant ook wat extra korting.
Maar itt wat ik dacht kunnen ze blijkbaar intern bij KBC ook nog wat strijd voeren voor een beter verzekeringstarief. Ik heb bij een zelfstandig verzekeraar onder KBC vlag een polis genomen (ken deze persoonlijk dus dat leek me opportuun om hem te contacteren). En een dag later krijg ik telefoon van de privé bankier dat ze vanuit het bankfiliaal desnoods een beter tarief kunnen aanbieden. Aangezien ik reeds de papier getekend had was het nu te laat maar ik kan dit als stok achter de deur houden indien de tarieven zouden wijzigen.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Zal enkel kunnen bij nieuwe klanten, eenmaal bij kbc getekend zal men het niet meer kunnen aanpassen. Makelaars kunnen goedkopere tarieven aanbieden omdat ze een deel commissie kunnen afstaan bij het aanbrengen van een nieuwe klant. Maar aangezien jij al getekend hebt zal dat niet meer lukken. Ook weten ze dat je niet zal vertrekken omdat de rente op uw lening zal stijgen. Ik weet niet hoeveel de korting bedraagt maar bij Argenta was 0,5% voor de brandverzekering.reteiP schreef: ↑1 november 2019, 11:07Uiteraard is dat mogelijk.Nairo schreef: ↑31 oktober 2019, 16:56
Dat is een verkeerde gedachte, men kan makkelijk 1% of 2% bijrekenen op de index, men kan plots andere kosten bij rekenen, polis aanpassen of dergelijk. Het verschil zal hoger worden dan de indexering.
Maar itt wat ik dacht kunnen ze blijkbaar intern bij KBC ook nog wat strijd voeren voor een beter verzekeringstarief. Ik heb bij een zelfstandig verzekeraar onder KBC vlag een polis genomen (ken deze persoonlijk dus dat leek me opportuun om hem te contacteren). En een dag later krijg ik telefoon van de privé bankier dat ze vanuit het bankfiliaal desnoods een beter tarief kunnen aanbieden. Aangezien ik reeds de papier getekend had was het nu te laat maar ik kan dit als stok achter de deur houden indien de tarieven zouden wijzigen.
-
- Newbie
- Contacteer:
Onlangs lenign afgesloten aan 1.63% bij Fortis 

Wanneer? En voor welke looptijd?
Onlangs voor BNP Paribas gekozen;
- Rente 1,50% vast op 25 jaar voor 400000
- Quotiteit 80% want grond was reeds in bezit
- Schuldsaldo, minstens 100% voor beiden (wij gaan voor 75%75%). Prijs viel nog mee (we gaan een deel éénmalig betalen voor de fiscaliteit en nadien op 2/3vd looptijd jaarlijks afbetalen)
Hun SSV valt wel duurder uit dan hetgene wat we van onze eigen makelaar kregen
- Schuldsaldo, domicilering en brandverzekering verplicht
- Reserveringskosten vallen volledig weg indien onze woning een laag E peil gaat hebben (wat ook het geval zal zijn bij ons)
dmv een EPB verslag van de architect om te bevestigen
- 3 Jaar opname tijd
strobbeuh schreef: ↑3 november 2019, 10:47 Onlangs voor BNP Paribas gekozen;
- Rente 1,50% vast op 25 jaar voor 400000
- Quotiteit 80% want grond was reeds in bezit
- Schuldsaldo, minstens 100% voor beiden (wij gaan voor 75%75%). Prijs viel nog mee (we gaan een deel éénmalig betalen voor de fiscaliteit en nadien op 2/3vd looptijd jaarlijks afbetalen)
Hun SSV valt wel duurder uit dan hetgene wat we van onze eigen makelaar kregen
- Schuldsaldo, domicilering en brandverzekering verplicht
- Reserveringskosten vallen volledig weg indien onze woning een laag E peil gaat hebben (wat ook het geval zal zijn bij ons)
dmv een EPB verslag van de architect om te bevestigen
- 3 Jaar opname tijd
Rekening gehouden met het fiscale nadeel wat er kan zijn bij het overlijden?
te lenen bedrag (nieuwbouwproject) 280.000 euro
Q= 70%
vaste rentevoet/20 jaar = 1.26%
schuldsaldo eenmalige premie elk 100 % = 1585.11 per persoon
AXA bank
Q= 70%
vaste rentevoet/20 jaar = 1.26%
schuldsaldo eenmalige premie elk 100 % = 1585.11 per persoon
AXA bank
Dat is ons zeker meegedeeld bij BNP (extra belastingen bij overlijden) , echter weegt dit niet op tegen de flexibiliteit die we bij deze bank krijgen (wat we niet bij andere banken aangeboden kregen).
Met onze jonge leeftijd hopen we ook natuurlijk niet dood te vallen komende 25 jaar

Vandaag bij Crelan geweest. Waar ze vorige week nog 1,42 boden (325000 eur - 25 jaar vast - Q<80) was dat intussen gestegen naar 1,6...
Banken verhogen hun rentes precies kunstmatig omdat ze het te druk hebben...
Banken verhogen hun rentes precies kunstmatig omdat ze het te druk hebben...
Veel vraag = duurder. Minder vraag = minder duur. Een goede klant gaat ook een beter rentetarief krijgen dan een minder goede klant.
Vandaag aanbod getekend.
Bedrag: 322000 euro
Termijn: 25 jaar
Quotiteit: 100%
Rentevoet: 1,73% vast.
Verplichte brand en ssv.
Bedrag: 322000 euro
Termijn: 25 jaar
Quotiteit: 100%
Rentevoet: 1,73% vast.
Verplichte brand en ssv.
-
- Newbie
- Contacteer:
Vandaag eerste voorstel ontvangen van ING:
Leenbedrag: 310.000 €
Quotiteit: 75%
Termijn: 20 jaar vast
Rentevoet: 1,19%
SSV verplicht, brandverzekering niet
Leenbedrag: 310.000 €
Quotiteit: 75%
Termijn: 20 jaar vast
Rentevoet: 1,19%
SSV verplicht, brandverzekering niet