aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Zelf brood bakken is een mooie besparing en gezonder ook.
@ Timo :
Ik denk dat je de zaak overcompliceert...
Niet doen.
Voor je het weet zit je vol van dergelijke vragen.
Eet wat je lekker vindt en wat gezond is met zo veel mogelijk afwisseling. Dat is op zich ook het gezondste.
Ik denk dat je de zaak overcompliceert...
Niet doen.
Voor je het weet zit je vol van dergelijke vragen.
Eet wat je lekker vindt en wat gezond is met zo veel mogelijk afwisseling. Dat is op zich ook het gezondste.
waar haal jij uw deeg ? als ik zo die afzonderlijke verpakkingen bekijk waar je niets moet afwegen komt het bijna evenduur uit, gezonder zal het inderdaad wel zijnBrugse Leeuw schreef: ↑9 april 2020, 02:46 Zelf brood bakken is een mooie besparing en gezonder ook.
https://www.aldi.be/nl/producten/assort ... ticle.html
Hiermee maak je een brood van 800 gram of een kilo?
Hiermee maak je een brood van 800 gram of een kilo?
Geen idee of dit een besparing kan zijn, maar wat ik mij hierbij afvraag:bose schreef: ↑13 april 2020, 14:13… /... gezonder zal het inderdaad wel zijnBrugse Leeuw schreef: ↑9 april 2020, 02:46 Zelf brood bakken is een mooie besparing en gezonder ook.
Op welke objectieve feiten is jullie bewering gebaseerd dat zelfgebakken brood gezonder zou zijn dan dat van een warme bakker?
Geloven jullie misschien dat bakkers ongezonde ingrediënten toevoegen aan hun vers gebakken brood?
Ikzelf zou eerder vrezen dat er in een "kant-en-klare" broodbakmix een hoop overbodige ingrediënten toegevoegd worden.
Ik lees op internet dat zelfgebakken brood even gezond is als brood van de bakker. Je kunt het ook omdraaien: brood van de bakker is even gezond als zelfgebakken brood.
Brood bakken: 5 minuten
Brood halen bakker: 15 minuten.
En als ik boodschappen doe breng ik regelmatig een stokbrood mee.
Nog een voordeel van zelf bakken: je voegt er aan toe wat je zelf wil (gemalen) noten, pitten, zaden.
Brood halen bakker: 15 minuten.
En als ik boodschappen doe breng ik regelmatig een stokbrood mee.
Nog een voordeel van zelf bakken: je voegt er aan toe wat je zelf wil (gemalen) noten, pitten, zaden.
Kan je eens aangeven hoe jij je brood bakt?
Oven/machines/....
Zou ook wel brood willen bakken in 5min tijd. Hier duurde dat altijd verschillende uren.
Oven/machines/....
Zou ook wel brood willen bakken in 5min tijd. Hier duurde dat altijd verschillende uren.
Denk dat Rudallen bedoelt dat je 5minuten werk hebt met een broodmix.
Machine open, broodmix erin, water erbij, machine opzetten = 1 minuut werk.
Brood uithalen, snijden, ... = 1 minuut werk.
Toestel zuivermaken = 3 minuten werk.
iets in die aard. Dat er in totaal 4u over gaat, tja moet je die meetellen of niet?
Machine open, broodmix erin, water erbij, machine opzetten = 1 minuut werk.
Brood uithalen, snijden, ... = 1 minuut werk.
Toestel zuivermaken = 3 minuten werk.
iets in die aard. Dat er in totaal 4u over gaat, tja moet je die meetellen of niet?
Dat zou je moeten weten, je blijft toch niet naar die machine kijken van begin tot einde.
Voorbereiding 5 minuten + 3 uur in van de machine
Voorbereiding 5 minuten + 3 uur in van de machine
+ nog eens een paar uur om af te koelen
Sommigen hier staren 3 uur naar de machine, tot het brood klaar is. Om vervolgens nog eens 2 uur te staren naar het brood, tot het is afgekoeld.
In deze tijden kan een mens pas zien wat hij echt kan sparen. Geen onnodige uitgaven aan kledij, luxeartikelen, etc...
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!