aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Pindanoten of dus de 100 procent pindakaas?
Ik heb ook zelf opgezocht en dat is men eigen dipsausje voor bv rauwkost te maken daar wat zout in.
Het diing is ik weet dat olijven helpen maar dat is een lichte verslaving aan het worden en moet toch eens afwisselen.
Ik heb ook zelf opgezocht en dat is men eigen dipsausje voor bv rauwkost te maken daar wat zout in.
Het diing is ik weet dat olijven helpen maar dat is een lichte verslaving aan het worden en moet toch eens afwisselen.
-
anonymous9
Door het verschrikkelijk drama van de marteldood van Sanda Dia is gebleken dat er in visolie veel zout zit.Timoootjex schreef: ↑1 september 2020, 19:57 Iemand die qua eten een gezonde tip weet waar veel zout in zit maar toch nog gezond?
gerookte zalm en consoorten....
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Gezouten pindanoten aangezien je 1 gezond en 2 zout wil.
In pindakaas zit doorgaans ook palmolie, dus minder gezond. Wel puurder is de pindekaas uit de biowinkel, die heeft maar 1 ingredïent: pindanoten. Maar pindakaas is niet zout, dus dat niet wat je vroeger.
Je kan zoute pindanootjes afwisselen met olijven
In pindakaas zit doorgaans ook palmolie, dus minder gezond. Wel puurder is de pindekaas uit de biowinkel, die heeft maar 1 ingredïent: pindanoten. Maar pindakaas is niet zout, dus dat niet wat je vroeger.
Je kan zoute pindanootjes afwisselen met olijven
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Huiveren naar zout?Timoootjex schreef: ↑1 september 2020, 19:57 Iemand die qua eten een gezonde tip weet waar veel zout in zit maar toch nog gezond?
Ik merk dat ik op sommige momenten huiver naar zout(wat denk ik op zich al niet gezond is)
Pekelharing?
Persoonlijk zou ik een frozen margarita aanbevelen.
Vol van natuurlijke ingrediënten en puur zout.
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Hmm idd.
Ik heb soms een huiver/drang naar zout en los dit vaak op met olijven te gaan halen omdat die het effect dus helemaal wegkrijgen. Wat de oorzaak is van die plotse drang naar zout weet ik niet maar ik weet wel dat ik me nadien energieker voel.
Nu de voorbeelden lijken me idd logisch maar ik kon ze niet goed samenvatten.
Eigen dipsaus maken met zout/bitter in.
Pinda's/pindakaas
Wat ik zelf ook lust is zoute popcorn.
Gerookte vis
Visolie(al is dat niet mijn favoriet)
En olijven verhelpen het dat weet ik al.
Dat is al een mooie mix om mee te beginnen.
Ik denk dat ik wel best eens kijk waar dit plots zoutterugval vandaan komt.
Ik heb soms een huiver/drang naar zout en los dit vaak op met olijven te gaan halen omdat die het effect dus helemaal wegkrijgen. Wat de oorzaak is van die plotse drang naar zout weet ik niet maar ik weet wel dat ik me nadien energieker voel.
Nu de voorbeelden lijken me idd logisch maar ik kon ze niet goed samenvatten.
Eigen dipsaus maken met zout/bitter in.
Pinda's/pindakaas
Wat ik zelf ook lust is zoute popcorn.
Gerookte vis
Visolie(al is dat niet mijn favoriet)
En olijven verhelpen het dat weet ik al.
Dat is al een mooie mix om mee te beginnen.
Ik denk dat ik wel best eens kijk waar dit plots zoutterugval vandaan komt.
Heb je daar al veel langer last van, of alleen sinds deze "hittegolf" zomerTimoootjex schreef: ↑1 september 2020, 19:57 ... Ik merk dat ik op sommige momenten huiver naar zout ...
Wegens overmatig transpireren, moeten we tijdens hitte-periodes meer (water) drinken doordat er vochttekorten ontstaan (zoals algemeen geweten is).
Maar wat minder geweten is: we krijgen dan ook te maken met zouttekorten.
Sommige mensen kunnen zich daar behoorlijk slecht door voelen of zelfs ziek worden.
Het wordt dan ook aangeraden om (tijdelijk) voor extra zout-innames te zorgen.
Mogelijke oorzaak hoofdpijn bij extreme hitte en veel drinken: Zouttekort
https://gripopkoolhydraten.nl/mogelijke ... outtekort/
-
Timoootjex
- Hero Member

- Contacteer:
Enkel sinds deze zomer gelukkig maar ik merk het al enkele weken.
De zomer is bijna voorbij.
Dus nog even doorbijten.
Dus nog even doorbijten.
Wat ik graag klaarmaak, goedkoop en heel lekker: pasta putanesca.Timoootjex schreef: ↑2 september 2020, 11:33Enkel sinds deze zomer gelukkig maar ik merk het al enkele weken.
Ansjovis in glazen bokaaltje uit Lidl of Carrefour.
Voor de rest, ajuin, look, tomaten uit blik, chili peper of poeder, pasta en parmezaan.
Je kan zelfs de zoute olie van de ansjovis gebruiken om mee aan te stoven.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Een goede bespaartip is je grote aankopen zoveel mogelijk in het buitenland doen. Bijvoorbeeld een auto.
VW Golf basismodel 1.0 tsi 90pk in Duitsland : +/- 17.000 euro en in Belgie catalogusprijs 24.080 euro.
VW Golf R-line 2.0 tdi 150 pk in Duitsland : +/- 27.000 euro en in Belgie 36.035 euro. catalogusprijs
https://www.neuwagenkauf.com/processsea ... 2%5D%7D%7D
VW Golf basismodel 1.0 tsi 90pk in Duitsland : +/- 17.000 euro en in Belgie catalogusprijs 24.080 euro.
VW Golf R-line 2.0 tdi 150 pk in Duitsland : +/- 27.000 euro en in Belgie 36.035 euro. catalogusprijs
Wat ik de laatste tijd vaker en vaker gebruik voor tweedehands gerief: Vinted en facebook marketplace.
Vroeger vond ik veel koopjes op Kapaza, maar 2dehands vind ik geen waardige vervanger...
Vroeger vond ik veel koopjes op Kapaza, maar 2dehands vind ik geen waardige vervanger...
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

En het stikt er van de oplichters
En dat ging dan over een prul van €10*Bonjour*
* je l'achète au prix indiqué et j'ajoute 20 euros pour que l'article me
soit réservé. Dès que vous aurez reçu l'argent sur votre compte,
j'appellerai le service de ramassage BPOST pour récuperer l'article chez
vous. Les frais de transport et d'enlèvement sont à ma charge. *
*PS : Si vous êtes d'accord, veuillez me faire parvenir les informations
suivantes:*
*Nom :*
*Prénom :*
*Adresse :*
*Numéro de téléphone :*
*Montant total :*
*E-mail correct :*
*Numéro de compte BE: *
*Pour que je puisse effectuer le paiement*
*mes coordonnées*
*Nom: Rachelle Benoit*
*Adresse: Hazebeekstraat 8531 Harelbeke, Belgique *
*Cordialement*
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
Charlesvdw
- Hero Member

- Contacteer:
Amai da’s nogal een marge voor D’Ieteren!Brembos schreef: ↑2 september 2020, 20:28 Een goede bespaartip is je grote aankopen zoveel mogelijk in het buitenland doen. Bijvoorbeeld een auto.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Wel rekening mee houden dat je de btw in België moet betalen. Os momenteel 5pct meer bij ons dan in DuitslandBrembos schreef: ↑2 september 2020, 20:28 Een goede bespaartip is je grote aankopen zoveel mogelijk in het buitenland doen. Bijvoorbeeld een auto.