aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Scarlet heeft dat ook aan zelfde prijs (luistert naar de kleuternaam poco/loco), maar als je al een telefoonkabel binnen hebt en geen kabel kan dat voordeliger zijn.
Om te streamen zou ik toch Telenet nemen.
Bekijk ook eens de toekomst: https://tadaam.be/ 40€/maand.
Dit is een testfase (Telenet). Je kan uw internet overal meenemen omdat het op 4G werkt (later 5G).
Bekijk ook eens de toekomst: https://tadaam.be/ 40€/maand.
Dit is een testfase (Telenet). Je kan uw internet overal meenemen omdat het op 4G werkt (later 5G).
Vraagje:
Waar vind ik de beste prijs/kwaliteit van noten en zaden? Ik ben al lang klant van pit&pit maar nu ze voortdurend zonder gojibessen zitten, zoek ik elders mijn heil.
Ik heb ook op de plaatselijke markt geprobeerd, maar stelde vast dat de marktkramers daar dikwijls oneerlijk waren over hun mengelingen (bijv. een massa suiker toevoegen).
Iemand ervaringen met bijv. De Notenshop uit NL of andere aanbevelingen?
Waar vind ik de beste prijs/kwaliteit van noten en zaden? Ik ben al lang klant van pit&pit maar nu ze voortdurend zonder gojibessen zitten, zoek ik elders mijn heil.
Ik heb ook op de plaatselijke markt geprobeerd, maar stelde vast dat de marktkramers daar dikwijls oneerlijk waren over hun mengelingen (bijv. een massa suiker toevoegen).
Proximus Start (internet) voor 27.50 euro.
Ik heb dat al jaren. Zeer tevreden over. Streamen lukt ruimschoots.
Dat was enkel niet het geval in de prehistorie met ADSL.. Ooit...
Indien zeer weinig gebruik : kijk naar de Orange oplossing met 4G, ook als je geen abonnement wil waar kabels voor binnen moeten gebracht worden.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ik betaal elk jaar minder om naar Azië of Oceanië te reizen voor enkele weken dan dezelfde periode in Europa door te brengen. Met de péage heen/terug naar Zuid-Frankrijk kan je makkelijk naar Bangkok,... vliegen. Mensen die voor de ‘goedkoop’ binnen Europa blijven vergeten altijd effectief de vergelijking te maken. Maar ik begrijp deels de opmerking.Cydox schreef: ↑9 februari 2020, 11:34 Op reis, dagtrips naar de kust of autovakantie naar duitsland/frankrijk/dardennen ipv vlieg vakanties.
Geen frisdrank, amper nog snacks/tussendoortjes.
Geen cadeau'tjes voor sinterklaas/kerst/nieuwjaar/verjaardag/moedertjesdag enz
Maar besparen doe je niet alleen op de kleine bedragen, maar vooral de grotere uitgaves. Hoe vaak men me al niet vroeg wanneer ik een andere wagen zou kopen![]()
En dan suggereren ze om een nieuwe SUV te kopen. Dezelfde mensen die zouden 15km verder rijden voor 2cent/l te besparen, maar dan onnodig dure wagens kopen en al een nieuwe willen na een jaar of 6.
https://www.npostart.nl/keuringsdienst- ... rce=tvblik
Over broodmix.
Het verschil tussen gewoon bloem kopen of een broodmix.
Zelf hou ik het altijd bij gewone bloem.
Over broodmix.
-
- Hero Member
- Contacteer:
basboernoten.nl . Buiten corona-tijden ook eens kijken in de buurt van het Klein Kasteeltje naar live winkels.MoreOrLess schreef: ↑16 april 2020, 19:58 Iemand ervaringen met bijv. De Notenshop uit NL of andere aanbevelingen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Edpnet VDSL XS geeft je meer voor minder geld en is kwalitatiever en goedkoper. Zeker aan te raden als je iets of wat technisch aangelegd bent!
Goed idee! Die hebben nu ook een zwaarder type vast 4G-abonnement dat voor bijna iedereen voldoet.Indien zeer weinig gebruik : kijk naar de Orange oplossing met 4G, ook als je geen abonnement wil waar kabels voor binnen moeten gebracht worden.
Bij mij kost dat Basic internet van Telenet nu 28,31 eur. Vanwaar komt die 32 eur?BRT schreef: ↑16 april 2020, 13:06 Ik probeer al een tijdje de VRT en VTM app uit, en meer bepaald de functie om te casten naar de TV. Werkt al enkele weken prima. Feit is dat ik amper de televisie opzet, en daarom denk aan een internet only abonnement. Telenet is de enige die dit aanbied, en hoewel normaliter de duurste, komt zo een abbo op slechts 32€ p/m.
Mensen met ervaring?
We hadden voor de installatie, de DiY optie genomen maar die technieker heeft alles gedaan. Die heeft de modem netjes omhoog gehangen etc. Best wel alleen de vrouw des huizes laten thuis zijn

Ik weet niet hoe de installaties nu gebeuren.
Eventueel zelf aanplanten?MoreOrLess schreef: ↑16 april 2020, 19:58 Vraagje:
Check in je buurt of er iemand een notenboom heeft staan, je kan daar een deal sluiten.
Over 5 jaar kan ik u walnoten verkopen! Genoeg notenbomen... maar nog een beetje geduld is nodig.
Heb ook hazelnoten en beukennoten. Hazelnoten vind je hier en daar ook wel in het wild bv bij kleine treinstations of aan de jaagpaden.
Gojibessen heb ik ook in de tuin, maar niet genoeg om te verkopen.
Ja, ik denk dat bloem het beste is. Pesto maak je bv ook veel beter zelf ipv uit een potje. Met die broodmixen weet je nooit wat er allemaal in zit. Maar ja het kan al eens gemakkelijk zijn zo een broodmix.haelewyn schreef: ↑17 april 2020, 09:43 https://www.npostart.nl/keuringsdienst- ... rce=tvblik
Over broodmix.
Die 32€ is de business variant. Raar dat het duurder is, hoewel je iets betere specs krijgt voor dat geld.Jamesken schreef: ↑17 april 2020, 10:09Bij mij kost dat Basic internet van Telenet nu 28,31 eur. Vanwaar komt die 32 eur?BRT schreef: ↑16 april 2020, 13:06 Ik probeer al een tijdje de VRT en VTM app uit, en meer bepaald de functie om te casten naar de TV. Werkt al enkele weken prima. Feit is dat ik amper de televisie opzet, en daarom denk aan een internet only abonnement. Telenet is de enige die dit aanbied, en hoewel normaliter de duurste, komt zo een abbo op slechts 32€ p/m.
Mensen met ervaring?
We hadden voor de installatie, de DiY optie genomen maar die technieker heeft alles gedaan. Die heeft de modem netjes omhoog gehangen etc. Best wel alleen de vrouw des huizes laten thuis zijndat helpt.
Ik weet niet hoe de installaties nu gebeuren.
Al eens geprobeerd met gewone bloem of meel je eigen brood te bakken in een stenen bol in de elektrische oven?
Ik doe dit al jaren twee keer per week zo.
Die stenen bol verslijt nooit, je hebt het uitzicht en smaak van een brood in een steenoven gebakken, je stelt je brood samen volgens eigen smaak en bijna iedereen zal wel een elektrische oven in huis hebben.
Bak altijd brood met volkorenmeel van de molenaar. Zakken van 5 kg om te kunnen variëren in smaak. Kom ik maanden mee toe. Meng ook altijd twee soorten meel door elkaar. Soeplepel droge gist van Bruggeman. Te verkrijgen bij de molenaar maar ook in de Colruyt.
Onder drie delen meel zaden, noten en kruiden naar eigen smaak mengen en een koffielepel zout.
Zout niet in aanraking met de droge gist laten komen.
Na toevoegen lauw water in plaats van suiker een eetlepel honing uit eigen tuin en een eetlepel olijfolie.
Alles mengen met de keukenrobot tot het deeg niet meer aan de handen plakt maar mag ook niet te droog zijn.
De massa moet mooi aan elkaar kleven zonder droge korrel en zonder papperig vochtig.
Dan met de hand kneden tot een mooie bol en 20 minuten laten rijzen op een tochtvrije plaats. Ik leg de deegbol altijd terug in de mengkom van de robot met een handdoek over.
Na 20 minuten terug een tweetal minuten kneden met de hand, platslaan tot een pannekoek want de lucht van de eerste rijzing moet er uit, in vorm kneden, op de plaat van de stenen broodbol plaatsen en deksel erop. Ik plaats de bol dan in de oven. Mag ook op plaats buiten de oven maar bespaart me een handeling.

45 minuten laten rijzen op aanrecht of in de oven.
Dan 45 minuten bakken op 240° op onderste ovenrek.
Ik doe dat in één beweging door na plaatsen in de oven deze in te stellen op 240° met een duurtijd van 45 minuten en uitgestelde start van 45 minuten. Dan kan je al 90 minuten iets anders doen.
Na einde baktijd onmiddellijk uit de oven halen, deksel er af en brood van onderstuk halen en op rooster plaatsen. anders wordt het vochtig. Is één van de nadelen van een kant en klare mixoven. Brood is langs drie kanten afgesloten van de lucht.
Laten afkoelen.
Levert een mooi gerezen rond brood op dat best een week goed blijft zonder uit te drogen en je weet wat er in zit.
Ben er zelf een 10-15 minuten mee bezig. Je bent wel een twee uur bezig (5+20+2+45+45+1) maar gedurende het grootste deel van de tijd kan je gewoon iets anders doen.
Havermelk is gezond voor de darmen, om je goed te voelen in het algemeen want het bevat veel vitamine B.
In de winkel kost het van Alpro over de 2 euro per liter.
Hoe maak je het zelf ?
Een liter water , 10 cent havermout, mixen , zeven , koelen....
Ferme besparing mogelijk !!!!
Ik ga dat eens proberen.
In de winkel kost het van Alpro over de 2 euro per liter.
Hoe maak je het zelf ?
Een liter water , 10 cent havermout, mixen , zeven , koelen....
Ferme besparing mogelijk !!!!
Ik ga dat eens proberen.