aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Wie levert maakt volgens mij niet uit. Als je zelf boven de 20 geraakt heeft de truuk natuurlijk geen zin, maar je kan wel eerder gekochte cadeaubonnen gebruiken om die bestelling te betalen.David_DeWa schreef: ↑6 juni 2021, 15:22 Toch alleen maar als je steeds voor minder dan 20€ bestelt en het laat leveren door bolkom zelf?
Zelf koop ik wel regelmatig (minstends maandelijks) iets, vaak klein gerief dat niet veel kost (boek, kabeltje gsm, vliegenvanger, ...).
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
De wc-rol plat duwen als je een nieuwe gebruikt, daardoor kan je niet gemakkelijk meer doorrollen en verbruik je minder wc-papier. (Is eigenlijk vooral voor onze kinderen.)
die vind ik wel goed gevonden!RGiskard schreef: ↑7 juni 2021, 10:33
Wie levert maakt volgens mij niet uit. Als je zelf boven de 20 geraakt heeft de truuk natuurlijk geen zin, maar je kan wel eerder gekochte cadeaubonnen gebruiken om die bestelling te betalen.
Zelf koop ik wel regelmatig (minstends maandelijks) iets, vaak klein gerief dat niet veel kost (boek, kabeltje gsm, vliegenvanger, ...).
(Ik had vroeger al gedacht aan meer bestellen en terug te sturen maar dat vind ik op zich gezever en gedoe. dus daar heb ik nooit aan meegedaan)
-
- Verbannen Gebruiker
Thx.Jamesken schreef: ↑7 juni 2021, 08:41Misschien niet voor jou van toepassing maar wel handig: je kan er een goeie media centeroplossing op draaien (Plex).David_DeWa schreef: ↑4 juni 2021, 14:54
We zijn hier voor te leren en vooral voor nuttige bespaartips.
Wat kan je er dan nuttig mee doen waarmee je kan besparen?
Je kan er veel mee doen, niet alles zal zorgen voor besparingen natuurlijk :-), als je tv als slim genoeg is, heb je die brol natuurlijk niet nodig. Je hebt die brol zo ie zo niet nodig, maar het kan leuk zijn.
Met een media center kan ik idd niet veel aanvangen.

Of het brol is weet ik niet want ik heb er geen ervaring mee.
TV is inderdaad slim genoeg voor wat ik hem gebruik.
En iedere TV met een HDMI (en optische) poort kan aan een (afgeschreven) PC gekoppeld worden wat hem sowieso slimmer maakt.

-
- Verbannen Gebruiker
Als ik de voorwaarden van bolkom goed begrijp zijn levering uitgevoerd door bolkom zelf onder de 20€ te betalen en leveringen door partners altijd kosteloos? *RGiskard schreef: ↑7 juni 2021, 10:33 Wie levert maakt volgens mij niet uit. Als je zelf boven de 20 geraakt heeft de truuk natuurlijk geen zin, maar je kan wel eerder gekochte cadeaubonnen gebruiken om die bestelling te betalen.
En eigenlijk gebruik ik bolkom nog maar nauwelijks. Ze zijn goed om online een product op te snorren en nadien online (veel) goedkoper te vinden. Ook al moet je elders verzendkosten betalen is het daar meestal nog goedkoper dan bij bolkom.
*Bestellingen onder € 20,- Levering door partners: geen verzendkosten
Bestellingen onder € 20,- Levering door bol.com: € 2,99
-
- Verbannen Gebruiker
Of een Japans toilet installeren.

Nooit meer WC-papier kopen en hamsteren, aangenamer en hygiënischer.
-
- Verbannen Gebruiker
Wat bij een stroompanne?David_DeWa schreef: ↑7 juni 2021, 13:40 Of een Japans toilet installeren.![]()
Zo deed ik het (heel) lang geleden, met een pc. Maar met die pi is het eenvoudiger,aangenamer, minder stroomvebruik en er is geen actieve koeling nodig.David_DeWa schreef: ↑7 juni 2021, 13:32.
En iedere TV met een HDMI (en optische) poort kan aan een (afgeschreven) PC gekoppeld worden wat hem sowieso slimmer maakt.![]()
-
- Verbannen Gebruiker
Goed half* punt.sintorama schreef: ↑7 juni 2021, 14:05Wat bij een stroompanne?David_DeWa schreef: ↑7 juni 2021, 13:40 Of een Japans toilet installeren.![]()
Toch voor mensen wiens huis daar nog aan onderhevig is.

* Als je woning nog aan het net gekoppeld is en geen eigen back up heeft is voor die paar keer dat de stroom uitvalt een enkele WC-rol als back up misschien een oplossing?

Je kan dat kookvocht beter hergebruiken om het toilet mee door te spoelen ipv het zomaar weg te kappendreaZ schreef: ↑12 februari 2020, 17:57Van 't zelfde hier: de kost van de auto, de woning en de kinderen op kot doet alle overige uitgaven en besparingen verbleken.
Maar zoals werd opgemerkt, gaat deze draad over besparingstips en dat wordt hier geinterpreteerd als de kleine percentjes, dus het is best leuk om te lezen.
Ikzelf giet het kookwater niet weg. Ik laat het in de pot, deksel erop en 't is mijn plaatselijke chauffage voor een uur (behalve in de zomer, dan kan het niet snel genoeg de gootsteen in). Ik spaar er misschien een halve cent mee uit, maar het beperkt ook de opwarming van de aarde. Een andere tip in dat genre is, wederom sezoensgebonden: zet de frisdrank eerst een tijd buiten in de koude en pas dan in de koelkast. Dit heeft in eerste instantie natuurlijk het omgekeerde effect (wat de opwarming van de aarde betreft) maar je kan niet alles hebben.
Crypto is passé.YoungMoney schreef: ↑2 juni 2021, 16:59Leuk een gelijkgestemde ziel te treffen!Maar zo'n 10 jaar geleden kwam ik er ook al eentje tegen, dus ook ik ben gelukkig getrouwd.
![]()
Bovendien heb ik (té) veel belegd in verschillende cryptomunten, dus op dat vlak zouden we dan alzeker niet financieel overeenkomen vrees ik...
Verkoop nu je nog kan.