aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
En denk je dat die "groepabonnementen" nog lang zullen bestaan ... I don't think so ... en trouwens je hebt niet enkel Netflix maar intussen al tientallen streamingtoestanden waarvoor je extra mag betalen ... er komt een tijd dat je voor iedere serie of uitzending die je wil zien een ander abonnement zal mogen aanschaffen ... maar profijt dat jullie doen, forget it ! Ik kijk naar de gewone "lineaire" televisie (zoals ze het tegenwoordig noemen) en ik kan mijn avond al meer dan daarmee vullen, los van al die Netflixreeksen ... ik heb niet het gevoel dat ik ook maar iets mis.
Op de kabel zijn het natuurlijk allemaal nieuwe programma's en worden er absoluut geen herhalingen uitgezonden
.
Maar bon iedereen zijn ding, ik was nog liever af dan naar bv. Dertigers te moeten kijken.

Maar bon iedereen zijn ding, ik was nog liever af dan naar bv. Dertigers te moeten kijken.

Eens een avond niet naar dat bakske of dat ander, kleiner bakske kijken is ook niet erg hoor ... dat lukt ook ... een boek, een tijdschrift, ... kan ook interessant zijn.
Maar zoals je het zelf zegt : ieder zijn ding ... en als afwassen het jouwe is

Mijn oplossing: Geen TV kijken, geen Netlix, geen enkel abonement, ...
Vul je avonden nuttig in:
-Wil je iets bijleren? Je kan online alles vinden, gratis.
-Wil je ontspannen? Misschien wat sporten? Lopen en thuis trainen met gewichten is gratis.
-Wil je muziek luisteren? Genoeg gratis diensten beschikbaar.
-Wil je iets toch iets kijken? Je kan online genoeg gratis dingen bekijken die te maken hebben met je interesses, zoek gewoon op youtube. Ook websites van alle mogelijke zenders zetten vanalles gratis online.
Maar abonnementen ten allen tijde vermijden, zowel lineaire TV als Netflix en consorten.
Vul je avonden nuttig in:
-Wil je iets bijleren? Je kan online alles vinden, gratis.
-Wil je ontspannen? Misschien wat sporten? Lopen en thuis trainen met gewichten is gratis.
-Wil je muziek luisteren? Genoeg gratis diensten beschikbaar.
-Wil je iets toch iets kijken? Je kan online genoeg gratis dingen bekijken die te maken hebben met je interesses, zoek gewoon op youtube. Ook websites van alle mogelijke zenders zetten vanalles gratis online.
Maar abonnementen ten allen tijde vermijden, zowel lineaire TV als Netflix en consorten.
Het dilemma is wat je met al die besparingen wil teweegbrengen:
In mijn geval spaar ik voor de aanschaf van een (nieuw) groter huis (binnen dit en 10 jaar)
Dat wil niet zeggen dat wij niet op reis gaan of op restaurant, maar meestal goedkope reizen binnen Europa.
Anderen sparen misschien voor de aankoop van die luxe wagen of omdat ze uit gewoonte sparen
Aan TV en abonnementen kan ik geen geld uitgeven.
Het enige dat ik nog zou willen doen is opleiding in iets praktisch (loodgieterij), wat je dagelijks kan gebruiken.
In mijn geval spaar ik voor de aanschaf van een (nieuw) groter huis (binnen dit en 10 jaar)
Dat wil niet zeggen dat wij niet op reis gaan of op restaurant, maar meestal goedkope reizen binnen Europa.
Anderen sparen misschien voor de aankoop van die luxe wagen of omdat ze uit gewoonte sparen
Aan TV en abonnementen kan ik geen geld uitgeven.
Het enige dat ik nog zou willen doen is opleiding in iets praktisch (loodgieterij), wat je dagelijks kan gebruiken.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
- auto vervangen door fiets en openbaar vervoer, bijzonder voordelig voor mij als 65+; ook recreatief in combinatie met mijn vouwfiets (https://www.routeyou.com/nl/group/view/ ... ar-vervoer)
- leidingwater vervangen door regenwater: niet alleen voor tuin en wc, maar ook voor wasmachine en vooral warmwatercircuit => geen kalkproblemen meer. We verbruiken nog 9m³ drinkwater per jaar.
- leidingwater vervangen door regenwater: niet alleen voor tuin en wc, maar ook voor wasmachine en vooral warmwatercircuit => geen kalkproblemen meer. We verbruiken nog 9m³ drinkwater per jaar.
De voorbije jaren bracht bij mij, het regelmatig nazien en eventueel vervangen van contracten, tot nu toe al de grootste besparingen op:
-alle verzekeringscontracten (woning, gezin, auto, reis, hospitalisatie);
-en ook het al sinds vele jaren overgeschakeld zijn naar Ecopower.
-alle verzekeringscontracten (woning, gezin, auto, reis, hospitalisatie);
-en ook het al sinds vele jaren overgeschakeld zijn naar Ecopower.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kan een huisbaas vragen contractueel om familiale te nemen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
mijn vrouw (zonder haarkappersopleiding) knipt me al 50 jaar, gratis
-
- Hero Member
- Contacteer:
Heey,
Ik vroeg me af. Ik scheer nu graag met gilette mach 3 scheermesjes.
Ik zie bij kruidvat scheermesjes van 1 euro, zijn die kwalitatief goed?
Ik scheer niet echt veel en als ik scheer heb ik ten eerste al gedouched waardoor scheren beter lukt. Wat raadden jullie aan?
Ik vind het gewoon erg duur.
Ik scheer niet echt veel en als ik scheer heb ik ten eerste al gedouched waardoor scheren beter lukt. Wat raadden jullie aan?
Momenteel, met deze onzekerheid: gewoon effe van de beurs blijven. grote besparing 

Mach 3 is goed, met 1 mesje kom ik 3 a 4 weken toe bij bijna dagelijks scheren. Met scheerschuim, geen douche. Achteraf eventueelTimoootjex schreef: ↑3 maart 2020, 20:13 Heey,