aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
Re: aan welke bespaartips hebben jullie het meeste?
ThibautD schreef: ↑11 februari 2020, 09:10Ik ben over geschakeld op een klassiek scheermesje (een zogenaamde krabber of safety razor)Ik zoek enkel nog een alternatief voor scheermesjes want man dat is duur ...
Misschien eens kijken voor een scheermachine?
Ik scheer me met een kwast en echte scheerzeep (geen spuitbusrommel). Scheerschuim uit een spuitbus irriteert en droogt de huid uit.
Je hebt al een deftig krabbertje voor ongeveer €10 (de Lord L6 safety razor).
De mesjes kun je kopen via ebay. Voorbeeld 100 mesjes van het merk Voskhod voor ongeveer €11 (inclusief verzendkosten!)
Met 1 mesje kan je meerdere keren scheren. Er zijn tal van merken te verkrijgen (Voskhod, Derby, Lord, Gilette,...)
Een kwalitatieve synthetische kwast heb je al voor ongeveer €22. Als je daar een beetje zorg voor draagt, heb je die voor jaren.
Op die manier kan je je goedkoop scheren! Het is bovendien milieuvriendelijk want de wegwerpmesjes die je nu aanschaft zijn allemaal vervaardigd uit plastic.
Het vraagt wel een kleine leercurve en gewenning. In het begin is het een beetje zoeken naar de juiste scheerhoek maar oefening baart kunst!
De eerste keer dat ik lees dat wegwerpplastiek milieuvriendelijk is.
Help !!
Als je plastic apart weggooit en het voor recyclage / fabricatie van nieuw plastic wordt gebruikt, dan is er niet echt een probleem met de milieuvriendelijkheid van dit product.
Ik scheer me elektrisch.
Komt voor mijn part goedkoop genoeg uit en ik heb geen afval.
Het resultaat staat me ook meer aan omdat ik dan geen dagelijks bloedverlies moet stoppen.
Ik scheer me elektrisch.
Het resultaat staat me ook meer aan omdat ik dan geen dagelijks bloedverlies moet stoppen.
Plastic recycleren vraagt veel energie en co uitstoot. Dus heeft het wel een enorme impact op het millieu.haelewyn schreef: ↑12 maart 2020, 07:43 Als je plastic apart weggooit en het voor recyclage / fabricatie van nieuw plastic wordt gebruikt, dan is er niet echt een probleem met de milieuvriendelijkheid van dit product.
Ik scheer me elektrisch.
Zeg mannen ! Nog een besparingstip : Bij ALDI (en een paar anderen volgen nog) zijn de koffiemachines goedkoop.
Dolce Gusto bij Aldi, 4 dozen cups inclusief, voor 55 euro is 'een prijsje'.
Dolce Gusto bij Aldi, 4 dozen cups inclusief, voor 55 euro is 'een prijsje'.
Vroeger was er een "man uit Gent" die met de regelmaat van de klok echte besparingstips post(t?)e op dit forum. Waarmee niet bedoeld wordt dat die van jou, haelewijn, waardenloos zijn.
Jammer genoeg werd hij door het gekende duo van fake trollenjagers hier buitengepest.
Een van die twee ingebeelde superhelden geeft hem nog nu en dan steken onder water.
mijn laatste bespaartip....
overschakeling naar scarlet trio.
Kabel weg en ongeveer 30 euro winst per maand
overschakeling naar scarlet trio.
Kabel weg en ongeveer 30 euro winst per maand
Ik probeer niet de eerste van het klassement te zijn. Ik wil graag besparen en doe mijn best om dingen die ik zie te delen. Van mij mag iedereen en ook de man uit Gent of zelfs uit Melle zoveel leuke tips posten als ze willen.
Ik heb niet de illusie dat het ene lid hier meer waard is dan het andere.
In tips als : "knip je tube tandpasta achteraan open en haal er nog veel meer uit" zie ik zelf geen heil. Ieder zijn ding. Ik vind dat wat te fanatiek.
Even mijn tip van voordien verbeteren : koop op 2dehands.be een toestel dat nog ongebruikt is voor minder geld dan ditte. Ze gaan weg rond de 30 euro.
Ik probeer niet de eerste van het klassement te zijn. Ik wil graag besparen en doe mijn best om dingen die ik zie te delen. Van mij mag iedereen en ook de man uit Gent of zelfs uit Melle zoveel leuke tips posten als ze willen.
Ik heb niet de illusie dat het ene lid hier meer waard is dan het andere.
In tips als : "knip je tube tandpasta achteraan open en haal er nog veel meer uit" zie ik zelf geen heil. Ieder zijn ding. Ik vind dat wat te fanatiek.
Even mijn tip van voordien verbeteren : koop op 2dehands.be een toestel dat nog ongebruikt is voor minder geld dan ditte. Ze gaan weg rond de 30 euro.
En als newbie weet je dit ! ?Rombout schreef: ↑13 maart 2020, 09:21
Vroeger was er een "man uit Gent" die met de regelmaat van de klok echte besparingstips post(t?)e op dit forum. Waarmee niet bedoeld wordt dat die van jou, haelewijn, waardenloos zijn.
Jammer genoeg werd hij door het gekende duo van fake trollenjagers hier buitengepest.
Een van die twee ingebeelde superhelden geeft hem nog nu en dan steken onder water.
voor mij beste bespaartip recent overschakeling van kabel naar scarlet
360 euro per jaar minder
360 euro per jaar minder
Zeer effectieve bespaartip: in de supermarkt bij de zelfscan-kassa's de helft van je mandje niet scannen 

Gerelateerd: in de Albert Heijn je 'Vloerpistolet' (0.45 €) scannen als de quasi identiek uitziende Kaiserpistolet (0.25 €).

ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024