aandeel Colruyt
TIP
aandeel Colruyt
Ik ben van plan om enkele aandelen van Colruyt te kopen.
Hoe gaat dat in zijn werk? Wordt er dan jaarlijks een divident uitgekeerd aan de aandeelhouders?
Ik dacht die te kopen via Me-Direct.
Hoe gaat dat in zijn werk? Wordt er dan jaarlijks een divident uitgekeerd aan de aandeelhouders?
Ik dacht die te kopen via Me-Direct.
Re: aandeel Colruyt
Het eenvoudigste om deze aandelen te kopen is:
- Zorgen dat je voldoende geld op de broker rekening hebt om de aankoop te bekostigen.
- Een kooporder ingeven voor het gewenste aantal stuks, marktorder is OK voor Colruyt. Ze worden dan aan de laagst beschikbare prijs gekocht, min of meer de actuele beurskoers. Doe het dan ook het beste wanneer de beurs open is.
Colruyt is een trouwe dividend betaler.
Op deze pagina kan je hun agenda voor investeerders zien:
https://www.colruytgroup.com/wps/portal ... informatie
Wie bij opening van de beurs op de ex-dividend datum aandelen in bezit heeft, zal recht hebben op het dividend. Enkele dagen later zal dit bedrag op de rekening van je broker verschijnen. De roerende voorheffing is al afgehouden. Deze kan je tot een bepaald bedrag recupereren via je belastingsaangifte.
2 oktober was de meest recente ex-div datum, dus nu zal het weer een tijdje duren voor het volgende dividend.
De dividendpolitiek bij Colruyt is eenvoudig en veilig:
...De Raad van Bestuur streeft ernaar het jaarlijks dividend per aandeel minstens te laten toenemen in verhouding met de toename van de groepswinst. Hoewel dit geen vaste regel is, wordt jaarlijks minimaal 1/3 van de economische groepswinst uitgekeerd onder de vorm van dividenden...
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.