aandeel Colruyt
TIP
Re: aandeel Colruyt
Gisteren op Ter Zake, mooie promo door Mr. Colruyt himself.....! Ik vroeg mij af, vanwaar die tv-minuten op de nationale zender?
Zo op het eerste zicht zijn de verwachtingen toch wat neerwaarts door crisis en concurrentie, maar het blijft een mooi bedrijf en ze proberen in te pikken op nieuwe verkoopstrategieën.
Zo op het eerste zicht zijn de verwachtingen toch wat neerwaarts door crisis en concurrentie, maar het blijft een mooi bedrijf en ze proberen in te pikken op nieuwe verkoopstrategieën.
Los van de waarde van dit aandeel heb ik de indruk dat dit een correct en eerlijk bedrijf is met een menselijke benadering voor haar werknemers.
Als men mij zou verplichten om in een winkelketen te moeten werken dan zou ik Colruyt kiezen.
Als men mij zou verplichten om in een winkelketen te moeten werken dan zou ik Colruyt kiezen.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Net ingestapt aan 35,38€.
Pareltje voor de LT.
Pareltje voor de LT.
hier instap aan 35,15
en volgende week al uitbetaling van dividend 1,00 eur.
en volgende week al uitbetaling van dividend 1,00 eur.
Brugse Leeuw en FilipVdm, wat is jullie argumentatie om in Colruyt in te stappen?
-
anonymous9
Verklaar u nader? De operating en net margins zullen wellicht continu onder druk blijven... Voeg daaraan toe dat Colruyt niet in groeimarkten aanwezig is, en de uitkomst zal zijn dat Colruyt sterk gecorreleerd zal zijn aan het consumptiepatroon van de gemiddelde Belg.Brugse Leeuw schreef:Net ingestapt aan 35,38€.
Pareltje voor de LT.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Aandeel aangekocht omdat:
Ik er zelf een tevreden klant ben en de parkings steeds goed vol zie staan.
Er steevast van overtuigd ben dat Colruyt de supermarktenoorlog zal winnen. De opkomst van Albert Heijn zou wel eens vlugger kunnen gestuit worden dan verwacht.
Colruyt een goed management heeft.
Het aandeel aan een redelijke prijs staat en ik nu ook nog hun dividend opstrijk.
We zullen zien.
Ik er zelf een tevreden klant ben en de parkings steeds goed vol zie staan.
Er steevast van overtuigd ben dat Colruyt de supermarktenoorlog zal winnen. De opkomst van Albert Heijn zou wel eens vlugger kunnen gestuit worden dan verwacht.
Colruyt een goed management heeft.
Het aandeel aan een redelijke prijs staat en ik nu ook nog hun dividend opstrijk.
We zullen zien.
Het is niet omdat je een tevreden klant bent en dat de parkings vol staan, dat je aandelen van colruyt moet kopen.
Een goed management, daarin kan ik je volgen.
Maar ik heb de indruk dat deze sector niet meer zo defensief is als hij is geweest. Winstmages tuimelen naar beneden, consumenten houden de knip op de portemonee, straks volgen de besparingsmaatregelen van de federale regering die zoals gewoonlijk volledig door de middenklasse zal worden gedragen...
Het dividendrendement is niet erg hoog. Geen enkel analist geeft vandaag een koopadvies. Alle analisten adviseren houden.
Vandaar dat ik momenteel pas voor Colruyt.
Een goed management, daarin kan ik je volgen.
Maar ik heb de indruk dat deze sector niet meer zo defensief is als hij is geweest. Winstmages tuimelen naar beneden, consumenten houden de knip op de portemonee, straks volgen de besparingsmaatregelen van de federale regering die zoals gewoonlijk volledig door de middenklasse zal worden gedragen...
Het dividendrendement is niet erg hoog. Geen enkel analist geeft vandaag een koopadvies. Alle analisten adviseren houden.
Vandaar dat ik momenteel pas voor Colruyt.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Colruyt promoot volop hun Boni produkten die van goede kwaliteit zijn.
En het is een publiek geheim dat daar de grootste winstmarges te verdienen zijn.
De broden die ze nu ook verkopen en de klant zelf kan snijden, vliegen buiten.
De instap in ZEB zie ik ook positief in.
Dividend is idd niet hoog maar wel meer dan een spaarboekje.
Grote winsten ga je met Colruyt niet halen maar 10-15% moet haalbaar zijn.
Koers van 40 gaan ze nog wel halen. Wanneer weet ik niet maar ondertussen heb ik toch het dividend.
En het is een publiek geheim dat daar de grootste winstmarges te verdienen zijn.
De broden die ze nu ook verkopen en de klant zelf kan snijden, vliegen buiten.
De instap in ZEB zie ik ook positief in.
Dividend is idd niet hoog maar wel meer dan een spaarboekje.
Grote winsten ga je met Colruyt niet halen maar 10-15% moet haalbaar zijn.
Koers van 40 gaan ze nog wel halen. Wanneer weet ik niet maar ondertussen heb ik toch het dividend.
Ik lees hier al enkele keren ' binnenkort het dividend innen(2 oktober als ik mij niet vergis)'
Sorry, maar deze redenering klopt niet. vandaag is colruyt ex-dividend en daalt het met meer dan 2%.
Wat blijft er nu over van je dividend?
Sorry, maar deze redenering klopt niet. vandaag is colruyt ex-dividend en daalt het met meer dan 2%.
Wat blijft er nu over van je dividend?
-
Raoul van Buffelen
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik vind Colruyt ook een heel mooi bedrijf en ik denk dat ze beter gewapend zijn om uit de "crisettes" te komen dan Delhaize, maar de Bonisering van het aanbod (zo vloek ik soms binnensmonds als ik langs de rekken stap) staat mij niet aan. Mijn lokale Colruyt heeft bv. nog amper pizza's van Dr. Oetker in de diepvriezer; alleen nog 1 of 2 soorten, de rest is Boni e.d. . Ikzelf eet geen pizza's, maar thuis eten ze die Boni alleen als ze echt honger hebben.
Voor sommige producten kan het mij niet schelen welke merk er op staat, maar voor andere is het een reden om ook langs een andere winkel te gaan.
Dus als Colruyt die weg op gaat, dan zie ik het minder positief in.
(Er is natuurlijk meer aan de winkel dan Boni alleen.)
Voor sommige producten kan het mij niet schelen welke merk er op staat, maar voor andere is het een reden om ook langs een andere winkel te gaan.
Dus als Colruyt die weg op gaat, dan zie ik het minder positief in.
(Er is natuurlijk meer aan de winkel dan Boni alleen.)
Misschien even vermelden dat Colruyt meer is dan alleen de supermarkt met de naam Colruyt. Er is ook nog Spar, Okay, Bioplanet en Dreamland. Bij die laatste winkels is er geen of weinig margedruk. Daar wordt nog steeds goed geld verdiend wordt en blijft er ook nog wel wat groei mogelijk. Deze bron van geld zal door Colruyt verstandig geïnvesteerd worden en zorgt vroeg of laat voor winstgroei.
Een ander positief punt is dat Colruyt eigenaar is van zijn eigen winkelpanden en tankstations. Dit op zich is ook een kostenvoordeel en kan - indien ooit nodig - aan een forse meerwaarde verkocht worden.
Door de focus op kostenverlaging én een management dat deze kostenfocus ook echt meent, zal Colruyt een prijzenslag beter kunnen doorstaan dan een andere concurrent. Vroeg of laat wint Colruyt deze prijzenslag én ondertussen zorgt deze prijzenslag 'tijdelijk' voor margedruk en zullen vele bange beleggers Colruyt verkopen wat voor neerwaartse druk op de aandelenprijs Colruyt zorgt. De langetermijn belegger die de aandelen goedkoper wil oppikken, kan er zijn voordeel mee doen.
Een ander positief punt is dat Colruyt eigenaar is van zijn eigen winkelpanden en tankstations. Dit op zich is ook een kostenvoordeel en kan - indien ooit nodig - aan een forse meerwaarde verkocht worden.
Door de focus op kostenverlaging én een management dat deze kostenfocus ook echt meent, zal Colruyt een prijzenslag beter kunnen doorstaan dan een andere concurrent. Vroeg of laat wint Colruyt deze prijzenslag én ondertussen zorgt deze prijzenslag 'tijdelijk' voor margedruk en zullen vele bange beleggers Colruyt verkopen wat voor neerwaartse druk op de aandelenprijs Colruyt zorgt. De langetermijn belegger die de aandelen goedkoper wil oppikken, kan er zijn voordeel mee doen.
Net hetzelfde verhaal van margedruk en concurrentie bij Delhaize enkele jaren geleden (toen ze van €40 naar €25 afgleden), maar met het grote verschil dat Delhaize toen ook spotgoedkoop noteerde met een dividendrendement van meer dan 4%.
Colruyt zie ik de slag wel winnen van Albert Heijn, maar noteren ook met een stevige goede huisvader premie. Aandelen kunnen dus nog wel een stuk lager denk ik.
edit: vergelijkbaar qua winst per aandeel en ook defensief maar Elia vind ik een interessanter aankoop dan Colruyt vandaag.
Colruyt zie ik de slag wel winnen van Albert Heijn, maar noteren ook met een stevige goede huisvader premie. Aandelen kunnen dus nog wel een stuk lager denk ik.
edit: vergelijkbaar qua winst per aandeel en ook defensief maar Elia vind ik een interessanter aankoop dan Colruyt vandaag.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Ik zit op dezelfde golflengte als Poldermol. Een bedrijf met de status als Colruyt en met dalende winstmarge, dalende ebitda en dalende winstcijfers interesseert mij niet. Integendeel zelfs, het is voor mij altijd een teken om deze aandelen te verkopen.
Daarom ook dat ik reeds lang geen telecomwaarden meer bezit.
Daarom ook dat ik reeds lang geen telecomwaarden meer bezit.
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Vandaag haalt Goldman Sachs Colruyt van de verkooplijst en gaat naar neutraal.
Gevolg: een dikke 3 procent omhoog!
Gevolg: een dikke 3 procent omhoog!