Aandeel van dividenden in netto resultaat
TIP
Aandeel van dividenden in netto resultaat
Collega's beleggers,
In het bijhouden van mijn resultaten houd ik ook apart bij wat inkomsten zijn die gerelateerd zijn aan een obligatie coupon of een aandeel dividend, dit tov de inkomsten bij verkoop van een aandeel.
Als ik nu de som van alle coupons en dividenden tov mijn netto winst resultaat van de voorbije jaren zet, dan vind ik dat de dividenden en coupons 7,3% van de totale winst uitmaken.
Dit lijkt me bijzonder laag, maar het betekent wel dat je voor een groot deel belastingsvrij winst kan maken.
Hoeveel is dit bij jullie?
In het bijhouden van mijn resultaten houd ik ook apart bij wat inkomsten zijn die gerelateerd zijn aan een obligatie coupon of een aandeel dividend, dit tov de inkomsten bij verkoop van een aandeel.
Als ik nu de som van alle coupons en dividenden tov mijn netto winst resultaat van de voorbije jaren zet, dan vind ik dat de dividenden en coupons 7,3% van de totale winst uitmaken.
Dit lijkt me bijzonder laag, maar het betekent wel dat je voor een groot deel belastingsvrij winst kan maken.
Hoeveel is dit bij jullie?
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Re: Aandeel van dividenden in netto resultaat
Dat is bij mij nog minder (30% in kap. ETF's), maar in jaren van dalende beurskoersen kan dit ook meer dan 100% worden. Zegt op zich weinig tenzij op zeer lange termijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Aandeel van dividenden in netto resultaat
In 2016: 12%reteiP schreef:Hoeveel is dit bij jullie?
Gemiddeld in de afgelopen 4 jaar: ca 25%.
In een slecht beursjaar zou die verhouding natuurlijk wel eens totaal anders kunnen liggen. Boven de 100% ofzo.
Het feit dat mijn cijfers hoger liggen heeft wellicht te maken met de samenstelling van de portefeuille: in mijn geval veel GVVs en typische dividend aandelen.