Aandeelfonds beheer
TIP
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Aandeelfonds beheer
Hoe beheren de fondshuizen een aandeelfonds ?
Een aandeelfonds kan je beschouwen als een korf van aandelen, een portfolio dus.
Je zou zelf een verzameling aandelen kunnen samenstellen en deze opvolgen.
Nu vraag ik me af: hoe doen fondsbeheerders dit ? (Behalve dat ze de bedrijven vd aandelen eerst serieus screenen)
Kopen die bv een verzameling aandelen die ze dan bv om het half jaar herbekijken, of zitten die constant die aandelen te kopen en verkopen ? Maw zitten die te speculeren met de aandelen in het fonds ?
Zitten gasten zoals bv blackrock met computerapplikaties op de beurs, de aandelen waar het fonds uit bestaat, te kopen en verkopen om het fonds in waarde te doen stijgen ?
Een aandeelfonds kan je beschouwen als een korf van aandelen, een portfolio dus.
Je zou zelf een verzameling aandelen kunnen samenstellen en deze opvolgen.
Nu vraag ik me af: hoe doen fondsbeheerders dit ? (Behalve dat ze de bedrijven vd aandelen eerst serieus screenen)
Kopen die bv een verzameling aandelen die ze dan bv om het half jaar herbekijken, of zitten die constant die aandelen te kopen en verkopen ? Maw zitten die te speculeren met de aandelen in het fonds ?
Zitten gasten zoals bv blackrock met computerapplikaties op de beurs, de aandelen waar het fonds uit bestaat, te kopen en verkopen om het fonds in waarde te doen stijgen ?
Re: Aandeelfonds beheer
Dat zal een beetje afhangen van beheerder tot beheerder zeker ?
Sommige hedge funds verhandelen dezelfde aandelen zelfs miljoenen keer per dag ('high frequency trading').
Sommige hedge funds verhandelen dezelfde aandelen zelfs miljoenen keer per dag ('high frequency trading').
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Re: Aandeelfonds beheer
bedankt Robo
De uitzending van panorama gisteren bracht ook al enige verheldering
De uitzending van panorama gisteren bracht ook al enige verheldering