aandelen Electrawinds / groenkracht cvba
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: aandelen Electrawinds / groenkracht cvba
Bedankt voor de update over de AV, dit bevestigt mijn mening over hoe Groenkracht communiceert
en met zijn coöperanten omgaat sinds er problemen zijn.
Kunnen we als coöperanten nog iets ondernemen, of wordt het gewoon afwachten?
en met zijn coöperanten omgaat sinds er problemen zijn.
Kunnen we als coöperanten nog iets ondernemen, of wordt het gewoon afwachten?
Delmondo, U bent te vroeg weg gegaan. Het venijn zat hem in de staart.
Uiteindelijk is de buitengewone aandeelhoudersvergadering niet doorgegaan, omdat de aanwezige aandeelhouders geen 50 % van het kapitaal vertegenwoordigen.
Een tweede poging zal worden ondernomen op 23-07- 2014, op dezelfde locatie, om 19 uur.
Bij een tweede poging is bovenstaande voorwaarde blijkbaar niet van toepassing.
De gewone aandeelhoudersvergadering is wel doorgegaan.
De rechtsgeldigheid van de besluiten van deze vergadering hangt echter af van de uitslag van een dispuut tussen notaris Vandenputte, die het bestuur verdedigde, en advocaat Geert Lenssens, die in naam spraak van een aantal coöperanten.
Een aantal coöperanten heeft in de loop van eerste helft van 2013 hun ontslag gegeven. Groenkracht heeft dit ontslag aanvaard, maar het scheidingsaandeel werd nog altijd niet uitbetaald. Volgens Geert Lenssens zijn deze mensen nog altijd volwaardige aandeelhouders met stemrecht. Deze mensen zijn blijkbaar niet uitgenodigd op de aandeelhoudersvergadering.
Als Geert Lenssens gelijk haalt, zijn de besluiten van de gewone aandeelhoudersvergadering nietig, en moet de gewone aandeelhoudersvergadering ook overgedaan worden.
Uiteindelijk is de buitengewone aandeelhoudersvergadering niet doorgegaan, omdat de aanwezige aandeelhouders geen 50 % van het kapitaal vertegenwoordigen.
Een tweede poging zal worden ondernomen op 23-07- 2014, op dezelfde locatie, om 19 uur.
De gewone aandeelhoudersvergadering is wel doorgegaan.
De rechtsgeldigheid van de besluiten van deze vergadering hangt echter af van de uitslag van een dispuut tussen notaris Vandenputte, die het bestuur verdedigde, en advocaat Geert Lenssens, die in naam spraak van een aantal coöperanten.
Een aantal coöperanten heeft in de loop van eerste helft van 2013 hun ontslag gegeven. Groenkracht heeft dit ontslag aanvaard, maar het scheidingsaandeel werd nog altijd niet uitbetaald. Volgens Geert Lenssens zijn deze mensen nog altijd volwaardige aandeelhouders met stemrecht. Deze mensen zijn blijkbaar niet uitgenodigd op de aandeelhoudersvergadering.
Als Geert Lenssens gelijk haalt, zijn de besluiten van de gewone aandeelhoudersvergadering nietig, en moet de gewone aandeelhoudersvergadering ook overgedaan worden.
Als ze niet uitbetaald zijn geweest, lijken ze mij inderdaad ook nog aandeelhouder.
Wat die aandelen van Jurgen Anckaert betreft, dat wisten we al. Het is er een vriendjespolitiekgedoe van jewelste. Dat is natuurlijk ook een van de redenen waarom Groenkracht terwijl alle lampen rood flikkerden toch geld bleef investeren in Electrawinds.
Bedankt voor de update Delmondo.delmondo schreef:
nog een pittig detail Jurgen Akaert bezat ook aandelen van Electrawinds toen leningen werden uitgegeven, maar dat kon volgens hun advocaat geen kwaad bij een cooperative mag dat blijkbaar
Wat die aandelen van Jurgen Anckaert betreft, dat wisten we al. Het is er een vriendjespolitiekgedoe van jewelste. Dat is natuurlijk ook een van de redenen waarom Groenkracht terwijl alle lampen rood flikkerden toch geld bleef investeren in Electrawinds.
Een hoog eigen vermogen wil niet zeggen dat dat geld beschikbaar is of gemakkelijk liquide kan gemaakt worden. Ook zal Groenkracht misschien niet de enige zijn bij wie Tecteo schulden heeft, de meeste vennootschappen hebben wel wat leningen lopen. En Tecteo zal daar ook wel rekening willen houden met wat haalbaar is voor hun.delmondo schreef:Een nadenkertje Tecteo heeft een eigen vermogen van meer dan 1 miljard euro, maar doet er 12 jaar over om 18 miljoen euro terug te betalen???
Het is niet Tecteo die Groenkracht in de problemen heeft gebracht, het is juist dankzij hun dat het geld nog terugbetaald wordt.
Klopt, en is ergens ook wel logisch. Naast diegenen die wel willen, maar niet beschikbaar zijn, zijn er immers ook heel wat aandeelhouders die gewoon niet genoeg geïnteresseerd om effectief te komen opdagen. Als die voorwaarde van een vertegenwoordiging van x% van toepassing zou blijven, zouden veel bedrijven misschien nooit een geldige buitengewone aandeelhoudersvergadering kunnen laten doorgaan.dudzele schreef:Uiteindelijk is de buitengewone aandeelhoudersvergadering niet doorgegaan, omdat de aanwezige aandeelhouders geen 50 % van het kapitaal vertegenwoordigen.

Inderdaad mischien te vroeg weggegaan, maar dat getouwtrek was ik grondig beu.
Ik heb er mij bij neergelegd de centen zijn verloren maar zal toch mijn kleinkinderen inlichten dat ik daar geld tegoed heb
delmondo
Ik heb er mij bij neergelegd de centen zijn verloren maar zal toch mijn kleinkinderen inlichten dat ik daar geld tegoed heb
delmondo
Er zijn 3 momenten waar xx miljoen zal terug betaald worden, is er verteld hoe ze dat gaan doen?
Ineens volledig of procentueel?
Ineens volledig of procentueel?