Aandelen houden of verkopen
TIP
Aandelen houden of verkopen
Sinds vorig jaar heb ik enkele aandelen gekocht.
De verliezen zijn tientallen procenten.
Dus mijn vraag wat te doen met deze aandelen?
Ablynx
Delhaize
Nyrstar
Valeo
Silicon Image
De verliezen zijn tientallen procenten.
Dus mijn vraag wat te doen met deze aandelen?
Ablynx
Delhaize
Nyrstar
Valeo
Silicon Image
Re: Aandelen houden of verkopen
ik zit in eenzelfde situatie
ik verkoop maandag alles wat ik heb, vanaf hier gaat het naar mijn verwachting enkel nog omlaag
ik verkoop maandag alles wat ik heb, vanaf hier gaat het naar mijn verwachting enkel nog omlaag
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous6
Mijn vraag: Waarom heb je die aandelen gekocht?
Was het zuiver speculatief? Zo ja, dan heb je 'n probleem nu.
Zo nee, wat was dan wel de reden? Geloof je "au fond" in dat bedrijf? Denk je dat de toekomst er "au fond" toch goed uitziet, ondanks de huidige dip? Heb je het geld nodig voor iets anders / heb je zicht op een belegging met een beter (herstel)rendement?
Dat laatste moet ik misschien even verduidelijken:
Stel, je hebt voor waarde 100 aan aandelen gekocht. Ze zijn gecrasht, en staan nu nog 70.
Als jij nu maandag verkoopt, krijg je 70. Verlies: 30. Point final.
Wat ga je met die 70 doen, en hoe snel ga je terug aan (minimaal) 100 geraken?
Omgekeerd, als je de aandelen houdt, wat is dan jouw inschatting? Dat het eerder richting 50 gaat, of dat er een herstel gaat komen bijvoorbeeld richting 80. (dan heb je nog steeds 20 verlies, maar de vraag is, als je je 70 bv op een spaarrekening zet, hoe lang het dan duurt eer je aan 80 zit... Ik schat meer dan 5 jaar, zelfs op een hoogrentende rekening. Dan schat ik de kans hoger dat bijvoorbeeld een Nyrstar tussen nu en dan volledig hersteld is van de huidige dip.)
Dus als je geen duidelijk zicht hebt op wat je wél met dat geld gaat doen, én als je au fond wél in die bedrijven gelooft, én afhankelijk van je huidig verlies, dan zou ik toch overwegen om ze te houden. (Bijkopen, zoals sommigen zullen opperen om "uw gemiddelde aankoopprijs te drukken" zou ik dan weer niet doen.)
Was het zuiver speculatief? Zo ja, dan heb je 'n probleem nu.
Zo nee, wat was dan wel de reden? Geloof je "au fond" in dat bedrijf? Denk je dat de toekomst er "au fond" toch goed uitziet, ondanks de huidige dip? Heb je het geld nodig voor iets anders / heb je zicht op een belegging met een beter (herstel)rendement?
Dat laatste moet ik misschien even verduidelijken:
Stel, je hebt voor waarde 100 aan aandelen gekocht. Ze zijn gecrasht, en staan nu nog 70.
Als jij nu maandag verkoopt, krijg je 70. Verlies: 30. Point final.
Wat ga je met die 70 doen, en hoe snel ga je terug aan (minimaal) 100 geraken?
Omgekeerd, als je de aandelen houdt, wat is dan jouw inschatting? Dat het eerder richting 50 gaat, of dat er een herstel gaat komen bijvoorbeeld richting 80. (dan heb je nog steeds 20 verlies, maar de vraag is, als je je 70 bv op een spaarrekening zet, hoe lang het dan duurt eer je aan 80 zit... Ik schat meer dan 5 jaar, zelfs op een hoogrentende rekening. Dan schat ik de kans hoger dat bijvoorbeeld een Nyrstar tussen nu en dan volledig hersteld is van de huidige dip.)
Dus als je geen duidelijk zicht hebt op wat je wél met dat geld gaat doen, én als je au fond wél in die bedrijven gelooft, én afhankelijk van je huidig verlies, dan zou ik toch overwegen om ze te houden. (Bijkopen, zoals sommigen zullen opperen om "uw gemiddelde aankoopprijs te drukken" zou ik dan weer niet doen.)
Van individuele aandelen bijkopen om de gemiddelde aankoopprijs te drukken moet je nooit doen. In de tijd van Lernout & Hauspie en Fortis waren er ook die dat deden, met rampzalige gevolgen.
Djtw heeft in die zin wel gelijk: als je je huiswerk gemaakt hebt en je gelooft in die ondernemingen dan kan je afwachten of zelfs bijkopen ( aan soldenprijzen ).
Heb je de aandelen enkel gekocht omdat de namen wel bekend in je oren klonken: verkopen die boel.
Heb je geen zin om veel huiswerk te maken: koop dan beter eens een fondsje: dan maakt men het huiswerk voor jou.
Heb je de aandelen enkel gekocht omdat de namen wel bekend in je oren klonken: verkopen die boel.
Heb je geen zin om veel huiswerk te maken: koop dan beter eens een fondsje: dan maakt men het huiswerk voor jou.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
sanem2 als je 100% zeker bent van een beurs crash vanaf morgen; koop dan met de "opbrengst" van je verkoop zo snal als moegelijk putopties.
Graag zou ik je glazen bol willen lenen, ik wil er voor betalen, alvast bedankt.Sanem2 schreef:ik zit in eenzelfde situatie
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Ik heb soms de indruk dat de aanbieders er belang bij hebben om al die doemdenkers onder de schijnwerpers brengen.
Telkens er gekocht of verkocht wordt, rinkelt de kassa.
Hoeveel keer is de wereld nu al vergaan de laatste 10 jaar ?
Telkens er gekocht of verkocht wordt, rinkelt de kassa.
Hoeveel keer is de wereld nu al vergaan de laatste 10 jaar ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Eigenlijk is de financiële wereld nog niet vergaan omdat men het steeds maar tracht uit te stellen waardoor ze het probleem nog erger maken waardoor de klap nog zwaarder zal zijn. Je kan toch de cijfers niet zomaar negeren Al Fonds?
Sanem2 houdt de hele tijd zijn vinger klaar boven een speciale toets op zijn toetsenbord.

Voorstel aan de Webmaster: alle nieuwe leden krijgen bij registratie gratis deze mok:

Voorstel aan de Webmaster: alle nieuwe leden krijgen bij registratie gratis deze mok:

Wie weet welk wit konijn de politiekers nog uit hun hoed toveren...
Ze hebben op hun Europese toppen al veel konijnen uit hun hoed getoverd. De dag erna waren ze meestal al geslacht.
-
anonymous6
Ik lees net op standaard.be dat de superrijken minimaal 17.000 miljard dollar verborgen houden voor de fiscus in belastingsparadijzen, hetzij meer dan de ganse Amerikaanse PLUS Japanse economie samen. En het zou nog een voorzichtige schatting zijn, 't kan de helft meer zijn.
Awel, nu ben ik geen echt linkse jongen, maar dan zeg ik: ga daar achter aan, en los al direct een pák problemen op.
(Wel wat tendentieus om daar dan een gemeentebordje van Sint-Martens-Latem bij te hangen als foto. Komaan zeg, ik ben van oorsprong van die kanten. Daar wonen gegoede burgers, zeker, maar daar zitten niet bepaald veel van die superrijken.)
Awel, nu ben ik geen echt linkse jongen, maar dan zeg ik: ga daar achter aan, en los al direct een pák problemen op.
(Wel wat tendentieus om daar dan een gemeentebordje van Sint-Martens-Latem bij te hangen als foto. Komaan zeg, ik ben van oorsprong van die kanten. Daar wonen gegoede burgers, zeker, maar daar zitten niet bepaald veel van die superrijken.)
Bedankt voor de tip Julus, dat heb ik ook gedaan, zowat alles wat ik heb (al 10% winst).JulusCesar schreef:sanem2 als je 100% zeker bent van een beurs crash vanaf morgen; koop dan met de "opbrengst" van je verkoop zo snal als moegelijk putopties.
Als de daling/Tsunami morgen/volgende week begint (met al die bedrijfsresultaten die uitkomen) ga ik dus wel reden hebben om positief te zijn. En als de beurzen de komende maanden stijgen ben ik alles kwijt...
21-12-12-mayan-count-down-t13277.htmlSpaarplan schreef:Graag zou ik je glazen bol willen lenen, ik wil er voor betalen, alvast bedankt.
Zoals Spruitekop zegt. Beurs crashen zoals ik ze tel:Spruitekop schreef:Eigenlijk is de financiële wereld nog niet vergaan omdat men het steeds maar tracht uit te stellen waardoor ze het probleem nog erger maken waardoor de klap nog zwaarder zal zijn. Je kan toch de cijfers niet zomaar negeren Al Fonds?
1929
1987
2000
2008
In '29 weigerde de FED om bij te drukken, wat tot de Great Depression leidde, maar de Dollar en de staatsschuld bleven gespaard. Bij de laatste drie crashen kwam de FED telkens tussen waardoor de schade beperkt bleef, maar dit verzwakte de Dollar en gaf monsterschulden. Als we morgen/binnenkort weer een zware crash krijgen, wie gaat er de wereldeconomie dan redden? De marsmannetjes? (Al zou dat wel verklaren waarom Bush per se naar Mars wou, hij was op zoek naar vers geld.
@ Yaris, lol, bij mij blijft die knop hangen
.
En konijnen gaan er zeker nog komen, dat zal smaken met pruimen of kriek
.
En konijnen gaan er zeker nog komen, dat zal smaken met pruimen of kriek