aandelen in fondsen zoeken
TIP
aandelen in fondsen zoeken
Weet iemand of er een site is om te zoeken of welbepaalde aandelen in een fonds zitten?
een volledig willekeurig voorbeeld bvb ik wil weten of elia, abinbev, wdp en fagron ergens samen in een fonds zitten, kan ik dit ergens terugvinden op basis van de aandelen ipv een fonds te selecteren en te zien wat erin zit
dank u
een volledig willekeurig voorbeeld bvb ik wil weten of elia, abinbev, wdp en fagron ergens samen in een fonds zitten, kan ik dit ergens terugvinden op basis van de aandelen ipv een fonds te selecteren en te zien wat erin zit
dank u
Re: aandelen in fondsen zoeken
Via de tijd kan je een en ander zien. Misschien via morningstar als je een premium account hebt.
Denk trouwens wel dat 3/4 van die aandelen in Arpe zitten.
Denk trouwens wel dat 3/4 van die aandelen in Arpe zitten.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
vraag is of dat zin heeft:
1)een fonds bevat vaak honderden aandelen; of dat ene er nu in zit of niet maakt niet veel uit;
2)situatie is variabel: wat er vandaag inzit, zit er misschien morgen niet meer in
op de site van sommige banken (vb rabobank) kun je wel de grootste participaties van elk fonds zien (top 10 of zo)
1)een fonds bevat vaak honderden aandelen; of dat ene er nu in zit of niet maakt niet veel uit;
2)situatie is variabel: wat er vandaag inzit, zit er misschien morgen niet meer in
op de site van sommige banken (vb rabobank) kun je wel de grootste participaties van elk fonds zien (top 10 of zo)
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Doe geen moeite. Waarom zou een fonds zijn keukengeheimen prijs geven ? Buiten de verplichte top-10 ligt juist hun troef. Degroof bv zegt dat hun (door u betaalde) meerwaarde bij de small caps ligt.nikske schreef:Weet iemand of er een site is om te zoeken of welbepaalde aandelen in een fonds zitten?
dank u
Op die manier niet denk ik, maar wat ik wel ontdekt heb is het volgende.
Als je via morningstar een portefeuille aanmaakt (5 port. gratis als je gewoon registreert) kan je een X-ray laten uitvoeren.
In deze X-ray krijg je de grootste overlappende posities te zien, heel leuk om zien.
Zo kan je zien of bepaalde aandelen niet te grote posities aanhouden binnen je verschillende fondsen.
Er wordt dan ook vermeld hoeveel % dit aandeel dan uitmaakt van je volledige portefeuille.
Morningstar had meer speelgoed dan ik dacht, heb dit ook maar ontdekt met wat te proberen en prutsen
Als je via morningstar een portefeuille aanmaakt (5 port. gratis als je gewoon registreert) kan je een X-ray laten uitvoeren.
In deze X-ray krijg je de grootste overlappende posities te zien, heel leuk om zien.
Zo kan je zien of bepaalde aandelen niet te grote posities aanhouden binnen je verschillende fondsen.
Er wordt dan ook vermeld hoeveel % dit aandeel dan uitmaakt van je volledige portefeuille.
Morningstar had meer speelgoed dan ik dacht, heb dit ook maar ontdekt met wat te proberen en prutsen
Rabo haalt zijn data van morningstar, dan kan je beter bij de bron kijken. Op morningstar staat ook een hoop informatie die niet op de rabo-website staat.soja schreef:op de site van sommige banken (vb rabobank) kun je wel de grootste participaties van elk fonds zien (top 10 of zo)
@TS: Ik vraag me af waarom je dat zou doen? Het lijkt me veel efficienter als je zelf die aandelen koopt.