Aandelen transfereren
TIP
-
rudipsycho
- Full Member

- Contacteer:
Re: Aandelen transfereren
Ik ben cliënt bij MeDirect en Keytrade. Het gros van mijn aandelen en fondsen werden vorig jaar gratis getransfereerd van Fortis naar MeDirect. MeDirect is m.i. de nummer één voor fondsen: goedkoop en een uitgebreid gamma. Hun informatie en dienstverlening zijn ook oké. Wat aandelen betreft, zijn er inderdaad nogal wat die je niet kan aankopen bij Medirect. Die koop ik dan aan bij Keytrade.
Opmerkingen bij MeDirect: wanneer je aandelen wil aankopen of verkopen die binnen één beursdag fel gestegen of gedaald zijn (vanaf meer dan 15% dacht ik), wordt dit onmogelijk gemaakt "ter bescherming van de klant". Gewone limietorders kunnen maar voor één dag. Stop loss en stop limietorders kunnen niet bij MeDirect. Aandelen zijn niet hun voornaamste kerntaak, maar ik kan ermee leven.
Pakketjes aandelen (op buitenlandse beurzen) aan- en verkopen van rond de 2000 euro komt duurder uit bij Keytrade in vergelijking met MeDirect.
Ik zou nooit in zee gaan met banken/brokers die bewaarloon (jaarlijks!) per lijn vragen.
Opmerkingen bij MeDirect: wanneer je aandelen wil aankopen of verkopen die binnen één beursdag fel gestegen of gedaald zijn (vanaf meer dan 15% dacht ik), wordt dit onmogelijk gemaakt "ter bescherming van de klant". Gewone limietorders kunnen maar voor één dag. Stop loss en stop limietorders kunnen niet bij MeDirect. Aandelen zijn niet hun voornaamste kerntaak, maar ik kan ermee leven.
Pakketjes aandelen (op buitenlandse beurzen) aan- en verkopen van rond de 2000 euro komt duurder uit bij Keytrade in vergelijking met MeDirect.
Ik zou nooit in zee gaan met banken/brokers die bewaarloon (jaarlijks!) per lijn vragen.
Bedankt voor je reactie. Gezien ik een passieve belegger ben, investeer ik niet in aandelen en ga ik al zeker niet daytraden. Ik denk dat het MeDirect zal worden.rudipsycho schreef: ↑26 juli 2018, 11:01 Ik ben cliënt bij MeDirect en Keytrade. Het gros van mijn aandelen en fondsen werden vorig jaar gratis getransfereerd van Fortis naar MeDirect. MeDirect is m.i. de nummer één voor fondsen: goedkoop en een uitgebreid gamma. Hun informatie en dienstverlening zijn ook oké. Wat aandelen betreft, zijn er inderdaad nogal wat die je niet kan aankopen bij Medirect. Die koop ik dan aan bij Keytrade.
- JulusCesar
- VIP member

- Contacteer:
Gaat het hier om fondsen dei verbonden zijn met de bankinstelling zelf ?
Neen, ik beleg in iShares gedommiciliërd in Ierland en op Euronext Amsterdam worden aangeboden.JulusCesar schreef: ↑26 juli 2018, 17:38 Gaat het hier om fondsen dei verbonden zijn met de bankinstelling zelf ?