Aandelen van bedrijven in koelinstallaties/droog ijs?
TIP
Aandelen van bedrijven in koelinstallaties/droog ijs?
Beste,
Met alle vaccins upcoming, zou het interessant zijn om te beleggen in bedrijven die sterk staan in het installeren van industriële koel/vries installaties en/of bedrijven actief in droog ijs?
Just an idea of dit een interessante investeringspiste kan zijn. En indien ja: welke bedrijven komen hier in het vizier?
Vriendelijke groeten,
Tim
Met alle vaccins upcoming, zou het interessant zijn om te beleggen in bedrijven die sterk staan in het installeren van industriële koel/vries installaties en/of bedrijven actief in droog ijs?
Just an idea of dit een interessante investeringspiste kan zijn. En indien ja: welke bedrijven komen hier in het vizier?
Vriendelijke groeten,
Tim
Re: Aandelen van bedrijven in koelinstallaties/droog ijs?
Voor zover ik weet moet enkel het Pfizer vaccin bij -70 bewaard worden. Ik ben niet overtuigd dat de hele wereld nu plots droog ijs gaat hamsteren.
Eerlijk gezegd zou ik het vaccin vooral in de nabije regio’s gebruiken. Dat spaart een heel gedoe met lange afstandsvluchten waar die problematiek het veel complexer maakt. Dus heel België naar Puurs, eerst een spuitje en dan bij Studio 100 naar de show.
Maar wacht, een praktische oplossing van een mens met boerenverstand .... da is te complex voor al die politiekers en dan vergeet ik alle contracten en prijsafspraken tussen bedrijven en overheden even te respecteren.
Eerlijk gezegd zou ik het vaccin vooral in de nabije regio’s gebruiken. Dat spaart een heel gedoe met lange afstandsvluchten waar die problematiek het veel complexer maakt. Dus heel België naar Puurs, eerst een spuitje en dan bij Studio 100 naar de show.
Maar wacht, een praktische oplossing van een mens met boerenverstand .... da is te complex voor al die politiekers en dan vergeet ik alle contracten en prijsafspraken tussen bedrijven en overheden even te respecteren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het zijn niet alleen de politici. De vaccins die gemaakt worden in Puurs zijn bestemd voor de USA. Dat is vermoedelijk een beslissing van Pfizer zelf.
Klopt, dat zeg ik ook dat er spraken zijn tussen bedrijven en overheden. Pfizer is een Amerikaans bedrijf.
Maar toch zegt mijn gezond boerenverstand dat men dit goedkoper in de benelux kan verdelen dan overvliegen naar de states.
Maar toch zegt mijn gezond boerenverstand dat men dit goedkoper in de benelux kan verdelen dan overvliegen naar de states.
Dat bedoelde ik ook. Ik heb zelfs daar nog gesolliciteerd. Toen was dat nog Upjohn, later overgenomen door Pfizer.
Maar On Topic: als men die indrukwekkende rijen vriesinstallaties ziet waarin die vaccins bewaard worden, dan zullen er bedrijven zijn die daar winst mee maken. Zijn er trouwens niet nog meer toepassingen? Bij extreme koude bijv worden bepaalde metalen supergeleiders. Daarom worden dan ook grote serversystemen gekoeld.
Maar On Topic: als men die indrukwekkende rijen vriesinstallaties ziet waarin die vaccins bewaard worden, dan zullen er bedrijven zijn die daar winst mee maken. Zijn er trouwens niet nog meer toepassingen? Bij extreme koude bijv worden bepaalde metalen supergeleiders. Daarom worden dan ook grote serversystemen gekoeld.
Air liquide is deze maand met een 10% omhoog gegaan; maar dit is niet echt meer dan de algemene markt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Ik werkte ooit als laborant Bio-Farma aan een faculteit van een unief. Elk serieus Bio lab heeft een -70°c vriezer met nog open ruimtes in. Ik denk dat een stad als Leuven al heel ver kan komen met de vriezers van de fac Landbouw, Biologie en de UZ. De rest is gewoon voorraad aanvullen en logistiek. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat de KUL zelfs haar eigen vloeibare stikstof kan maken. Voor ik er vertrok waren er plannen voor bouw van een liquifactor.
Va-Q-Tec uit Duitsland maakt isolatieboxen en materialen die extreem goed isoleren door vacuumtechniek. Voor bouw maar ook medische toepassingen.
Maar als je nu denkt dat jij de eerste bent die hieraan denkt en een gouden zaak te kunnen doen...
Maar als je nu denkt dat jij de eerste bent die hieraan denkt en een gouden zaak te kunnen doen...
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash
Er worden dagelijks tonnen droogijs gemaakt (kijk maar eens naar Coldjet, die gebruiken droogijs voor industriële reiniging).
Dat vaccin gaat daar een korte boost geven, en dan is het weer gedaan.
Dat vaccin gaat daar een korte boost geven, en dan is het weer gedaan.