Aandelenfondsen die weinig onderlinge correlatie vertonen
TIP
Aandelenfondsen die weinig onderlinge correlatie vertonen
Beste allemaal,
Ik ben momenteel op zoek naar aandelenfondsen die weinig onderlinge correlatie t.o.v. elkaar vertonen om mijn portefeuille verder te kunnen diversifiëren... Momenteel bezit ik participaties in fondsen die veelal wereldwijd kunnen beleggen, maar ik zie hier steeds grote onderlinge correlatie.
Dien ik mij hiertoe meer op sectorfondsen te richten? Hebben jullie tips? Of hoe vermijden jullie een te grote correlatie?
Alvast bedankt!
Mvg,
Hans
Ik ben momenteel op zoek naar aandelenfondsen die weinig onderlinge correlatie t.o.v. elkaar vertonen om mijn portefeuille verder te kunnen diversifiëren... Momenteel bezit ik participaties in fondsen die veelal wereldwijd kunnen beleggen, maar ik zie hier steeds grote onderlinge correlatie.
Dien ik mij hiertoe meer op sectorfondsen te richten? Hebben jullie tips? Of hoe vermijden jullie een te grote correlatie?
Alvast bedankt!
Mvg,
Hans
Re: Aandelenfondsen die weinig onderlinge correlatie vertonen
Valuta's/regio's/sectoren/capsize..
Ik zou denken dat semiconductors niet correleren met europese real estate
Je kan met Morningstar veel doen.
Ik zou denken dat semiconductors niet correleren met europese real estate
Je kan met Morningstar veel doen.
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De website van de bank waar je je fondsen aankoopt moet normaal een zoekmachine hebben waar je fondsen mee kunt opzoeken. Daar zie je wat er allemaal mogelijk is om te diversifiëren.
Wel verdorie. Aan de titel te zien dacht ik dat het weer een omega6-topic zou zijn!
Als je reeds een heel gediversifeerde aandelenportefueille hebt dan zal elke aandelen subklasse een relatief grote correlatie vertonen met je bestaande portefeuille. Je gaat meer aankopen van een deel dat je al hebt.
Je kan https://www.portfoliovisualizer.com/ gebruiken om de correlatie van verschillende aandelen assetklassen te berekenen. Wel USA focussed. Het werk van bvb RIck Ferri "All About Asset Allocation" en Paul Merriman kan je ook inzicht geven.
Buiten de aandelen heb je meer assets met lage of negatieve correlatie: obligaties, commodities, bitcoin, cash, ....
Je kan https://www.portfoliovisualizer.com/ gebruiken om de correlatie van verschillende aandelen assetklassen te berekenen. Wel USA focussed. Het werk van bvb RIck Ferri "All About Asset Allocation" en Paul Merriman kan je ook inzicht geven.
Buiten de aandelen heb je meer assets met lage of negatieve correlatie: obligaties, commodities, bitcoin, cash, ....
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.