Aangeven spaarrente?
Aangeven spaarrente?
Geachte,
Kunt u me helpen,aub.
Ik ben vorige jaar getrouwd. Daarvoor woonden we wettelijk samen.
Over 2024 heb ik ongeveer 2000 euro interest ontvangen. Mijn vrouw ongeveer 4 euro.
Er is geen roerende voorheffing ingehouden op deze gereglementeerde spaarrekeningen.De spaarrekeningen staan niet op beide namen.
Inkomsten van eigen goederen van echtgenoten die gehuwd zijn volgens
het wettelijk huwelijksvermogensstelsel, zijn volgens het burgerlijk recht gemeen-schappelijk.
Ik weet niet dat ik deze moet aangeven, vermits 1020 per persoon is vrijgesteld.
Hoe en onder welke code moet je deze invullen als ik deze moet aangeven op onze belastingingbrief?
Dank u voor je antwoord.
Kunt u me helpen,aub.
Over 2024 heb ik ongeveer 2000 euro interest ontvangen. Mijn vrouw ongeveer 4 euro.
Er is geen roerende voorheffing ingehouden op deze gereglementeerde spaarrekeningen.De spaarrekeningen staan niet op beide namen.
het wettelijk huwelijksvermogensstelsel, zijn volgens het burgerlijk recht gemeen-schappelijk.
Ik weet niet dat ik deze moet aangeven, vermits 1020 per persoon is vrijgesteld.
Hoe en onder welke code moet je deze invullen als ik deze moet aangeven op onze belastingingbrief?
Dank u voor je antwoord.
Re: Aangeven spaarrente?
Beste,
Weet echt niemend het juiste antwoord wat ik moet doen.
Dank u.
Mvg. Gaston
Weet echt niemend het juiste antwoord wat ik moet doen.
Dank u.
Mvg. Gaston
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Aangeven spaarrente?
U heeft samen 2.004 euro aan intresten ontvangen, wat neerkomt op ongeveer 1.002 euro per persoon.Gaston schreef: ↑5 juni 2025, 13:23 Geachte,
Kunt u me helpen,aub.
Dank u voor je antwoord.
Aangezien dit bedrag onder de vrijgestelde grens van 1.020 euro per persoon blijft, hoeft u niets aan te geven in uw belastingaangifte.
Het feit dat de rekening met 2.000 euro aan intresten op naam van één partner staat, heeft geen invloed. De intresten worden namelijk als gemeenschappelijk beschouwd en dus gelijk verdeeld.