Aangifte fiscus beleggingen degiro
TIP
Aangifte fiscus beleggingen degiro
Hallo iedereen,
Ik ben sinds kort beginnen beleggen met Degiro als belg zijnde.
Hierbij ondervind ik wat onduidelijkheden hoe je alles moet aangeven bij de fiscus.
Er staat al veel over geschreven op verschillende kanalen maar soms wat tegendraads... .
Hier heb ik kort geplaatst wat ik tot nu toe denk dat de manier is om 'volledig' inorden te zijn bij de aangifte richting de fiscus toe. Klopt dit , zoniet, graag terugmelden!
Alsook heb ik nog een vraag omtrent fondsen, etf's... Hoe moet je deze aangeven?
*** Opmerkingen/tips zeker welkom!!! ***
1. aangifte buitenlandse rekening ?
- Mits het om een buitenlandse rekening gaat moet je deze aangeven door:
- Eenmalig aangifte nbb/CAP
- Elk jaar op de belastingbrief aanduiden
***vak 1075-89 aanvinken daarbij de gegevens van de beleggingsrekening meedelen (houder/land/aangegeven)***
2. Beurstaks ?
- Deze gebeurd automatisch door Degiro. Hierbij moet je dus zelfs niks ondernemen
3.Roerende voorheffing (RV) ?
- Deze is enkel van toepassing op buitenlandse aandelen
( je krijgt jaarlijks een dividend overzicht van Degiro en hiervan moet je alle BE dividend verwijderen en van de rest moet je al het netto dividend optellen en deze in je jaarlijkse belastingbrief invullen
*** In vak 1444-11 invullen (belast aan 30%)***
- Deze Roerende voorheffing is te vermijden door aandelen te kopen die winsten investeren
4. effectentaks ?
- Niet van regel bij bedrag < 500 000euro
5. Winst ?
- winst die je maakt en bijgevolg terug overzet naar je 'privé' rekening hoeft niet aangegeven te worden?
Is dit compleet of vergeet ik nog iets?
Alvast bedankt!
Ik ben sinds kort beginnen beleggen met Degiro als belg zijnde.
Hierbij ondervind ik wat onduidelijkheden hoe je alles moet aangeven bij de fiscus.
Er staat al veel over geschreven op verschillende kanalen maar soms wat tegendraads... .
Hier heb ik kort geplaatst wat ik tot nu toe denk dat de manier is om 'volledig' inorden te zijn bij de aangifte richting de fiscus toe. Klopt dit , zoniet, graag terugmelden!
Alsook heb ik nog een vraag omtrent fondsen, etf's... Hoe moet je deze aangeven?
*** Opmerkingen/tips zeker welkom!!! ***
1. aangifte buitenlandse rekening ?
- Mits het om een buitenlandse rekening gaat moet je deze aangeven door:
- Eenmalig aangifte nbb/CAP
- Elk jaar op de belastingbrief aanduiden
***vak 1075-89 aanvinken daarbij de gegevens van de beleggingsrekening meedelen (houder/land/aangegeven)***
2. Beurstaks ?
- Deze gebeurd automatisch door Degiro. Hierbij moet je dus zelfs niks ondernemen
3.Roerende voorheffing (RV) ?
- Deze is enkel van toepassing op buitenlandse aandelen
( je krijgt jaarlijks een dividend overzicht van Degiro en hiervan moet je alle BE dividend verwijderen en van de rest moet je al het netto dividend optellen en deze in je jaarlijkse belastingbrief invullen
*** In vak 1444-11 invullen (belast aan 30%)***
- Deze Roerende voorheffing is te vermijden door aandelen te kopen die winsten investeren
4. effectentaks ?
- Niet van regel bij bedrag < 500 000euro
5. Winst ?
- winst die je maakt en bijgevolg terug overzet naar je 'privé' rekening hoeft niet aangegeven te worden?
Is dit compleet of vergeet ik nog iets?
Alvast bedankt!
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Aangifte fiscus beleggingen degiro
Iemand hier die dit al heeft moeten doen? Ik ben namelijk ook geïnteresseerd in de bovenstaande vraag.
Thanks.
Thanks.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Op 17 oktober 2019 werd de effectentaks door het grondwettelijk hof vernietigd. Deze is dus vanaf 2020 niet meer van toepassing.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
niet retroactief vernietigd dacht ik
aangifte inkomsten 2019 , aanslagjaar 2020 moet m.i. nog gebeuren, en ook vermeld worden
aangifte inkomsten 2019 , aanslagjaar 2020 moet m.i. nog gebeuren, en ook vermeld worden
En zijn vraag van hoe je fondsen / ETF moet aangeven, iemand een uitleg?
Daar heb je helemaal gelijk in.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.