Aangifte intresten spaarrekening kind elders gedomicilieerd
- Michael C.
- Newbie
- Contacteer:
Aangifte intresten spaarrekening kind elders gedomicilieerd
Niet direkt een bancaire vraag, alhoewel misschien met praktische implicaties na de fiscale hervorming voor de bank.
Als ik, uit hoofde van moijn ouderlijk gezag, een spaarrekening open op naam van één van mijn minderjarige kinderen die elders gedomicileerd zijn (ingevolge scheiding) wie dient dan eventueel deze intresten aan te geven?
Als ik, uit hoofde van moijn ouderlijk gezag, een spaarrekening open op naam van één van mijn minderjarige kinderen die elders gedomicileerd zijn (ingevolge scheiding) wie dient dan eventueel deze intresten aan te geven?
Re: Aangifte intresten spaarrekening kind elders gedomicilie
Volgens belastings-en beleggingsgids:
Als de ouders gescheiden zijn komen de inkomsten toe aan de ouder die het hoederecht heeft over het minderjarige kind, tenzij een rechterlijke beslissing er anders over beschikt.
Voor feitelijk gescheiden ouders die afzonderlijk worden belast : elke ouder de helft .
Als de ouders gescheiden zijn komen de inkomsten toe aan de ouder die het hoederecht heeft over het minderjarige kind, tenzij een rechterlijke beslissing er anders over beschikt.
Voor feitelijk gescheiden ouders die afzonderlijk worden belast : elke ouder de helft .
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Michael C.
- Newbie
- Contacteer:
Dankjewel voor het antwoord. Maar wat bij een regeling waarbij het kind in co-ouderschap zit (wat meestal het geval is) met bilocatie? 'Domicilatie' lijkt mij geen synoniem te zijn van 'hoederecht'.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Normaal gezien moet u als ouder de intresten bijtellen voor de kinderen die u fiscaal ten laste heeft. Dit heeft niet altijd te maken met hoederecht of co-ouderschap. Maar meestal met het 'officiële adres' waar het kind verblijft.
In bepaalde gevallen kunnen de kinderen 'fiscaal verdeeld' worden over beide ouders, maar niet als er bijvoorbeeld alimentatie wordt betaald door één ouder.
In die heel specifieke gevallen, kan u het beste raad vragen aan uw advocaat of notaris.
In bepaalde gevallen kunnen de kinderen 'fiscaal verdeeld' worden over beide ouders, maar niet als er bijvoorbeeld alimentatie wordt betaald door één ouder.
In die heel specifieke gevallen, kan u het beste raad vragen aan uw advocaat of notaris.