aangifte rekeningen bij het cap verdwenen
aangifte rekeningen bij het cap verdwenen
Een poos geleden heb ik al mijn bunqrekeningen daar aangemeld, de exacte datum weet ik niet meer, maar ik log nu in op de CAP en daar staat geen enkele buitenlandse rekening meer? Hoe kan dit?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: aangifte rekeningen bij het cap verdwenen
Dat kan omdat die functionaliteit niet is voorzien

Zie https://www.nbb.be/nl/kredietcentrales/ ... aadpleging
Edit: na aangifte gewoon de PDF bewaren ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Dat is "normaal".
"Opgelet: Deze toepassing laat u enkel toe nieuwe rekeningen of gegevens tot wijziging van reeds medegedeelde rekeningen in te brengen. Maar u krijgt geen toegang tot de databank om reeds medegedeelde informatie terug te vinden."
Dus je kan een melding doen, maar erna kan je deze niet meer terugvinden/raadplegen. Op het einde van het aanmeldproces kreeg je normaal een mogelijkheid tot downloaden van een PDF met alle info. Dat is het enige bewijs wat je hebt. Indien je toch een raadpleging moet doen, moet je de NBB contacteren per brief
Ook niet vergeten om buiten deze aangifte, ook de rekening te vermelden op je belastingsbrief.
"Opgelet: Deze toepassing laat u enkel toe nieuwe rekeningen of gegevens tot wijziging van reeds medegedeelde rekeningen in te brengen. Maar u krijgt geen toegang tot de databank om reeds medegedeelde informatie terug te vinden."
Dus je kan een melding doen, maar erna kan je deze niet meer terugvinden/raadplegen. Op het einde van het aanmeldproces kreeg je normaal een mogelijkheid tot downloaden van een PDF met alle info. Dat is het enige bewijs wat je hebt. Indien je toch een raadpleging moet doen, moet je de NBB contacteren per brief

Ook niet vergeten om buiten deze aangifte, ook de rekening te vermelden op je belastingsbrief.
Ik heb het zonet ook gedaan (ik moest de Ierse rekening van Lynx nog opnieuw aangeven
)
En inderdaad, een rot systeem, je moet echt absoluut die pdf altijd opslaan die je aan het einde van de procedure krijgt

En inderdaad, een rot systeem, je moet echt absoluut die pdf altijd opslaan die je aan het einde van de procedure krijgt
-
- Full Member
- Contacteer:
Inderdaad niet aangepast aan deze tijden. Je kan je oude aangifte niet terugvinden. Heb een fout gemaakt bij ingave van mijn nieuwe rekening bij Lynx. Was het zo beu dat ik het maar zo heb gelaten. Je kan niks rechtzetten of verbeteren.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: 450%
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Gewoon een nieuwe aangifte doen met de correcte informatie.
Hun rommel (ooit misschien eens) opkuisen mogen ze zelf doen
Hun rommel (ooit misschien eens) opkuisen mogen ze zelf doen

Ongelooflijk, ik dat ik vorig jaar serieus aan het dementeren was. Ik had toen een buitenlandse rekening ingegeven in CAP. Een paar weken later wilde ik controleren of ik de rekening enkel op mijn naam ingegeven had of als gezamenlijke rekening met mijn vrouw. Ik vond de rekening niet meer terug. En heb ze dan maar opnieuw ingegeven.
Eind 2021 heb ik ook enkele aangiftes gedaan + PDF's bewaard
Het klopt dat ik achteraf geen ontvangstbevestiging of dergelijke ontving?
Ik mag er dus van uit gaan dat ik het correct deed? Want daar had ik soms wat twijfels over.
Het klopt dat ik achteraf geen ontvangstbevestiging of dergelijke ontving?
Ik mag er dus van uit gaan dat ik het correct deed? Want daar had ik soms wat twijfels over.